"Дънкин донатс" откри първата си сладкарница от “ново поколение”

"Дънкин донатс" откри първата си сладкарница от “ново поколение”

"Дънкин донатс" отвори петата си сладкарница в София в столичния квартал Лозенец. Заведението, което се намира непосредствено до дискотека "Какао", е от така нареченото ново поколение на веригата - с променена концепция в дизайна. Интериорът е по-уютен с меката си мебел, разчупено пространство, топли цветове и раздвижено осветление. Можете да останете по-дълго, а модерните елементи в обзавеждането са различни от стандартните сладкарници. По нов начин са аранжирани и бордовете с менюто - информацията е групирана така, че клиентът бързо и лесно се ориентира.

Освен традиционните донати интересно в асортимента е оригиналното кафе "Дънкин донатс", което не се предлага на друго място в столицата. Напитката е с три аромата - шоколад, ванилия, лешник. Кафето е 100 % арабика - сортът, който се смята за най-благоуханен. Според стриктната програма за качество, приготвеното кафе е с трайност точно 18 минути.

От началото на 2003 година "Дънкин донатс" разработи ново меню, което включва 52 нови донати - по един за всяка седмица. Тематично те са свързани с определени празници и дни в календара . В момента актуална е темата за кафето, а най-новото предложение е донат "Мока".

"Дънкин донатс" се представлява у нас от "Самекс" ЕООД. Световната верига от заведения за понички и кафе е инвестирала над 1.5 милиона долара в България от стъпването си в страната през 1996 година досега. В новата сладкарница са вложени 100 хиляди лева. Бъдещите намерения на представителството са до края на 2005 година фирмата да разполага с около 15 заведения в България. Интересна подробност е, че българският екип първи в света е създал и въвел солената поничка и детското меню, както и услугата "Доставка по домовете", които впоследствие са включени в номенклатурата на веригата в световен мащаб.

Свикнали сме да възприемаме вериги като "Дънкин донатс" като неизменна част от градския пейзаж и рядко се замисляме, че зад всяко утвърдено име стои дълга история, която понякога се пресича с легендата.

Първата сладкарница "дънкин Донатс" е създадена през 1950 година в град Куинси, Масачузетс. Историята на самия донат обаче започва много по-рано с легендата за дупката на поничката: Морският капитан Хенсън Грегъри, който живял през ХІХ век, веднъж, докато управлявал кораба си, попаднал в силна буря. По същото време той си хапвал донат и, за да освободи ръцете си, набол поничката на един от шиповете на руля. Има история и за името на веригата - то идва от навика донатът да се топи в кафето (от англ. dunk - топя). За да се митологизира един всекидневен навик обаче, било необходимо известно име. Кръщението е направено, когато известната американска актриса Мей Мърей случайно изпуснала доната в кафето си, което пиела в Lindy's Deli в Бродуей.

---------

"Дънкин Донатс" в цифри и факти

Веригата "Дънкин донатс" има над 5000 заведения по цял свят.

Компанията продава повече от 4 милиона донати на ден .

Над 500 хиляди кафета се изпиват годишно в заведенията на "Дънкин донатс" в София. По света веригата сервира около 1.8 милиона чаши кафе дневно.

За последната година веригата отбелязва 15% ръст в обема на продажбите си в България.

Най-популярният донат в света е "Бостън крем", в Азия най-продавани са донатите с крем манго, в Близкия изток любимият пълнеж е смокиня, а в Канада се предпочитат поничките с кленова глазура. В България най-популярни са донатите с баварски крем.

Джон Хейт през 1981 година влиза в книгата с рекордите на Гинес, като само за шест минути изяжда 15 дузини донати.