Лидия Шулева прави агенция за насърчаване на предприемачеството

Лидия Шулева прави агенция за насърчаване на предприемачеството

Агенцията за малки и средни предприятия /АМСП/ и Изпълнителната агенция за насърчаване на търговията /ИАНТ/ ще се слеят в Изпълнителна агенция за насърчаване на предприемачеството към министъра на икономиката. Това реши Министерският съвет. Той прие закон за изменение и допълнение на закона за малките и средни предприятия, преименуван в Закон за насърчаване на предприемачеството.

Според вицепремиера и министър на икономиката Лидия Шулева една от целите на закона е предоставянето на пълен пакет от публични услуги на едно място. Предвиждат се насърчителни мерки за създаването на малки и средни предприятия, създаването на механизми в подкрепа на дребния бизнес и повишаването на конкурентноспособността му.

Министър Шулева подчерта, че за първи път в закона се въвеждат правилата на публично-частното партньорство. Това е световен опит, който засега не е познат у нас и означава делегиране на права от държавата към неправителствените организации, посочи тя.

"С новия закон за първи път ще се уточняват условията за насърчаване на създаването на малки и средни фирми", каза Шулева.

Създават се и нови финансови прагове за формулиране на понятието малки и средни фирми, съгласно препоръката на Европейската комисия от 3 април 1996 г. Целта е с разширяване обхвата на малките и средни предприятия те да получат достъп до

по-голям брой от предприсъединителните програми и средствата по тях.

Досега малка фирма е била тази с годишен оборот до 1 млн. лева и стойност на дълготрайните активи до 800 хил. лева. Според новите правила оборът им се вдига до 13 млн. лева годишно, а дълготрайните активи - до 9 млн. лева. За средните фирми досега се изискваше персонал до 100 човека, а с промените персоналът става 250 човека. Годишният оборот се вдига от 3 млн. лева на 78 млн. лева, а стойността на дълготрайните материални активи - до 52 млн. лева.

Лидия Шулева потвърди информацията, че в България ще се създаде нова верига хипермаркети. Германската компания "Практика", която е част от веригата "Метро" ще инвестира у нас 100 млн. лева и ще изгради нови седем магазина. Първият ще бъде изграден в София срещу магазина на "Метро" в ж. к. "Младост", уточни Шулева. Германските инвеститори предвиждат месечен оборот от 4 млн. евро, разкриване на над 1000 работни места. 80 на сто от стоките, които ще се продават в хипермаркетите /строителни материали и стоки за бита/, ще бъдат български, подчерта Шулева.