Издирването на моряците от "Хера" продължава
Според генералния консул на България в Истанбул Руско Георгиев до момента няма данни да е намерен някой от 17-те български моряци, няма и нищо изхвърлено на морския бряг.
Представителят на фирмата - мениджър на кораба, варненската "Провиданс шипинг енд трейдинг", Стефан Минчев, който лично участва в спасителната операция, заяви, че според него все още има 50% вероятност част от екипажа да се е спасил, използвайки намиращите се на кораба спасителни плотове, оборудвани със всичко необходимо. Синът на Стефан Минчев Мартин също е сред екипажа на кораба.
Самите моряци са наети на кораба лично от капитана на кораба Атанас Атанасов без посредничеството на "Провиданс шипинг", съобщиха още от варненската фирма. Според тях съгласно международното морско право всички лица, имащи необходимата правоспособност, могат да бъдат наемани на работа лично от капитана на кораба от името и за сметка на корабособственика. Председателят на Моряшкия синдикат Красимир Вълчев заяви, че нито един от българските моряци на "Хера" не е техен член. Според Вълчев стандартните обезщетения при подобни случаи са 60 000 долара за човек. Целият екипаж и корабът са застраховани в "Алианц България". От застрахователното дружество обаче отказаха да коментират какъв е размерът на обезщетението.
Корабът "Хера", собственост на регистрираната в Сейнт Винсент и Гренадини компания "Маестра шипинг", със 17 българи и двама украинци в екипажа потъна на 13 февруари на 7.5 мили (около 14 км) от входа на Босфора, в акваторията на Черно море. Засега причините за трагедията са неясни. 12 000-тонния кораб е извършвал рейс между украинското пристанище Южний и турското Дериндже и е бил натоварен с 11 742 т. въглища. Връзката с него е изгубена малко след навлизането му в Босфора, когато е получен сигнал за вода в първия трюм.
Според различни неофициални източници най-вероятната причина за потъването на "Хера" е пробойна, която буквално е разцепила кораба на две и никой от екипажа не е имал време да предприеме спасителни мерки. Управителят на "Провиданс шипинг енд трейдинг" Милен Балчев категорично отхвърли публикации в медиите, че корабът бил в отчайващо техническо състояние. Според него "Хера" е минал всички необходими съгласно международните изисквания прегледи и ремонти и е бил оборудван със всички необходими спасителни средства - лодки, спасителни жилетки и термооблекло. Управителят на Български корабен регистър (БКР) ЕООД Иван Караатанасов също е категоричен, че "Хера" е технически изправен. БКР е класификационната организация, която трябва да съблюдава за техническата изправност на корабите. Според него през септември 2001 г. "Хера" е бил задържан в Туапсе, Русия, като тогава инспекторите от портстейт контрола са записали 5 неизправности. След това обаче корабът е ремонтиран във Флотския арсенал, каза още Караатанасов.