Съдът замрази дело на търговец срещу куриери

Съдът замрази дело на търговец срещу куриери

Софийският градски съд замрази жалбата на варненския търговец Кирил Желев срещу куриерската фирма "ТНТ България", защото от нея не става ясно точно за какво обезщетение претендира. От името на компанията си "Желев" ЕООД търговецът води дело срещу доставчика за повреждане на пратка.

Той твърди, че при превоз на ултразвуков апарат за медицинска диагностика "Сименс" от Варна до германския град Бергкамен уредът е бил повреден.

От "ТНТ България" уточниха, че апаратът вече е бил повреден и целта на превоза до Германия е била именно ремонт. Според правилата на фирмата и условията за транспорт, които са част от договора с всеки клиент, ако той претендира за загуба или щета, трябва да съобщи на "ТНТ България" в срок от 21 дни от датата, на която е трябвало да бъде извършена доставката. От документите по делото обаче става ясно, че Желев се обърнал към куриерите няколко месеца по-късно.

В исковата си молба до съда Желев твърди, че пратката е пристигнала с голямо закъснение и с увредена опаковка. Той е представил експертиза, направена в Германия, според която щетите са за над 10 хил. евро. В заключението си германските експерти са записали, че "повреждането трябва да е станало по време на транспортирането". На заседанието по делото адвокатът на "ТНТ България" Валери Стойков оспори експертизата.

В търсенето на обезщетение Желев е водил кореспонденция с офиса на фирмата в България и е писал до директора на международната група компании TНT Алън Джоунс.

В тях не му се предлагат различни начини за обезщетяване. Джоунс е предложил спорът да се реши по взаимно разбирателство.