Спорът с "Щрабаг" за по-скъпото летище може да стигне до съд
Преди месец компанията поиска да започне преговори за увеличение на цената заради поскъпването на стоманата на международните пазари. В момента компаниите, които са подизпълнители на австрийското дружество, купуват стоманата по 900 лв. за тон. Консултантът по проекта - холандската компания НАКО, също е отхвърлила искането за новата цена. Подизпълнители са "Балканстрой", "Трейс груп" и "Монолит 3", които си поделят строителни работи за около 26 млн. евро. Стойността на проекта е 110.6 млн. евро. Половината от финансирането е помощ от европрограмата ИСПА, останалите пари са заем от Европейската инвестиционна банка и средства на летището. Българските компании имат договори с "Щрабаг" и трябва да си търсят правата, ако изпълнителят не им плаща, каза Касидова в отговор на въпрос как ще бъдат защитени интересите на подизпълнителите.
През ноември миналата година цената на терминала беше увеличена с 4.67 млн. евро над предвидените 110 млн. евро заради промяна в проекта за фундамента на сградата. Терминалът трябва да бъде готов през август 2005 г.
Независимата експертиза за причините за пропукването на асфалта на пистата на летището все още не е готова, съобщи още Касидова. Деформациите и разкъсванията на повръхностния слой, пукнати и вдлъбвания бяха открити върху чисто новия асфалт на площадките за паркиране и рулиране на самолетите. Една от версиите е, че рецептата за полагане на настилката е сгрешена и не отговаря на климатичните условия в България.
В края на юни служители на аеропорта констатираха пукнатините и вдлъбванията, които са описани във вътрешни доклади на службата за безопасност. Деформациите са върху площи, които са част от проекта за реконструкция и разширяване на летището, но вече се използват заради липсата на свободен капацитет.