Започна пълна проверка на камионите и шофьорите
Проверките тръгнаха след тежката катастрофа в "Княжево", при която се оказа, че камионът, който я предизвика, е бил претоварен и с неизправни спирачки. Междувременно жители на Перник и кв. "Мало Бучино" започнаха непрекъснати протести заради преминаващите пред къщите им камиони, блокирането на пътя продължава и в "Княжево". От Перник и "Мало Бучино" настояват трафикът отново да се върне през Княжево, тъй като само там пътят е подходящ за тирове, но при условие, че се бъдат изградени предпазни съоръжения.
Междувременно БДЖ предлага инфраструктурната такса за превоза на тирове с влакове да бъде намалена с 2/3 до около 2.6 евро на километър, за да се стимулира използването на този вид транспорт, съобщи финансовият директор на компанията Михаил Драгиев. Намеренията на ръководството на железниците е чрез по-ниските тарифи да привлече транзитно преминаващите през България превозвачи. БДЖ плаща таксата на НК "Железопътна инфраструктура". В момента цената за автомобилните превози е 50 евроцента на километър. За намалението на таксата решение трябва да вземе правителството.
Във вторник все още нямаше яснота за размера на инвестициите, които са необходими за реализацията на трите проекта на БДЖ за качването на тировете върху влаковете. Сумите се движат от 45 млн. евро до 75 млн. евро. Вместо да се инвестират средства в нови вагони, по-разумно е БДЖ да използва наети от чуждестранен партньор, който иска да превозва товари от българо-турската граница до Румъния или от Кулата, коментира председателят на парламентарната комисия по транспорт и телекомуникации Йордан Мирчев. Превозът на тирове от влаковете може да започне до шест месеца, прогнозира той.
В сряда се очаква вицепремиерът Николай Василев да обяви предложенията. Според зам.-председателят на Националното сдружение на автомобилните превозвачи Красимир Лалов около 3 до 8% от транзитно преминаващите камиони през България могат да се възползват от тази схема. Близо 1000 тира преминават дневно през България.