Депутати притискат министри за строежа на магистрала "Люлин"
Документът ще бъде изпратен и в Делегацията на Европейската комисия и на комисаря по транспорта Жак Баро. Според депутатите декларацията са налага след тежката катастрофа в кв. "Княжево" и последвалите блокади на пътища. Движението на камиони в София все още не е възстановено, а новата магистрала е единственият вариант за извеждане на тежкия трафик извън града.
Стойността на проекта за пътя е 148.4 млн. евро, като 111 млн. са от европрограмата ИСПА. Дължината на шосето ще е 20 км. Проектът е част от европейски транспортен коридор и предвижда изграждането на две ленти за движение, една за аварийно спиране, както и на три тунела.
Националният експертен съвет към строителното министерство разгледа седем варианта, а експертният съвет към екологичното министерство одобри комбинация от два. Междувременно започнаха протести и дела на граждани от София и от селата, край които ще мине пътят, и строежът на "Люлин" блокира. В крайна сметка съдът го пусна, но пък Европейската комисия откри проблем - процедурата е започнала по един закон, а завършването на строителството ще е по друг. Неотдавна министърът на регионалното развитие Валентин Церовски прогнозира, че до края на годината могат да бъдат обявени тръжните процедури, но магистралата ще бъде готова в началото на 2007 г.
Междувременно КНСБ заплаши, че пернишките превозвачи ще започнат блокада на пътя София - Кулата в района на Драгичево, ако движението за тежки камиони не бъде отворено през Княжево. Предвиждат се и живи вериги, с които ще бъде спряно движението през Радомир, кв. "Мошино" в Перник и селата Бабица и Мещица, през които се минава за София, съобщи радио "Дарик".