"Крес" е най-печеливша от рекламата на туризма
Целта на поръчката е разработка и реализация на рекламно-комуникационна кампания за налагане зад граница на България като атрактивна целогодишна туристическа дестинация през 2005 г. Няма предварително фиксирана стойност на поръчката, но се предполага, че тя ще погълне значителна част от предвидените до края на годината 3 млн. лв. за туристическа реклама в чужбина. Позициите в обществената поръчка са четири, като по една от тях - изработка и тиражиране на рекламни имиджови и продуктови аудио-визуални материали, процедурата е прекратена заради липсата на достатъчно кандидати, съобщиха от Министерството на икономиката. По останалите три на първите места са класирани рекламна агенция "Лео Бърнет", "Юрапел комюникейшънс" ООД и "Крес" ЕООД.
"Отстранени сме неправомерно и затова ще обжалваме решението", заяви за "Дневник" Михайлина Абрашева, управител на "Ай то Ай пъблик комюникейшънс" ООД (i2i Public Communications). Тя посочи, че не им е признат оборотът. Агенцията по туризъм постави изискване пред кандидатите да разполагат с минимум 200 хил. лв. оборот през миналата година. "Комисията е объркала, като е взела от финансовите ни документи предвид печалбата, която е 186 хил. лв. за 2003 г., а не оборота, който достига 770 хил. лв.", каза Абрашева. Тя се надява творческият им проект да не е отварян и разглеждан от членовете на комисията. По закон, ако документите на кандидата не са изрядни, не бива да се стига до отваряне и разглеждане на проектите. "Дневник" потърси за коментар комисията, но до редакционното приключване на броя не получи отговор.
Веселин Михайлов, управител на рекламно-издателска агенция "Номер едно", коментира, че не е сериозно да се обявява обществена поръчка в края на октомври и да се изисква рекламните материали да бъдат готови до 20 февруари. За толкова кратко време не могат да бъдат подготвени добри брошури с актуални снимки и много преводни текстове. "Изискванията по позиция 3 (за изработката на рекламни филми - бел. ред.) са неизпълними, което ни навява мисли за корупция и предварителна договореност кой да спечели", смята Михайлов.
Общо 12 компании подадоха оферти. Класираната "Крес" е на Красимир Гергов. Един от собствениците на другата избрана - "Лео Бърнет", Вихра Хаджиганчева също е близка до Гергов, с който заедно са участвали в компанията "Войс медиа", показва справка в "Апис". Собственик в класираната "Юрапел комюникейшънс" ООД е "Триас холдинг", а сред управителите е Илияна Неделчева-Димитрова. Тя участва заедно с Георги Неделчев в холдинга. Неделчев пък е участвал заедно с търговеца на оръжия Петър Манджуков в "Инфомедия" до 2001 г.