Хай-тек легенди влизат в България
България все по-често попада в обектива на хай-тек бранша не само като аутсорсинг дестинация, но и като потенциален пазар с нарастващо платежоспособно търсене. В четвъртък интерес към страната заявиха от "Тело" - компания за създаване на специален софтуер, и от "Пакард Бел" - един от световните лидери в продажбите на все още сравнително скъпа за българските стандарти потребителска електроника.
"Тело" (Tello Corporation) е млада компания, но е подкрепяна от солидни инвеститори и прочути фигури в сектора. Сред управляващите в нея са бившият изпълнителен директор на "Епъл" и "Пепси" Джим Скъли, както и Джеф Полвър, един от създателите на технологията за пренос на глас през интернет (VoIP). Инвеститор в дружеството е и "Интел капитал" - инвестиционната програма на производителя на чипове "Интел".
Само година след като "Тело" започна дейността си в САЩ, тя отваря офис у нас - засега с 15-20 души, в който ще бъдат изнесени част от развойните и търговските операции. Компанията разработва технологии за мигновени комуникации - софтуерни продукти, които позволяват лесна и бърза комуникация между различни мрежи, мобилни устройства и приложения. С помощта на тези програми всеки потребител ще може да намери човека, с когото иска да се свърже, на устройството, на което той в момента е достъпен - мобилен или стационарен телефон, настолен или преносим компютър и др. През август продуктът ще е готов и офисът в София ще започне продажбите му в цяла Европа.
Възможностите за бизнес у нас наскоро бяха отбелязани и в публикация на в. "Сан Франциско кроникъл". "Българите са жадни за успех. Те разбират какво става в глобалния бизнес и искат да бъдат част от него", коментира в статията Бил Корстад, изпълнителен директор на Unitime Systems, която има договор за софтуерно обслужване с българска компания.
Фактът, че след датската "Банг и Олуфсен" американската компания за черна техника "Пакард Бел" (Packard Bell) ще продава у нас, е знак за нарастващия ни пазарен потенциал. Дружеството е собственост на японската NEC. "Основната характеристика на българския пазар е покупателната способност, засега очакваме по-големите обеми продажби да бъдат в продуктите от по-нисък клас. Но клиентите тук са много добре образовани, разбират технологиите и затова сме сигурни в успеха си", заяви за "Дневник" Вакис Чимонидис, маркетинг мениджър на компанията.