Със сделка за $1.3 млрд. "Публисис" засили присъствието си в интернет

Със сделка за $1.3 млрд. "Публисис" засили присъствието си в интернет

Една от водещите световни комуникационни групи - "Публисис" (Publicis), ще засили позициите си в интернет рекламата, след като в края на миналата година финализира придобиването на бостънския концерн за уебмаркетинг "Диджитас" (Digitas), съобщава "Уолстрийт джърнъл". Стойността на сделката, чрез която френският холдинг се надява да засили присъствието си в глобалната мрежа и да се възползва от възможностите на най-бързо растящия рекламен сегмент, е около 1.3 млрд. долара.
Според информация от Нюйоркската фондова борса "Публисис" е платил по 13.50 долара за акция, което е с 24% повече от пазарната им цена. Новината за сделката доведе до моментално поскъпване на ценните книжа на придобитата компания с над 20 на сто.
"Диджитас" предлага широк спектър от услуги в областта на уебмаркетинга като създаване на сайтове за интернет търговия и организиране на рекламни кампании. Компанията се занимава също и с директен маркетинг и принт реклама. Онлайн звеното обаче определено е с приоритет, след като в последните години рекламодателите все по-често залагат на интернет, отколкото на т.нар. традиционни медии, в отговор на промяната в медийните навици на потребителите.
Въпреки тенденциите на изместване на комуникационните бюджети към интернет "Публисис" досега изоставаше в развитието на уеб частта си и беше в позицията на компания, която догонва основните си конкуренти - WPP, "Омником" и "Интерпублик".
"В момента поставяме основите на интернет звеното си", коментира сделката с "Диджитас" председателят и изпълнителен директор на "Публисис" Морис Леви.
"Диджитас" е сред лидерите в интернет маркетинга, като за първите три тримесечия на миналата година компанията е отчела ръст от 36% на оборота си и 13 на сто на нетната си печалба.
Според ръководството на "Публисис" придобиването на гигант като "Диджитас" би трябвало да вдигне дела на приходите от интернет активности в общите финансови резултати на холдинга от сегашните 28% на 34%. За сравнение, над половината от печалбата на WPP се генерира именно от комуникационни активности в глобалната мрежа.
Слуховете, че "Публисис" се интересува от придобиване на компания, която да засили позициите й в интернет сегмента, витаят от началото на миналата 2006 г., но едва в последните месеци анализаторите посочиха именно "Диджитас" като мишена.
Това не е първият опит на "Публисис" да купи "Диджитас". Преди година Леви отново отправил оферта за придобиване на собственика на бостънската компания Дейвид Кени, но тогава Кени отхвърлил предложението.