Подписаха договорите за Дунав мост 2

Подписаха договорите за Дунав мост 2

Българската страна разчита да се включи изцяло в цената на подписаните договори за строителството на Дунав мост 2, заяви пред журналисти министърът на транспорта Петър Мутафчиев. Въпросът за евентуалното оскъпяване на строителството на моста при Видин-Калафат не отговоря на условията на подписаните днес документи, допълни той.
Днес бяха подписани договор за независим надзор на строителството и контрол на проектирането на моста с консорциума между френската фирма "Инжеро" и британската "Хай-пойнт рендел" на стойност 6,3 милиона евро и договор за проектиране и строителство на моста с испанската компания "Еф Си Си" на стойност 99,9 милиона евро.
Регионалният мениджър на "Еф Си Си" Игнасио Руис Лареа каза, че заради вида на сключения договор фирмата трябва много да внимава по отношение на разходите, тъй като отговаря за поддържането на подписаната цена. Ако в бъдеще се появят някакви непредвидени разходи, тези обстоятелства са регламентирани в така наречената "жълта" книга на ФИДИК от 1999 година.
Транспортният министър обяви, че срокът на строителството на моста е 38 месеца. По думите му спорът с община Видин за това, че ще се забави процедурата по отчуждаване на терените, не се отнася до днешния договор за строителството на моста, а за прилежащата инфраструктура. За нея срокът на строителството е 24 месеца.
До 21 май трябва да се подадат офертите за изграждането на прилежащата инфраструктура и след това още един месец ще е необходим за оценка и избор на победителя в този конкурс, каза министърът. През това време ще се наложи да се прави нов опис на имотите, с които са разпоредени сделки, да се направи оценка и да се вземе ново решение на МС, допълни Мутафчиев. Той изрази надежда това разделяне на имотите да не увеличи средствата, които трябва да бъдат осигурени за супервизията.
Две от общо трите пристанища на територията на Видин ще бъдат отдадени на концесия, съобщи министър Мутафчиев.
До седмица ще бъде прието правителствено решение за отдаването на концесия на пристанище Север, заедно с фериботния комплекс.
Малкото територия, с която разполага пристанище Център, не създава добри условия за концесионирането, дори и за по-дълъг период до 35 години, уточни министърът. Това създава трудности за бъдещи инвестиции в това пристанище, които по предварителни разчети ще достигнат 154 000 лева.
На посоченото пристанище могат да се направят няколко корабни места допълнително единствено чрез понтони, но други инвестиции са невъзможни, коментира министърът. Водени са разговори с кмета на града Иван Ценов към територията на пристанище Център да бъде присъединена речна гара, която е общинска собственост.
За пристанище Юг не са предприети действия за концесиониране, тъй като то е малко, разполага с две корабни места и се използва основно за доставка на суровини.