"Кедбъри Швепс" разделя бизнеса си на две

"Кедбъри Швепс" разделя бизнеса си на две

Британската група "Кедбъри Швепс" (Cadbury Schweppes) ще отдели или продаде бизнеса си за напитки от този за шоколади, съобщи Ройтерс. Лондонският в. "Таймс" съобщи, че инвестиционните компании "Блекстоун" (Blackstone) и "Лайън кепитъл" (Lion Capital) са проявили интерес към американския отдел на втория по големина в света производител на сладкарски изделия. В началото на миналата година двата фонда изкупиха европейските марки напитки "Швепс" и "Оранжина" (Orangina). В САЩ "Кедбъри Швепс" произвежда популярната напитка Dr. Pepper и 7 Up.
Според агенция "Блумбърг" поделението в Северна Америка струва над 16 млрд. долара. При съобщаването на новината акциите на "Кадбъри Швепс" в Лондон поскъпнаха с над 7 процента, а само тази седмица цената им се покачи с 13%.
Очаква се отделянето на американския бизнес с напитки да повиши пазарната стойност на компанията.  Акционерите на "Кедбъри Швепс" ще заменят всяка своя акция за две нови акции, по една за всеки отдел. Как точно ще се постъпи със северноамериканското поделение ще се реши през лятото.
През миналата година бе продадено губещото европейско производство на безалкохони с цел компанията да се фокусира върху пазара на дъвки и сладкиши. "Време е да се превърнем в най-големият и най-добрият производител на сладкиши в света", заяви вчера главният изпълнителен директор Тод Ститцър. Номер едно в света в момента е базираната в Швейцария група "Нестле".