Одитори откриха финансов хаос в Агенцията по туризъм
Държавната агенция по туризъм е отдавала рекламни площи, без да събира след това парите от наемателите. От туристическите изложения през последните три години ведомството е "пропуснало" да си прибере над 150 хил. лв. Това са част от констатациите на Сметната палата, който провери изпълнението на програмата за реклама на България до миналата година. Тогава шеф на агенцията беше Бисер Ялъмов (НДСВ).
Докладът установява, че Агенцията по туризъм не разграничава разходите за реклама от всички останали плащания. По този начин може да бъдат финансирани някои неприоритетни дейности, твърдят одиторите. Последният отчет за рекламата на страната е до средата на 2005 г., но в него липсват стойности. Други отчети въобще не са били представени.
Сметната палата препоръчва да се въведе отделна система за осчетоводяване на разходите, както и да се правят доклади за изхарчените средства. Също така агенцията трябва да установи точния размер на парите, които не е прибрала, и да ги събере до два месеца.