Созопол започва подписка за преместването на Бургас-Александруполис

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xxx
    *****
    Неутрално

    Предлаганият вариант за входно съоръжение на тръбопровода БАП е екологична бомба със закъснител. Одобреният от правителството вариант включва използуването на метода SPM (Single point mooring) , при който в Бургаски залив ще бъдат разположени една или повече плаващи платформи- буйове. Танкерите, транспортиращи нефта, ще се швартоват (завързват) за тези буйове и ще разтоварват превозвания нефт, който по подводен тръбопровод ще достига до брега.
    Този метод се използува успешно , но при други навигационни, географски и хидрографски условия. При условията на Бургаския залив предлаганите входни съоръжения ще бъдат една екологична бомба със закъснител, която ще заплашва околната среда и туристическата индустрия не само в границите на залива, но и в целия регион между Несебър и н. Маслен нос.
    На първо място при тези буйове са неизбежни „малки”, „технологични” разливи при съединяването и разкачването на шланговете за разтоварване. В откритата част на залива и при неблагоприятни метеорологични условия такива „малки” разливи няма да може да бъдат контролирани и установявани , а още по малко ще бъде възможно ликвидирането на последствията от тях.
    На второ място, тръбопроводите, по които нефта ще тече до брега, ще бъдат с дължина няколко хиляди метра и диаметър над 500 мм. Те ще бъдат заровени в траншеи под нивото на дъното, но ще преминават през територията на целия залив, където са разположени котвените стоянки на корабите, посещаващи пристанищата на Бургас. Има голяма вероятност от случайна или умишлена повреда на тези тръбопроводи при пускането или вдигането на котвите на корабите или при друг навигационен инцидент. Разлива на нефт в такъв случай ще бъде много голям.
    Метеорологичните и хидрографските условия на Бургаския залив са такива, че един разлив ще засегне голяма част от крайбрежието и ще бъде катастрофален за природата и туризма по цялото южно Черноморие. Авариите обикновено се случват при лоши метеорологични условия, което допълнително увеличава размера на щетите.
    Контролът на товаро-разтоварните операции в открития залив е затруднен и практически невъзможен, особено през нощта. Като се има пред вид, че танкерите, които ще транспортират нефта няма да бъдат български, ежедневното замърсяване от товара и от самите кораби ще бъде постоянно и практически няма как да се контролира , а последствията от него да се ликвидират.
    Единственото приемливо решение, което може значително да намали рисковете от разливи и да ограничи последствията, ако такива разливи се допуснат, е разтоварването на нефта да става на пристанище „Росенец”. Има разработени планове за неговото разширяване, така че да осигури необходимата пропускателна способност.
    При използуването му, корабите, които ще разтоварват нефта ще заплащат пристанищни такси, които за проектните количества от 35 млн тона ще бъдат няколко десетки милиона лева. При разтоварване в залива с използуване на буйове ще бъде поискано да няма плащане на такси и е много вероятно че такова искане ще бъде удовлетворено от правителството.
    Използуването на брегови пристанищни съоръжения за разтоварване на танкерите е единственото техническо решение, което трябва да бъде приложено и използувано.
    Тук не се обсъжда въобще икономическата целесъобразност и изгода за България на нефтопровода Бургас- Александруполис , която е съмнителна.
    В момента нефта, доставен на руско черноморско пристанище е с по ниска цена, поради трудностите при транспортирането му през Босфора и големите демюрейджи, които трябва да се плащат при забавянията. При построяване на нефтопровода цената на нефта доставка в Александруполис ще се повиши, като едновременно с това ще се повиши и цената при доставка в Черно море. Това за потребителите, каквато е България е неизгодно и поставя още един въпрос относно ползата от тръбопровода Бургас- Александруполис.
    Съображенията за опасност от екологична катастрофа се отнасят и за проекта АМБО, който също предвижда използуване на СПМ, макар и в друг район – север-североизток от Поморие. Необходимо е да се вземат адекватни мерки и да се осигури максимална безопасност на операциите при разтоварването на нефта само на новопостроени терминали на пристанище „Росенец”, като държавата ще получи и допълнителни приходи от пристанищни такси.

  2. 2 Профил на dolphin_bs
    *****
    Неутрално

    Бих подкрепил всяка подписка против невтопровода
    Не може сифийските села да се вдигат на протести против боклука на София, а тук по морето да не се реагира за такъв голям проблем. Демаг0гията на комунистите е безкрайно голяма. Те не казват само едно-че този нефтопровод е убийствен за България и в икономическо и в екологично отношение. И един риторичен въпрос:Досега да сме видели ,или получили нещо хубаво то руснаците?

  3. 3 Профил на Roadster
    *****
    Неутрално

    Крайно време е да се вдигнат всички общини и цяла България против руската тръба - та тя дори не е на бъгарска... Това е нагла, скрита и долна агресия на убиеца Путин. А и е неимоверно унижение за нас. Всъщност Русия се разполага тук както в мечтите си за "Задунайской губернии". СПЕРЕТЕ руските мераци и колониални ламтежи за власт на България!

  4. 4 Профил на до празноглавеца N2
    *****
    Гневно

    Досега да сме видели ,или получили нещо хубаво то руснаците? Тъпако-спомни си 3ти март и ми кажи какво си видял от бай американец.А това че чморието "строителните предприемачи" почти са му видели сметката е ясно и на малките деца!!!

  5. 5 Профил на Макето
    *****
    Неутрално

    И са , как ке им го бричиме нефтот ?
    Без пари?
    И колко ке чини бензино у назе след целата тая далавера?
    Пак ли ке е най-скап измежду комшиите?

  6. 6 Профил на dolphin_bs
    *****
    Неутрално

    До г-н N4
    с бетонни комониктически кратуни не спор. 3-ти март е имислен празник. Русия винаги са имали имперски амбиции и са мечтали да ни поробят. Слава Богу че вече сме в Европейския съюз и че скиро това продажно правителство ще падне!!!

  7. 7 Профил на ot g-n No4 do praznoglaviq delfin
    *****
    Гневно

    3ти март измислен празник?И Батак е измислен нали?И по какъв начин са ни поробили?(руснаците не СССР)?И пак повтарям сами ще се удавите в лайната си по Созопол.Жалко за града,жалко и за Златната Рибка.Обичах да ходя там,ама сега крака ми няма да стъпи там,кооперации през 5 метра си имам и тука...

  8. 8 Профил на планинар
    *****
    Неутрално

    Моля за внимание - искам , някой да ми отговори , на чий кон язди Гоце?
    Първо си дадохме гъза за тръбата на Путин , миналата седмица пък- за някакви си щитове на Бушчо !То бива баланс , то бива пируети , ама , отговорете ми - кога цялата тая политика ще се срути?

  9. 9 Профил на goso
    *****
    Неутрално

    Където играе парата, народния глас не ще се чува.

  10. 10 Профил на Vili
    *****
    Неутрално

    Обърнете внимание КОЙ е предложил решението за подписката: Междупартийния екскурзиант Панайот РЕЙЗИ /каква фамилия!/. Започнал с БСП , после отива в Гергьовден, после в ССД, сега в ГЕРБ. На такива как им казваме,а?
    И на още нещо обърнете внимание: Подписката е за ОТКЛОНЯВАНЕ на тръбопровода. Добреее, отиваш, подписваш се, един вид и ти искаш да се ОТКЛОНИ тръбата. Но надали някой ще зададе въпроса /на себе си или на Рейзи/: Какво значи да се отклони? На колко километра от залива Вромос да се отклони? На 2 км. или на 50 км.? Рейзи, отговаряй на хората!
    Да поясня, че залива Вромос отстои на не повече от 5-6 километра от Нефтеното пристанище, където танкерите се разтоварват. С други думи дали ще има разлив на петрол в пристанището или във Вромос няма абсолютно никаква разлика. Цялото крайбрежие потъва в мазнотия. До Созопол чак.
    РАЗЛИКАТА е ДРУГА! Нефтеното пристанище е в района на парк "Отманлий". Тук няма реституция на земята, щото никога не е имало собственици. Парка се стопанисва от Горското. Докато при залива Вромос с плажна ивица, дълга 3 км. земята е ЧАСТНА.
    Парцелите първа линия, тоест до плажа струват 65 Евро/кв.метър. Или 120 000 лв. декарчето. Как ви се струва?
    Е, сега има ли все още наивници, които да си мислят, че тази подписка е предназначена за опазване на ЕКОСРЕДАТА, а не за нещо друго???

  11. 11 Профил на Petar
    *****
    Неутрално

    Забележете че всички страни се надпреварват да имат тръба с газ или петрол през тях за да си осигурят енергийните доставки, а някои тук се изявяват на антируска вълна. А че трябва максимално да се запази природата в това спор няма.

  12. 12 Профил на ОТ СМОКИНЯТА КЪМ VILI
    *****
    Неутрално

    ВИЛИ МОТУВИЛИ ПРОСТА КРАТУНА СОЗОПОЛСКА.СЪН НЕ ТЕ ХВАЩА И САМО ТЪРСИШ ПО ПАРТЙНА ПОРЪ4КА РЕЙЗА ДА ПЛУЕШ.КРАТУНО ТЪПА-МНОГО МИ ПРИЛИ4АШ НА ПИГИ-В.КАРАМАНОВА/РАЗКРИХТ МАЙ/АЙДЕ ОБАДИ СЕ НА НЕЩАСТНИТЕ СЪПРУГИ И ПИЙТЕ ПО 5-10 ВОДКУ ЗА ЗДРАВЕТО НА Р Е Й З И-МНОГО Е ГОТИН И ТОВА ВИ Е ПОБЪРКАЛО ХА ХА ХА .





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #