Пламен Митев, търговски директор на "Аристон С": Предприемачите се интересуват от данъчни облекчения

Пламен Митев, търговски директор на "Аристон С": Предприемачите се интересуват от данъчни облекчения

Пламен Митев
Пламен Митев
Усещате ли ефекта от влизането на България в ЕС?
- Отварянето на границите даде възможност нашата продукция да се появи на пазара на ЕС - вече продаваме в Испания, Холандия, Франция, Германия, Полша, Румъния и Кипър. На вътрешния пазар обаче определено се усеща конкуренция от навлизането на нови търговски марки. Затова нашата цел е да обхванем различните сегменти от пазара. Правим това чрез три различни марки - "Аристон С" за делова дамска мода, АС - младежката линия, и луксозната продукция на "Бобо Зандер", на която сме франчайзинг носители.
В Русе има над 300 фирми, които се занимават с произвеждане на облекло, как намирате кадри?
- Залагаме на изключително квалифицирани кадри - ако не успеем да ги намерим, ги обучаваме и развиваме. Правим и външни фирмени обучения - наши шивачи се обучават в някои от фирмите, за които работим на ишлеме, а техни кадри идват да се обучават при нас.
Как се е променила бизнес средата в последните няколко години?
- Определено в положителна посока. Вече има много повече инвестиции в нашия град, съответно трудно се намира работна ръка.
Какво трябва да направят и инвеститорите, и местната власт, за да се развива градът?
- Трябва да се създадат по-добри условия. Бизнесът, общо взето, се интересува от данъчни облекчения, но това, разбира се, не може да стане на регионално ниво. По отношение на кадрите - по-добри условия на труд и по-добро заплащане.
Какво конкретно може да направи местната администрация?
- Добре е да се намалят лицензионните режими, да се въведе обслужване на едно гише, обработването на документи да се ускори. Ако тези чисто административни услуги се подобрят, би било полезно и за фирмите, и за гражданите.
Какви инвестиции в инфраструктурата са нужни? Изграждането на нов индустриален център ще има ли положителен ефект?
- Индустриалният център е идея на определен инвестиционен фонд, който го прави с цел да спечели. Така че този проект ще засегне определена фирма, която ще се възползва от него. Същото е положението с моловете - те биха повлияли на имиджа на града, може би биха го направили по-привлекателно място за живот, но в крайна сметка това се прави от компании, които искат да печелят.
На какво може да разчита Русе?
- Най-вече на географското си разположение - Русе е врата към Южна Европа и към Близкия изток. Граничното ни положение до Румъния е определен плюс, ние сме само на 60 км от Букурещ.