Роднини на загиналите ще съдят БДЖ

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jako
    *****
    Любопитно

    ибахти терора
    От: и ловец и рибар съм
    Прекалено много са "случайностите", за да не е атентат.
    1. Случва се в кушет вагон-заключен.
    2. Гори и спалния вагон-също заключен.
    3. Малко преди националния ни празник трети март.
    4. Става нощем, когато хората трудно могат да се орентират в тъмнината.
    5. Близко до гара. Подпалвачите спокойно може да се изнижат без
    да им запишат данните.
    6. Вагоните развиват някакви невероятно високи температури, които стапят абсолютно всичко освен метала.
    7. Пожара се разраства много бързо.
    8. Жертвите са само етнически българи
    9. Пожара става до малък град, където се знае, че противопажарните служби са гола вода.
    10. В първите минути след инцидента шефа на полицията казва че няма следи от атентат, още преди да се знае кои са загиналите
    11. Мерките за безопасност в метрото се утроиха.
    Ако всичко това е случайност, значи в такъв случай не е атентат.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  3. 3 Профил на Jonson
    *****
    Неутрално

    Цялата шумотевица около катастрофата има една единствена цел - отлоняване на вниманието от истинските виновници и размиване на отговорността.
    Ние живеем в кислородна среда. Следователно опасността от пожар е перманентна и въпросът е на "дали", а "кога" ще лумне огънят. Съответно най-същественият въпрос е какво да правим, когато пожарът стане факт. Мерките са елементарни и са известни на всеки, който макар и мимолетно е чувал за гражданска отбрана. Преди всичко трябва да се осигури система за оповестяване (особено важна, когато става въпрос за място в което спят хора). След това трябва да има схема за евакуация - ясно обозначена, простичко казано да знаеш накъде да бягаш. И накрая, но най-същественото - трябва пътят за евакуация да бъде чист. Изпълнило ли е БДЖ тези елементарни изисквания? Отговорът е "не". Не е толкова сложно да прекараш един кабел със звънец през спалните вагони, за да събудиш хората в случай на нужда. Има ли го - не. Нищо не пречи да сложиш лампи със стрелки, които да се указват изхода. Но най-престъпното е заключената врата. С практиката да се заключват вратите, БДЖ фактически осъжда на смърт всеки имал нещастието да попадне във вагон с пожар. Не знам дали съзнавате ужаса на факта, че поне петима са загинали пред заключената врата. Можеха ли да се спасят всички? Можеха. Щом тези, които са били е "епицентъра" на пожара са успели да избягат, значи това е било възможно и за останалите. Защо има жертви? Защото не е имало система за оповестяване, схема за евакуация и отворени пътища. Това са фактите. За самият пожар, похабеното имущество и т.н. вината може да се търси в конкретния причинител на пожара, хората обаче са мъртви заради пълното безхаберие на БДЖ.
    Какви са лансираните тези, имащи за цел да се отклони вниманието от БДЖ и респективно от държавата и нейните управляващи
    - във вагона е имало катализатор на горенето, затова пожарът се е разгорял толкова бързо (говори се за жена с обемист багаж, дамаджани ракия и т.н.). Тезата щеше да има основание, ако не беше дребичкият факт, че изгорелите вагони са два. Съдейки по побликуваните снимки и двата вагона са изгорели и деформирани по еднакъв начин, следователно версията за катализатор в единия от тях отпада. Просто така си горят нашите вагони.
    - появи се статия, че шафнерът е герой. Само дето е пропуснал да отключи вратата и хората са загинали пред нея. Вината обаче не е изцяло на шафнера, тъй като явно никой никога не го е обучавал как да действа при пожар. По всичко личи, че ръководството на БДЖ не смята пожара за потенциална опастност.
    - чу се мнение, че пътниците са действали неадекватно. А какво очаквате от хора, които току що са събудени и попадат в условия на пожар, дим и паника? Независимо от това, по-голямата част от загиналите са действали правилно - стигнали са до вратата на вагона.... Неправилното им решение е отпреди това - да се качат на влак.

    След като нещастието се случи и хората загинаха, естественото очакване беше да се вземат мерки това да не се повтаря. Мозъците в транспотрното ни министерство действително обявиха мерки, само че толкова неадекватни, че когато ги чух за първи път просто не повярвах на ушите си. Забраниха пушенето?!?! И кой пушач (а те са около 40% от населението) ще се качи в смрадливия им влак? Забраниха внасянето на алкохол.... Нещо ми напомня на онези мрачни филми за войната, есесовците се разхождат между пероните и проверяват документите и багажа на всеки срещнат. Изобщо всички мерки са продиктувани от презумпцията, че несъзнателните и подли пътници разсипват прекрасните им влачета. Господа транспортни дейци, или си оправете нещата, или закрийте както БДЖ, така и цялото си министерство.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  5. 5 Профил на надзирател на Милошевич
    *****
    Неутрално

    и сигурно ще ги осъдят яко - било атентат, не било - защото всичко в БДЖ е разкапано като за самоубийци. И в концлагерите не са ги возели в такива кочини. За престъпната разпасаност на пожарната и на т.нар. министерство на траспорта, респективно БДЖ - най-строго прилагане на закона!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #