За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
ГневноНе четат книги милите ученици.Но като слушам в Парламента колко е измъчен българския език, изобщо не си задавам въпроса кой им е виновен да"помнат","молат" ;,"говорат" и все така.Къде е личният пример от "най-личните мъже и жени на България"?Не вярвам учителите им да са говорили на софийски диалект!А повечето от тях уж имат висше образование!Но и те малко книги са прочели-с редки изключения.
*****
Неутрално"Бедният речник на седмокласниците показа преразказът на изпита по български език за кандидатстване в елитните гимназии."
"Другите основни грешки на учениците са свързани с пунктуацията, пълния и кратък член на съществителните,..."
*****
Неутрално*****
НеутралноЕ тоя бисер ще си го запиша:
"Експертите на просветното министерство си обясняват ограничения речник на седмокласниците с това, че децата малко говорят."
Е колкото и да говориш като не си чул/чел нови думи няма как само с говорене да ти стане богат речника. Веднага давам един тъп пример - оставете едно бебе да говори и чакайте да му се обогати речника имам да си чакате до края на Вселената.
Така че ако искат да има някаква положително промяна четене му е майката.
*****
НеутралноЕ как да говорят и пишат правилно, като никой не ги учи както трябва.
Като слушам и чета "бисерите" на журналистите и политиците се питам,те да не са по добре от учениците?
*****
НеутралноЕ номер 5 утрепа коня. Верно е това, което си казал. И то като се замисли човек, че децата са всъщност едно копие на възрастните ти става ясно откъде идва проблема - политиците и журналистите са само върха на айсберга.
*****
НеутралноАми беден им е речникът,като не го обогатяват.А това не става като се занимават с глупости,трябват и духовни интереси-четене на книги,посещения на театър,изразяване на мнение по значими проблеми и т.н.Трябва и желание за стойностно общуване,овладяване на езиковите норми,правилното им прилагане.Но това не може да стане насила,а е израз на вътрешна потребност,която липсва у днешните млади хора.
*****
НеутралноПричината е на последно място в учителите. Първите виновници са ония боклуци от просветното министерство, дето десетилетия наред пренебрегват УМИШЛЕНО една издържана програма за обучението по БЪЛГАРСКИ ЕЗИК. В тоя му вид министерството на даниел вълчев е АНТИпросветно и антибългарско. Заразата тръгва от държавното управление, което е нищо друго освен
АНТИбългарско. Пример: вчерашната кризисна ситуация на държавните военни складове край столицата и реакцията в супер бедна и НЕЧЛЕНОРАЗДЕЛНА реч на управляващите.
*****
НеутралноЗащо като им е толкова беден речникът, имат толкова високи оценки? И защо, по-специално, са толкова малко двойките? В София са само седем, ако не греша.
*****
Неутралнощото да се чудиш колко ще изкарат и министеро и свитата му, ако ги подложат и тях на кратичко преразказче от съвременната бг литература.
*****
Любопитнода, да, има грешки в употребата на пълен и кратък член в текста на статията...направо смешно.Браво на анонимния автор от 04.07.
*****
НеутралноЧасовете по разказвателните предмети са намалени на час и половина седмично. Как може да се образоват качествено учениците по даден учебен предмет, ако не е поне два часа седмично?Учебната програма в училищата изобщо не е рационална.
*****
НеутралноДВ-ГЮРО ИМАШ ЛИ ГЛАВА?????
*****
ГневноТая Евгения Костадинова била ли е някога учител или с връзки е станала директор на дирекция"Политика на общото образование"?Според мен е второто,щом твърди,че учителите са виновни за "масовото неовладяване на книжовната норма".Докато работят такива чиновници в министерството,нещата няма да се оправят никога!
*****
НеутралноНяма ли да спре този смешник с глупавите си "изводи". Вместо да почне да работи, все гледа някой да обвини. С тъпизмите си ни проглуши ушите: че то 12 клас не можели да мислят, че то било статистически невъзможно да нямаш верен отговор на матурата, че по английски били по-добре от български и прочиие смехотворчества.
Само за пример - не му ли идва в глупавата глава, че след като нямаш право да се явиш за повишение, а все пак искаш отличен успех от дипломата, ще напишеш само грешни отговори (като задраскаш всички а) б) в) и тн едновременно) за да можеш да се явиш отново наесен и да изкараш по-добра оценка? И прочие, аналогично за всичките му анализи и изводи.
*****
НеутралноЗа каква книжовна норма говори тази патка? Ами нали ни проглушиха ушите, че такава няма и за това трябвало да отпадне Държавното образователно изискване за усвояване на книжовния български език - прословутия чл.16 т.4?????
И вместо да почнат да я създават, пак дрънкат дивотии.