Седмокласниците имат беден речник

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Малоумен
    *****
    Гневно

    Не четат книги милите ученици.Но като слушам в Парламента колко е измъчен българския език, изобщо не си задавам въпроса кой им е виновен да"помнат","молат";,"говорат" и все така.Къде е личният пример от "най-личните мъже и жени на България"?Не вярвам учителите им да са говорили на софийски диалект!А повечето от тях уж имат висше образование!Но и те малко книги са прочели-с редки изключения.

  2. 2 Профил на без коментар.
    *****
    Неутрално

    "Бедният речник на седмокласниците показа преразказът на изпита по български език за кандидатстване в елитните гимназии."

    "Другите основни грешки на учениците са свързани с пунктуацията, пълния и кратък член на съществителните,..."

  3. 3 Профил на Антония
    *****
    Неутрално

    Горките седмокласници! Наложи им се да кандидатстват в елитни училища без да имат даже обща култура. Някога техните връстници отиваха в ПУЦ-ове с подобни знания. Те могат да псуват (дори и момичетата), владеят жаргонния диалект...,но да говорят и пишат могат само малцина! Останалите избягаха от България, защото тука няма работа! Донка

  4. 4 Профил на Малко говорат
    *****
    Неутрално

    Е тоя бисер ще си го запиша:
    "Експертите на просветното министерство си обясняват ограничения речник на седмокласниците с това, че децата малко говорят."
    Е колкото и да говориш като не си чул/чел нови думи няма как само с говорене да ти стане богат речника. Веднага давам един тъп пример - оставете едно бебе да говори и чакайте да му се обогати речника имам да си чакате до края на Вселената.

    Така че ако искат да има някаква положително промяна четене му е майката.

  5. 5 Профил на Черноризец Храбър
    *****
    Неутрално

    Е как да говорят и пишат правилно, като никой не ги учи както трябва.
    Като слушам и чета "бисерите" на журналистите и политиците се питам,те да не са по добре от учениците?

  6. 6 Профил на Верно е
    *****
    Неутрално

    Е номер 5 утрепа коня. Верно е това, което си казал. И то като се замисли човек, че децата са всъщност едно копие на възрастните ти става ясно откъде идва проблема - политиците и журналистите са само върха на айсберга.

  7. 7 Профил на N.Z.
    *****
    Неутрално

    Ами беден им е речникът,като не го обогатяват.А това не става като се занимават с глупости,трябват и духовни интереси-четене на книги,посещения на театър,изразяване на мнение по значими проблеми и т.н.Трябва и желание за стойностно общуване,овладяване на езиковите норми,правилното им прилагане.Но това не може да стане насила,а е израз на вътрешна потребност,която липсва у днешните млади хора.

  8. 8 Профил на примати на власт - приматни училища
    *****
    Неутрално

    Причината е на последно място в учителите. Първите виновници са ония боклуци от просветното министерство, дето десетилетия наред пренебрегват УМИШЛЕНО една издържана програма за обучението по БЪЛГАРСКИ ЕЗИК. В тоя му вид министерството на даниел вълчев е АНТИпросветно и антибългарско. Заразата тръгва от държавното управление, което е нищо друго освен
    АНТИбългарско. Пример: вчерашната кризисна ситуация на държавните военни складове край столицата и реакцията в супер бедна и НЕЧЛЕНОРАЗДЕЛНА реч на управляващите.

  9. 9 Профил на Ошашавен
    *****
    Неутрално

    Защо като им е толкова беден речникът, имат толкова високи оценки? И защо, по-специално, са толкова малко двойките? В София са само седем, ако не греша.

  10. 10 Профил на двойките са толкова малко
    *****
    Неутрално

    щото да се чудиш колко ще изкарат и министеро и свитата му, ако ги подложат и тях на кратичко преразказче от съвременната бг литература.

  11. 11 Профил на  добре образован
    *****
    Любопитно

    да, да, има грешки в употребата на пълен и кратък член в текста на статията...направо смешно.Браво на анонимния автор от 04.07.

  12. 12 Профил на  Юлия Петкова от София.
    *****
    Неутрално

    Часовете по разказвателните предмети са намалени на час и половина седмично. Как може да се образоват качествено учениците по даден учебен предмет, ако не е поне два часа седмично?Учебната програма в училищата изобщо не е рационална.

  13. 13 Профил на ГЮРО МИХАЙЛОВ
    *****
    Неутрално

    ДВ-ГЮРО ИМАШ ЛИ ГЛАВА?????

  14. 14 Профил на BG
    *****
    Гневно

    Тая Евгения Костадинова била ли е някога учител или с връзки е станала директор на дирекция"Политика на общото образование"?Според мен е второто,щом твърди,че учителите са виновни за "масовото неовладяване на книжовната норма".Докато работят такива чиновници в министерството,нещата няма да се оправят никога!

  15. 15 Профил на Otvraten
    *****
    Неутрално

    Няма ли да спре този смешник с глупавите си "изводи". Вместо да почне да работи, все гледа някой да обвини. С тъпизмите си ни проглуши ушите: че то 12 клас не можели да мислят, че то било статистически невъзможно да нямаш верен отговор на матурата, че по английски били по-добре от български и прочиие смехотворчества.

    Само за пример - не му ли идва в глупавата глава, че след като нямаш право да се явиш за повишение, а все пак искаш отличен успех от дипломата, ще напишеш само грешни отговори (като задраскаш всички а) б) в) и тн едновременно) за да можеш да се явиш отново наесен и да изкараш по-добра оценка? И прочие, аналогично за всичките му анализи и изводи.

  16. 16 Профил на Българист
    *****
    Неутрално

    За каква книжовна норма говори тази патка? Ами нали ни проглушиха ушите, че такава няма и за това трябвало да отпадне Държавното образователно изискване за усвояване на книжовния български език - прословутия чл.16 т.4?????
    И вместо да почнат да я създават, пак дрънкат дивотии.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #