Вместо на търг железниците ще отдават терени по сложна схема

Вместо на търг железниците ще отдават терени по сложна схема

Националната компания "Железопътна инфраструктура" получи от правителството два терена от общо 9 дка до Централна гара в София. За тях ще се търси инвеститор, който да изгради високи сгради и паркинг срещу отстъпеното право на строеж "Железопътна инфраструктура" ще получи парично обезщетение като процент от застроената площ. Освен това инвеститорът ще трябва да ремонтира Централна гара.
В скоро време ще бъде обявен конкурс за изработване на проекта, а после и за избор на компания. Идеята е да бъдат построени една 21-етажна, една 8-етажна сграда и паркинг близо до автогарата. От инвеститора ще се изисква да докаже, че има осигурено финансиране, и да има опит в модернизация на жп гари, защото от него ще се иска да ремонтира и гарата, обясни зам. изпълнителният директор на "Железопътна инфраструктура" Христо Алексиев. Частната компания трябва да предложи на държавната обезщетение, чийто размер ще е един от основните критерии при избора. Алексиев обясни, че в договора ще бъде записано задължението двете страни да си поделят приходите от наемите на помещенията в сградите.
Транспортният министър Петър Мутафчиев каза, че схемата за отстъпване на право на строеж срещу ремонт е по-добрият вариант за гарата от концесия, какъвто беше първоначалният план. Предимството според него е, че инфраструктурната компания ще получи по-големи приходи, а и процедурата за концесия отнема много време.
Изграждането на двете сгради е свързано с проведения конкурс за архитектурен проект за гарата. Този на "Архитектоника студио", в която участва братът на главния архитект на София Петър Диков, беше декласиран, съобщи Христо Алексиев.
До момента интерес да строят бизнес сгради върху терени до гарата са заявили испанската "Риофиса" и дружеството с австрийски капитали "АГП груп" заедно с друг испански инвеститор - "Урбас". Алексиев потвърди, че двете компании се интересуват от имотите от 9 дка, но имало и други кандидати.