Нов скандал около конкурсите за транспорта в София

Нов скандал около конкурсите за транспорта в София

Автобуси на фирма, която няма договор със Столичната община, возят пътници по линиите 72, 30 и 90 на градския транспорт. Трите маршрута бяха дадени на "Карат-С" след конкурса през 2007 г.
Според съветника от ДСБ Христо Ангеличин обаче по маршрутите се движат коли на "МТК груп". Зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов беше уволнен заради съмнения, че е договорил предварително точно този конкурс с шефовете на "МТК груп", "Карат-С", "Юнион трейд" и общинския превозвач "Столичен автотранспорт".
Всички документи като график за движение и указания за шофьорите сочат, че автобусите са на "МТК груп", обясни Ангеличин. Той посочва като доказателство и писмо на Държавната автомобилна инспекция до Министерството на транспорта, в което пише, че маршрутите се обслужват от друга фирма, а не от "Карат-С". Ангеличин е изпратил официално запитване до общинската администрация по въпроса. В договорите между общината и "Карат-С" не се допуска прехвърляне на дейността на подизпълнители, твърди Ангеличин. Според него прехвърлянето на обслужването на линиите означава, че фирмата не може да изпълни условията на конкурса.
Нарушения имало и в последния общински конкурс за отдаването на 52 линии на градския транспорт, който беше частично анулиран. Победители в него бяха "МТК груп" и "Карат-С". Според конкурсната документация те трябва да имат оборот от превоз на пътници или услуги поне 40 млн. лв. за пет години. Според Ангеличин за последните пет години оборотът на "МТК груп" е около 13.5 млн. лв., а на "Карат-С" - около 38 млн. лв.
"Автобусите, които се движат по посочените линии, са взети на лизинг от "МТК груп". Тъй като още не съм ги изплатил, те са тяхна собственост", обясни шефът на "Карат-С" Миролюб Столарски. Той добави, че не плаща на "МТК груп" пари за обслужването на маршрутите. Не било вярно и твърдението, че "Карат-С" не отговаря на конкурсното изискване за оборот. За последните пет години той е 46 млн. лв., заяви Столарски.
В официалния отговор на администрацията на питането на Ангеличин се посочва, че Столичната компания за градски транспорт, а не общината контролира частните превозвачи. Потвърждава се, че "МТК груп" няма договор за превоз по линиите 72, 30 и 90. Посочено е още, че в комисията за класирането на кандидатите е участвал представител на Националната агенция по приходите, който е потвърдил, че "Карат-С" и "МТК груп" покриват изискването за минимален капитал. Общинската администрация спря питане на съветника от БСП Петър Курумбашев по скандала с транспортните конкурси с мотива, че съдържа обидни квалификации.

"Новера" пак поиска повече пари, за да чисти

Собственикът на почистващите София фирми поиска повече пари от общината. "Новера" настоява цените, по които работи, да бъдат увеличени с 25.5%. Дружеството се позовава на клауза от договора с общината, според която може да поиска по-високи цени, ако годишната инфлация е над 3%. От юни миналата година компанията е изпратила две нотариални покани с искане за увеличение, но те не бяха уважени от общината. В последния отчет на собственика на "Новера" - фонда "Екуест", се казва, че финансовото състояние на фирмата е разочароващо.