Нова интрига с корветите за армията

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Varnalis
    *****
    Неутрално

    Люрсен са по добри във всяко едно отношение.БГ флота е имал торпедни катери люрсен много отдавна.

  2. 2 Профил на хмн
    *****
    Неутрално

    Вчера се появиха слухове, че Сирия има военни ядрени глави... надявам се Дневник и Капитал да не започнат нова серия с/у бъдещи многоцелеви изтребители или корвети.

    Не съм фен на тройната коалиция, а на Българската Армия.

  3. 3 Профил на Запознат
    *****
    Гневно

    Корветите на Люрсен са технологично с почти едно поколение по-стари от тези на авангардната стелт-технология на Армарис, доста по-малки са и освен това, което е най-важното от практическа гледна точка, те нямат хангар за хеликоптер на палубата си. Хеликоптерът е ключово ударно, разузнавателно, наблюдателно и спасително средство във военноморския флот с приложение и в мирно време. Не бива да се забравя и че Армарис иска да инвестира в България и да строи част от корветите във варненските корабостроителни заводи. Тази статия е поредната лобистка поръчка в интерес на Люрсен в "Дневник", която защитава само интересите на поръчителите си, но не и тези на България.

  4. 4 Профил на Запознат
    *****
    Неутрално

    Вестник "Дневник" е длъжен да информира вместо да дезинформира гражданите. В нито една статия на тази медия до момента не е бил направен конкретен паралелен технически анализ на германските и френските корвети. И аз зная защо. Защото германските са сравнително по-стари като технология, по-слабо въоръжени са и са по-малки, съответно е напълно логично цената им да е "изключително конкурентна" в сравнение с корабите на Армарис. Проблемът е, че люрсенските бойни и мирновременни възможности са по-малки от френските и при евентуална покупка българският флот ще придобие по-стара и неперспективна техника с по-ограничено приложение. А държавата ни не е богата за да купува некачествена техника, нали?

  5. 5 Профил на от напълно незознат
    *****
    Неутрално

    Само между предложенията на немците и французите ли може да избира българското првителство? Скучно. Исторически изборът е предопределен - Германия. Резултатът накрая е предизвестен - губим. Други производители на тази "дефицитна" стока няма ли?

  6. 6 Профил на Запознат
    *****
    Неутрално

    Всъщност изборът не е много голям, но не е и чак толкова малък. От една страна е желаелно България да купи военна техника от съюзническа държава, но от друга съюзническите държави произвеждат не чак толкова ограничен "асортимент" корвети. Например само Армарис предлага корветите клас Гоуинд в три различни версии с различни размери, съоръжаване и функции, като България преговаря за най-голямата от тях. В конкретната наша ситуация изборът се ограничава до само два типа корвети на два производителя защото се са спечелили съответно първо и второ място на националния конкурс. Останалите са били преценени като не толкова подходящи според българските изисквания. По мое мнение френските корвети са оптимален вариант за страната ни - съчетават авангардна технология с универсално въоръжение (вертолетно, противокорабно, противоподводниково, противосамолетно, с възможности за атака на наземни цели и участие в мирновременни операции като контрол над трафика, абордаж, спасяване), като те са на практика малки фрегати и точно в това е тяхното предимство пред германските. Германските корвети са "чисти" корвети и като такива са с ограничено приложение, както вече казах. Ако България купи 2 корвети Гоуинд 200 с опция за още две в бъдеще, тя практически ще има леки универсални фрегати, поемащи много от основните задачи на военния ни флот, което няма да е по силите на люрсенските кораби.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #