Гергов: Рекламните инвестиции в България през 2009г. ще паднат с 25 на сто

Само 9% е ръстът на рекламния пазар през 2008г спрямо 25% за 2007г. - данните бяха представени по време годишния форум на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) от председателя й Красимир Гергов. Той обясни спада в обема на пазара със световна икономическа криза, която започнала да се усеща в България след август.
Прогнозата за 2009г. е, че може да се очаква спад на пазара между 20 и 25%. Не било изключено той да достигне дори 30 на сто в зависимост от това кога кризата ще се усети в пълна сила у нас.
Общият обем на рекламните инвестиции за 2008г. е 518 805 816лв, сочат данни на АРА. От тях близо 21 млн.лв. са инвестиции в интернет реклама, като това е ръст от 62%. През 2007г. ръстът на рекламата в мрежата е бил 89%, а обемът на пазара е бил близо 13 млн.лв.