За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноЧЕСТИТО!!!
*****
ВеселоСтроителството на софийското метро е започнало от 1979 г.
бързата работа-срам за майстора
честито нова спирка на метрото
Читател
Рейтинг: 1416 НеутралноЗавзек, обърни внимание какво е построено от 1979 г. до момента и какво реално се строи от 2005 до 2009 и какво се очаква да бъде построено през следващите три години.
Богомил
Рейтинг: 0 НеутралноПреди години са прокопали тунел за т.нар. "виетнамски трамвай", малък и тесен, в който пътниците са могли само да седят. Както се сещаме този тунел за нищо не става сега. А както се оказва некъдърните комуняги и виетнамски трамвай не могат да направят.
wds23355772
Рейтинг: 853 НеутралноПоздравления на София. Една хубава придобивка. Дано останалите участъци да се довършват с темпото от последните 4 години.
Гуано
Рейтинг: 740 НеутралноПредизборно
У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестниАма пак добре, де. Да се повозим като пенсионери на Княжевския трамвай.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите.
Павел
Рейтинг: 1352 Веселочестито! сега остава и хората да слязат от колите
*****
Неутралноhttp://www.metro.ru/art/posters/5.jpg
така е, да.....
*****
Неутралномммм да. ниама да го ползвам. не ми трябва. работя си от нас, катеря планини и си карам колело. но на вас, честито!
self made
Рейтинг: 233 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
ММНОГО Е ГРОЗЕН ИНТЕРИОРА НЕЗНАМ КОЙ МАЛОУМЕН АРХИТЕКТ ГО Е ПРАВИЛ ?????????
*****
НеутралноСайта на метрото е за златна малина, или каквато е там наградата за най смотан сайт. Информация за новата отсечка, за новите станции, разписания, интервали за движения- няма. Изобщо за този участък единствената информация е, че е в проект. Също така няма информация за цените, плащания и варианти за абонаменти. ТРАГЕДИЯ
*****
НеутралноЗапочнало е 1979-та само стотина години по-късно, отколкото е трябвало да започне и ще бъде завършено, когато нито на България, нито на София ще й трябва метро... за съжаление!
*****
НеутралноЧестито! Най-после една добра новина. Младост е само на 10 мин.
разстояние от центъра.
*****
НеутралноРадващо е, че все пак има българи , които не са тотално завладени от злоба, омраза и скептицизъм и не всички коментари са с "плювни" !
Късно или не, от днес София стана една идея по-добро място, а наесен като тръгне пълната отсечка ще се решат доста от проблемите на града!
Да не забравяме, че на стадиона ще има и паркинг за 400 коли, което ще поосвободи околните улички.
Още по-позитивното е, че на същата спирка има направен голям вело-паркинг - за пръв път в България! От метрото обещават, че техни служители ще го охраняват!
*****
НеутралноТази година полупроводници, догодина - цели. Честито, скъпи софиянци, сега си имаме полу-метро, което свързва половин София. А другата половина - догодина...
Незнайко
Рейтинг: 3041 НеутралноЧестито на столичани! Това е една добра новина. imversuche/13beschleunigung/u_bahn/u-bahn02.jpg
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевДай Боже бързо да се построи и втори диаметър, както и линия до летището. А мотриските не разбрах какви ще са.
Дано да са такива: http://leifi.physik.uni-muenchen.de/web_ph09_g8/he
Незнайко
Рейтинг: 3041 НеутралноНека да помечтаем: ad.jpg 502100/502189/1280x.jpg
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботевhttp://www.volante.de/uploads/pics/U-Bahn_Decke_qu
http://fotowelt.chip.de/imgserver/communityimages/
self made
Рейтинг: 233 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
НЕЗНАМ ЗАЩО ИСКАМ ДА УЧА АРХИТЕКТУРА ТАВИ СИ ИЗБРАХ В 11 КЛАС НАЧАЛОТО ЗАЩО НЕЗНАМ НЯМАМ ИДЕЯ КАКВО ПРАВЯТ АРХИТЕКТИТЕ ПРЕДИ ДА ОТИДА В МАТЕМАТИЧЕСКАТА ГИМНАЗИЯ РИСУВАХ МНОГО ПО КОНКУРСИ ХОДЕХ И ЗАТОВА РЕШИХ ДА СЕ ГОТВЯ ЗА АРХИТЕКТУРА ЗАЩОТО ПАК МИ СЕ РИСУВАШЕ,ТЯ И АНИ КАЗА ЕДНИ ПЪТ ,ЧЕ НЕ ЗНАМ КАКВО ПРАВЯТ АРХИТЕКТИТЕ ....НО ВЛЕЗЕ В УАСГ АРХИТЕКТУРА........АЗ ОБЩО ВЗЕТО НЕЗНАМ КАКВО ИСКАМ ДА РАБОТЯ В УЧИЛИЩЕ ПО ВСИЧКИ ПРЕДМЕТИ ИСКАРВАХ 6-ЦИ И 5-ЦИ НЯМАМ ЛЮБИМ ПРЕДМЕТ
А В ГЕРМАНИЯ ДА БЕРА МАЛИНИ ИСКАМ ДА ОТИДА ЗА ДА ИМАМ ПАРИ КОЛКОТО ДА ОЦЕЛЯВАМ В БЪЛГАРИЯ КАКВО ДА РАБОТЯ МАЙКА МИ В ВИШЕ ПОЛУЧАВА 300 ЛЕВА ЗАПЛАТА ЕДИН ПРИЯТЕЛ В СРЕДНО В БГ РАБОТИ ЗА 300 ЛЕВА ОТ 2 ГОДИНИ Е В СЛОВЕНИЯ И ТАМ МУ ПЛАЩАТ ЧИСТО 2400 ЛЕВА НА МЕСЕЦ 60М2 КВАРТИРА 100 ЕВРО НАЕМ С ВКЮЧЕН ТОК,ВОДИ И ВСИЧКО
*****
НеутралноЧестито!!! Дано да не са забравили да проектират и построят ТОАЛЕТНИ , както и асансиори за колички! Иначе ще сме направили пак нещо колкото да не е без хич.Най-добрите метостанции и обслужване е в Азия- Сеул, Тайпей, Токио, Хонконг... Направено е всичко за удобството и безопасноатта на пътниците. Иска ми се и у нас да имаме нещо наистина красиво и удобно. Нещо което с гордост да показваме. И да не забравяме ,че токова нещо се стои за много поколения напред.
*****
НеутралноКакто е казал мъдрецът: "И най-дългият път започва с първата крачка". А също: "Не се страхувай, ако напредваш бавно, страхувай се, ако стоиш на едно място".
Така че честито! Това е една добра новина
P.S.
Навремето колко се ругаеше, когато пуснаха най-първата отсечка от Люлин до К. Величков. Метрото водело отникъде заникъде. Я го кажете сега това на 300 000 души, които го използват всеки ден? Нали все отнякъде трябва да се почне? И след това да се прави. Никой няма да ви даде метрото накуп, готово, с всички линии и всички райони.
CIA Germany
Рейтинг: 1183 ВеселоЕ бати шампионите по 1 км за 2 години средно!!! Ненадминати сме в строителството и иновативните технологии!!! хаххаахха
Hope is the first step on the road to disappointment.*****
НеутралноСупер, но според мен трябва да заплануват и отсечка до летището. Скоро пътувах с Лондоското метро и останах наистина впечатлен ето линк към картата http://images.intolondon.com/images/intolondon/tra nsport-maps/london-underground-tube-map.gif
След като се поинтересувах и порових в интернет разбрах, че е над 400 км!!! 270 станции!!! Нямам думи
*****
НеутралноАко с архитектурата си както с граматиката, предпочитам нищо да не проектираш. Или поне аз да съм по-далече.
Незнайко
Рейтинг: 3041 ВеселоПавел Янчев, №8, bahn2.jpg
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевТук не искат да слизат от колите, дори в метрото:
http://www.bahn-spass.de/wp-content/myfotos/2007/u
*****
НеутралноДо №19:
А тази Ани от Сливен ли е? Ти от къде я познаваш, като тя е в София, пък ти - в Сливен?
Може да те харесва момичето, но да е проблем разстоянието.
Ако можеш да пътуваш по 2-3 пъти седмично до София, може и да се променят нещата...
*****
ВеселоНе зная какви петици и шестици си имал, но ако аз ти бях учител по български, щеше да видиш бая зор за едната тройка...
Незнайко
Рейтинг: 3041 НеутралноРадомир, имал си удоволствието да се возиш в най-старото и в най-развитото метро на света, обслужващо метрополис от над 14 милиона жители. София с Лондон не може да се сравнява. Виж, с Мюнхен - да, защото и двата града са с еднакъв брой жители и метро се строи отскоро - в Мюнхен има метро (U-Bahn) от 19 октомври 1971 , сега има обща дължина 100,8 km, 98 станции и 336 милиона пътници на година. Това трябва да гоним. Има и друга подземна железница - S-Bahn, тя не се брои. load/3/schnellbahnnetz_2009.pdf
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевЕто мрежата:
http://www.mvv-muenchen.de/web4archiv/objects/down
CIA Germany
Рейтинг: 1183 НеутралноМюнхен само дето сравняваш българските ресурси с немските, което пак е супер неправилно, няма място за сравнение, тук пък въобще!!! И срещу тях да тичаме няма да ги стигнем!!!:/
Hope is the first step on the road to disappointment.*****
Веселоинфраструктурни неволи и/или прогреси, съчетани с една любовна трагедия на участник във форума
честно казано става голяма веселба тук
Незнайко
Рейтинг: 3041 НеутралноIt is wonderful to have a dream. It can also be wonderful to have a goal.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев"И срещу тях да тичаме няма да ги стигнем!!!:/ "
Ние нека се позатичаме, пък дали ще ги стигнем, това е друга тема. Нека само да успеем да се позатичаме
И сравнявам големината на Мюнхен с големината на София, като и метрото в Мюнхен с метрото в Лондон в отговор на Радомир, не сравнявам някакви български ресурси с някакви немски такива. Това са две различни неща. А самият термин "ресурс" е доста общ и не знам за какви ресурси става въпрос в забележката. Ако става въпрос за нихилизъм, песимизъм, завист и злоба - българските ресурси са на планетарно ниво...
*****
НеутралноКак трябва да отида от Младос в Люлин с метро,
не знам как та напрява трансфер.От стадиона как да стигна до Люлин.
Питам щото не съм от София и нямам соф.жителство.И съм малко и прост нали съм си от провинцията.
*****
НеутралноУточнение трансфер означава връзка с другата линия без да плащам доп.такса и да не излизам отгоре.
Може и да има рейс без пари ако няма метровръзка,чакащ отгоре за да се изпълни услугата до край.
Шатъл бас има ли до Ц.на метрото от пл.Ленин до Стадиона и обратно за се продалжи до Люлин пак с метро.
*****
НеутралноРадвам се за новата отсечка. Обаче дано я свържат по-скоро с останалата част, защото така е някакси правено недоправено.
Гуано
Рейтинг: 740 НеутралноДа се повозим като пенсионери на Княжевския трамвай.
У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестниЯвно не са ме разбрали повечето читатели. Софийското метро се строи вече 30 години. Изградените по онова време "спирки" (потресваща далновидност!) днес изглеждат като пещерите на ужасите (не знам има ли такива, но поне тези в София са такива). Примери: Софийски университет и НДК.
Значи за някои метрото беше започнато когато са били ученици, а ще се повозят в него когато са станали вече дядовци и баби. Сега този пуск изглежда като предизборен хит за ГЕРБ, но жалко ако се хванат стада шарани на тази евтина въдица: тези спирки отдавна трябваше да бъдат пуснати. Впрочем най-важните две отсечки: Сердика — Университетът и Университетът — Стадионът ще има да почакат.
Съвсем отделен въпрос е дали капацитетът на метрото е изобщо достатъчен все още за големината на града. Който е пътувал във върховите часове до Сердика се сеща за какво става дума. Нещо като по-дълги композиции или съкратени интервали би трябвало да има, но дали е предвидено — не се знае.
*****
Веселочестито!
*****
НеутралноЛеле това метро е прах в очите на данъкоплатците ?? Очастъка е от 5 км, а повече от половината са над земята, нали уж трябва да бъде поздемна железниза? Да не говорим че стига до началото на Младост 1, (т.е. края на Дървеница). За голямата част от жителите на Младост ( 1А, 2 3,4) въобще няма да е удобно да пътуват с метрото в сегашния му вид, защото трябва да се прекачват по няколко пъти докато стигнат в Борисовата градина
Ситуацията е типично по български- там където трябва да се прокопае тунел нищо!, а меторто е пуснато над земята да заема иначе малкото пространство в натоварената ни столица и да шумозамърсява излишно. Никакво мислене в преспектива....
Aman
Рейтинг: 789 НеутралноАло мрънкащите....спрете се поне малко с мрънкането и критиките и се порадвайте на новата придобивка.
"Европа свършва там, където започват да ядат шкембе чорба" Уинстън ЧърчилНе мога да разбера защо мрънкалниците смятат, че под всяка новина по презумпция трябва да се плюе и критикува.
Бъдете поне веднъж в годината по-позитивни.
*****
НеутралноТоку що отидох от младост и се върнах. Наистина е бързо и удобно.
Гуано, говориш за предизборен хит? Ами такива са плановете още отпреди бат ти Бойко да стане кмет. Според теб какво, да изчакат да минат изборите, за да не е предизборно ли?
Лично аз имам само едно притеснение. Станцията е точно до Националния стадион. Представям си, какво може да се случи с тази хубавина след едно решително футболно дерби между водещи български отбори.
Но това вече си е въпрос на манталитет.
Недев
Рейтинг: 233 Неутралнодо 39 - още утре ще стане ясно!
*****
Неутрално@Мюнхен едно малко уточнение. U-Bahn е подземна железница (метро), а S-Bahn е наземно метро. Случва се тук-там да има участъци поради стари градоустройствени планове, в които метрото е горе, а s-bahn-а - долу, но по принцип това е разликата между двете. Едното е на земя, а другото под земя
*****
НеутралноЕдна добра новина за София. Дано да има повече такива новини и дано това не е само предизборен трик.
Дано и проблемът с боклука да бъде решен по същия начин. Дано Японците да са за интересувани и от боклука на София...
*****
НеутралноИмате ли метро - имате!!! Стига сте се оплаквали.
Метрото трябва да стане популярно като Мола - нещо от сорта къде ще се видиме довечера? ааа, в Метрото... ясно...
Иначе гледам че малко хора във форума имат идея от възвращаемост на инвестицията - хората си пишат и сравняват без да мислят. Колко струва строеж на отсечка до летището? Колко струва билетчето до Хийтроу в Лондон? Колко човека се возят гратис?
С други думи, ако струва 8 лв да отидеш до летището, колко хора ще ползват метрото до летището?
Ама то всички в БГ са свикнали на "Аз искам..."
fen
Рейтинг: 8 Неутралночудесно
*****
НеутралноИ си прав, и не си прав. Това, което оскъпява метрото в Лондон е високата цена на труда, основно. При положение, че софийското метро се строи от хора със заплата от максимум 400 паунда месечно, а обслужващият персонал не стига и толкова, себестойността на билетчето няма как да е 8 български кинта. А и от Младост до летището метрото ще бъде изцяло надземно, т.е. няма логика да струва повече, отколкото билетчето от Централна гара до гара Искър. виж, когато разходите за заплащане на труда се повишат, тогава и билетчето ще скочи и въпреки това ще бъде по-достъпно.
*****
НеутралноБраво на бат Бойко! Зарадва софианци!
krassss
Рейтинг: 226 Неутралнобраво !
sunshine ... moonlight ... good times ... boogie*****
Веселоa da e na harno
Karla Miyagi
Рейтинг: 1416 НеутралноЗа 30 години по Тошово време комунята "построиха" 300 метра тунел за метрото. За 10 години от толкова омразната ви "демокрация" при всичкото "крадене" и "разсипване" на "държавата" се построиха в десетки пъти повече... Какво ви говори това , а комунета?
Klaatu Barada Nikto!Петко
Рейтинг: 745 НеутралноБраво, добра новина. И смятам, че истинският строеж на метрото започва през 1995. Това, че през 80-те са направили няколко дупки тук-там изобщо не би трябвало да се брои.
Damnant quod non intellegunt.Е, ако зависеше от мен, бих пуснал и автобус, който да свързва двете половинки в недостроения участък и в него да важат билетчетата от метрото.
*****
НеутралноКарла, съгласен съм, че комунягите се изложиха тотално. Но все пак, когато правиш такива изказвания, бих те посъветвал да бъдеш по коректна с данните. 30 години по тошово време? Е хайде да са 10. После още 10 берово-виденово управление - пак не стигад со 30 години. А и това, което навремето е направено, и сега се ползва, и ще се ползва, макар и да е много занемарено.
Проблемът на соц. периода на строителството е, че важното беше да се строи метро, е не дали ще го има и как ще изглежда. А и тогава се крадеше в пъти повече, отколкото сега.
Сега не е обаче времето да си приказваме за историята на метрото, а да пием по биричка тези които това ни засяга, на другите да им пожелаем подобни радости.
*****
НеутралноТи и да го пуснеш този билет, кажи ми откъде ще мине този автобус. И ако изобщо мине, дали ще е по-бърз от крачкомобила? Ти представяш ли си автобус от Синьото до Халите? Аз нещо не.
Всъщност нали след още 3-4 месеца се ги свържат? Лято е. Ходенето пеша през красиви райони е полезно. пък и икономично - готов съм да се хвата на бас, че от Сишньожто до Халите пеша ще стигна по-бързо, отколкото ти с такси в пиков час.
*****
НеутралноВъзмутена съм от проектирането и строителството на т. нар. станция на метрото при ул. Г.М. Димитров. В не една столица съм се возила на метро, но такова чудо никъде няма.
- Няма паркинг за коли
- няма място на сушина за велосипеди
- няма подлез под ГМ Димитров
- няма връзка между изхода на метрото и входа на подлеза - представете си земата във виелицата - излизаш с ескалатора от метрото - още малко вървиш и след това злизаш по стълбичките в подлеза
- няма като в белите държави място къде да изпиеш едно кафе
- няма как да минеш поз земята диалонала на кръстовището
Синът ми учи оттатък спирката на метрото и трябва пак да пресича на светофара
Не е истина!
*****
НеутралноИма доста недомислици. Това за кафето, № 53, не е сериозно, ще има, все пак това е първи ден. Но в Младост метрото излиза право на пазара. Он т.нар. "булевард" Андрей Сахаров половината е паркинг, спират си там разни коли, с часове. А сега пренасочиха още 4 автобудни линии да минават именно по този булевард. Т.е. там паркирането трябва да е забранено, но не е, а и няма помен от идея да се забрани.
*****
НеутралноЧрез Google earth дупката за метрото на ул. Г. М. Димитров се виждаше огромна като кратер от паднал метеорид, но така и не стигна, за да се напрови нормален подлез в удобство на пътниците
Гуано
Рейтинг: 740 НеутралноГост, не ставаше дума да минават изборите, а че това метро трябваше да е готово преди 2 години. В центъра е все още един нестихващ хаос. Затова всъщност е още рано за радост и поздравления. Пък и както казах още преди да са готови тези отсечки, те вече са остарели.
У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни