Ogilvy с две златни награди на рекламния конкурс Effie България

Ogilvy с две златни награди на рекламния конкурс Effie България

Златната награда Effie за кампанията на Мтел - Homebox беше получена от Таня Казакова от агенцията Демнер, Мерличек и Бергман София и маркетинг директора на мобилния оператор Александър Гагов <br />
Златната награда Effie за кампанията на Мтел - Homebox беше получена от Таня Казакова от агенцията Демнер, Мерличек и Бергман София и маркетинг директора на мобилния оператор Александър Гагов
Вторите награди за рекламна ефективност Effie България 2009, организирани от Асоциацията на рекламните агенции (АРА) бяха раздадени на официална церемония в Sofia Live Club късно снощи. Големите победители на вечерта бяха рекламните агенции Ogilvy и Graffiti BBDO/Sofia, които си тръгнаха с най-много награди в отделните категории. 
Ogilvy, които станаха рекламна агенция на годината на креативния фестивал ФАРА през септември 2008г. в Албена, доказаха, че кампаниите, които реализират постигат и резултати. Те спечелиха две златни награди в категориите "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа". Любопитното е, че и двете им кампании, които се сдобиха с големите награди на вечерта бяха на "зелена" тема – едната е за популяризирането на инициативата на Световния фонд за дивата природа WWF "Да почистим природните паркове", а другата за кампанията на мобилния оператор GLOBUL "Направи стария си телефон полезен. Рециклирай!" 
Другата рекламна агенция, която триумфира на Effie България с три награди беше Graffiti BBDO/Sofia, които взеха две сребърни и една бронзова статуетки. Кампанията на Graffiti за производителя на безалкохолни напитки Pepsi Co Inc. "Спечели 111 мечтани футболни награди на ден" получи среброто в най-оспорваната категория в конкурса "Стоки". Другото сребърно отличие агенцията спечели за насърчаването на употребата на екологични пазарски чанти за многократна употреба – кампания на веригата магазини "Пикадили" в категорията "Корпоративни комуникации". А рекламната кампания за старта на българския сериал "Забранена любов" донесе и третата награда на Graffiti. 
Със златна награда от конкурса си тръгна и рекламна агенция Демнер, Мерличек и Бергман София, която реализира лансирането на услугата за фиксиран телефон и интернет за дома M-tel Homebox на мобилния оператор M-tel. Кампанията беше фаворит на креативния фестивал ФАРА през миналата година в редица категории, но не спечели нито една награда. Сега обаче  получи признание заради ефективността си и резултатите, които е постигнала. 
"Убедена съм ,че фестивалът Effie ще се превърне в ключов фактор за развитието на рекламния бизнес в България", обърна се към публиката Невена Цекова, маркетинг директор на автомобилния вносител "Тойота Балкани" и член на журито на наградите за ефективност при връчването на една от статуетките.  
Учреден от Американската маркетингова асоциация през 1968 година, конкурсът Effie се провежда в България за втори път. Заявки за участие могат да подават както рекламни агенции, така и рекламодатели. Те се оценяват от жури в два етапа по пет показателя. Най-голяма тежест при оценките имат постигнатите резултати на кампанията, следвани от медийната и творческа стратегия за реализирането й и целите, които са поставени в началото. 
Победителите:  


Категория "Стоки": 


злато  - не се присъди 


сребро – Спечели 111 мечтани футболни награди на ден 
Рекламодател: Куадрант Бевъриджис/ Pepsi Co. Inc. 
Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia

бронз –  Лансираща кампания на замразени баници "Белла"  
Рекламодател: Белла България 
Рекламна агенция: Ogilvy Sofia 


Категория "Услуги" 


злато – M-tel HOMEBOX  
Рекламодател: Мобилтел 
Рекламна агенция:Демнер, Мерличек и Бергман София 


сребро – не се присъди 


бронз – Въжеиграч 
Рекламодател: УниКредит Булбанк 
Маркетинг консултант:Камен Георгиев  


Категория "Корпоративни комуникации": 


злато – GLOBUL Green/ Направи стария си телефон полезен. Рециклирай! 
Рекламодател: GLOBUL/ Космо България Мобайл 
Рекламна агенция: Ogilvy Sofia 


сребро - Пикадили без найлонови торбички
Рекламодател: Пикадили 
Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia 


бронз – не се присъди 


Категория "Социална, медийна, политическа": 


злато – Да почистим природните паркове 
Рекламодател: WWF – световен фонд за дивата природа – Дунавско-Карпатска програма България 
Рекламна Агенция: Ogilvy Public Relations Sofia 


сребро – Малки Откриватели/ National Geographic KIDS България 
Рекламодател: Санома Блясък България 
Рекламна агенция: McCann Erickson Sofia 


бронз – Забранена Любов 
Рекламодател: Нова телевизия 
Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia