Ogilvy с две златни награди на рекламния конкурс Effie България

Вторите награди за рекламна ефективност Effie България 2009, организирани от Асоциацията на рекламните агенции (АРА) бяха раздадени на официална церемония в Sofia Live Club късно снощи. Големите победители на вечерта бяха рекламните агенции Ogilvy и Graffiti BBDO/Sofia, които си тръгнаха с най-много награди в отделните категории.
Ogilvy, които станаха рекламна агенция на годината на креативния фестивал ФАРА през септември 2008г. в Албена, доказаха, че кампаниите, които реализират постигат и резултати. Те спечелиха две златни награди в категориите "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа". Любопитното е, че и двете им кампании, които се сдобиха с големите награди на вечерта бяха на "зелена" тема – едната е за популяризирането на инициативата на Световния фонд за дивата природа WWF "Да почистим природните паркове", а другата за кампанията на мобилния оператор GLOBUL "Направи стария си телефон полезен. Рециклирай!"
Другата рекламна агенция, която триумфира на Effie България с три награди беше Graffiti BBDO/Sofia, които взеха две сребърни и една бронзова статуетки. Кампанията на Graffiti за производителя на безалкохолни напитки Pepsi Co Inc. "Спечели 111 мечтани футболни награди на ден" получи среброто в най-оспорваната категория в конкурса "Стоки". Другото сребърно отличие агенцията спечели за насърчаването на употребата на екологични пазарски чанти за многократна употреба – кампания на веригата магазини "Пикадили" в категорията "Корпоративни комуникации". А рекламната кампания за старта на българския сериал "Забранена любов" донесе и третата награда на Graffiti.
Със златна награда от конкурса си тръгна и рекламна агенция Демнер, Мерличек и Бергман София, която реализира лансирането на услугата за фиксиран телефон и интернет за дома M-tel Homebox на мобилния оператор M-tel. Кампанията беше фаворит на креативния фестивал ФАРА през миналата година в редица категории, но не спечели нито една награда. Сега обаче получи признание заради ефективността си и резултатите, които е постигнала.
"Убедена съм ,че фестивалът Effie ще се превърне в ключов фактор за развитието на рекламния бизнес в България", обърна се към публиката Невена Цекова, маркетинг директор на автомобилния вносител "Тойота Балкани" и член на журито на наградите за ефективност при връчването на една от статуетките.
Учреден от Американската маркетингова асоциация през 1968 година, конкурсът Effie се провежда в България за втори път. Заявки за участие могат да подават както рекламни агенции, така и рекламодатели. Те се оценяват от жури в два етапа по пет показателя. Най-голяма тежест при оценките имат постигнатите резултати на кампанията, следвани от медийната и творческа стратегия за реализирането й и целите, които са поставени в началото.
Победителите: Категория "Стоки": злато - не се присъди сребро – Спечели 111 мечтани футболни награди на ден Рекламодател: Куадрант Бевъриджис/ Pepsi Co. Inc. Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia бронз – Лансираща кампания на замразени баници "Белла" Рекламодател: Белла България Рекламна агенция: Ogilvy Sofia Категория "Услуги" злато – M-tel HOMEBOX Рекламодател: Мобилтел Рекламна агенция:Демнер, Мерличек и Бергман София сребро – не се присъди бронз – Въжеиграч Рекламодател: УниКредит Булбанк Маркетинг консултант:Камен Георгиев Категория "Корпоративни комуникации": злато – GLOBUL Green/ Направи стария си телефон полезен. Рециклирай! Рекламодател: GLOBUL/ Космо България Мобайл Рекламна агенция: Ogilvy Sofia сребро - Пикадили без найлонови торбички Рекламодател: Пикадили Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia бронз – не се присъди Категория "Социална, медийна, политическа": злато – Да почистим природните паркове Рекламодател: WWF – световен фонд за дивата природа – Дунавско-Карпатска програма България Рекламна Агенция: Ogilvy Public Relations Sofia сребро – Малки Откриватели/ National Geographic KIDS България Рекламодател: Санома Блясък България Рекламна агенция: McCann Erickson Sofia бронз – Забранена Любов Рекламодател: Нова телевизия Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia |