НАП ще връчва "призовки" по телефона

Националната агенция за приходите ще приканва длъжниците си да плащат своите данъци с телефонни обаждания и SMS-и. Това е новата кампания на НАП, целяща да стимулира заплащането на дължимите данъци и осигурителни вноски. Освен това от ведомството на Красимир Стефанов очакват така да се спестят разходи за администрацията по уведомяване на лицата за просрочените им задължения. Стационарните и мобилните телефони са селектирани от данъчните декларации на клиентите на НАП, а "напомняне" ще получат 538 представители на фирми и физически лица в национален мащаб.
Получаването на всяко съобщение ще е еквивалент на връчване на писмена покана чрез обратна разписка или посещение на публичен изпълнител на място. Ако пък длъжникът отговори на обаждането от НАП, това ще е равносилно на връчване на покана от публичен изпълнител. Телефонните обаждания ще се реализират от служителите на дирекция "Информационен център" в Централно управление на НАП.
От пресслужбата на НАП уточниха, че ако на обаждането отговори лице, различно от длъжника, той няма да се счита за "поканен". Все пак вдигналият телефона ще бъде учтиво помолен да уведоми титуляра на телефона да се яви в НАП.
По програмата чрез телефонно обаждане ще бъдат уведомени 298 длъжници за задължения в размер на 92.873 млн. лв., а SMS-и ще получат 240 представители на фирми и физически лиза за задължения в размер на 17.641 млн. лв. Това означава среден размер на задължението на уведомените с обаждане и SMS съответно 311.654 хил. лв. и 73.504 хил. лв.
Кампанията за уведомяване на длъжници чрез SMS и телефонен разговор е част от мерките на НАП за повишаване на събираемостта и подобряването на контрола. Целта й е да се спестят разходи от пощенски услуги, хартия и човешки ресурс на администрацията, както и да се ускори комуникацията с клиентите на НАП.
Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"