За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноСЕГА ДА ВИДИМЕ КОЙ ЩЕ Я ОТКРИЕ, КАТО ТИКВАТА Е ПРЕМИЕР.
*****
НеутралноПак Русия замесена.Толкова ли няма вагонетки в другите страни.
зограф
Рейтинг: 130 НеутралноБраво на ББ и на всички, които с огромен труд направиха метрото. София не старее !
*****
НеутралноIma, iskash li ot Londonskiat tube? po gotina sa verno. ti li che gi plashtash bate?
are bez mnogo pretencii i ligavshtini i se radvai che pone metro ima
ako pak ne ti haresva, hodi si na selo i s karuchkata
*****
Неутралнощо не извадиш пари и да купиш една западна, бе въшльо ?
*****
Неутралномотрисите са руски,защото на Раковски 134 нямаше други !!!
Хриси
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноЩе речеш, че БиБи собственоръчно го е копал това метро...
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Мен по-живо ме интересува кога най-сетне ще оправят тротоара срещу Ректората - онзи, дъсчения... - Минавам всяка сутрин оттам и си е опасно за живота - прогнили или направо липсващи дъски, и стръчащи ръждиви пирони...
*****
Неутралнокато са руски мотрисите от колко години имат метро и да сте чували заголеми инциденти в техните метра но и цената е важна
*****
НеутралноДали му пичка - що била рошава! Охлуф.
*****
Неутрално... абе как това число на пътуващите с метрото постянно се мени ? Скоро четох някъде, че на ден метрото в София го ползват 300 000 души..... сега след разрастването му ще нарастнат до 60 000 или как...?
*****
Весело"а по него на ден ще пътуват около 60 хил. души"
язък за парите ни!
60000 души от почти двумилионен град се и жива подигравка.
Но какво се учудвам - като се използват планове и трасета от преди 35 години, без да се отчита реално къде ще има полза от метро.
Любимата ми спирка е Интерпред - винаги съм си представял огромния трафик от служители в интерпред, дипломатически служители и баровци, живеещи в кв. изток, които ежедневно използват метрото за привдижване!
*****
НеутралноХайде стига сте писали атакистките си идиотщини. Да да дадеш стотици милиони евро и накрая да пусне руски мотриси, хич не е добре.
P.S. Купете си Лади, бе ненормалници, щом руските возила са толкоз добри. Ама и вожда ви май налита само западно.
*****
Неутрално12
Те искат да им дрънчи по релсите, компресора да им надува главите, да няма вентилация и още каквото се сетиш гадно. Мазохисти
Не става въпрос за Мерцедес, но поне Опел, а? Или и него не харесвате вече, щото не го дадоха за паница леща. Спокойно - ще ви го дадат за две - Меркел е ваш човек. "Братовчедка" на Шрьодер
CIA Germany
Рейтинг: 1183 Любопитно@ "ден метрото в София го ползват 300 000 "
И все пак бъдете реалисти. Ако се достигне цифра от 300 - 500 000 човека на ден това ще е голяма победа в превъзпитанието. За справка в Лондон само Northern Line превозва на ден 600 000 човек-а и все пак това е Лондон, а не София. Ако цялото метро завършено превозва толкова в София, столицата ще стане значително по-приятна от сегашното и състояние. Наистина не разбирам защо трябва да се шибат руски машини отдолу. Толкова ли не можаха нещо Siemens да докарат!?
Hope is the first step on the road to disappointment.Хахаха много смях. Ако са 300 000 трябва в София да се движат поне 150 000 коли по-малко по улиците, което не е за вярване, такова нещо веднага се усеща ако е факт
*****
НеутралноПървите внесени руски мотриси вече са за изхвърляне. Дрънчат и тропат като влакче на ужасите. След 10 години ще са 10 пъти по-скъпи от Сименс например. Ама Позитано (не човека - бил е готин) а адреса, си знаят само Русия - кой ти гледа България.
*****
Неутралноще се направи ли пешеходна алея от спирката на метрото през поляните до Окръжна болница?
*****
Неутралноза тези които са невежи. Мотрисите в българскотометро са тлкова добри ако не и по добри защото са нови като тези от лондоснкото метро. Вижда се от привъв поглед.
господа моля ви да се еманципирате.
*****
НеутралноМетрото е една от най - хубавите придобивки на София.Всеки , който го ползва редовно, като мен би го потвърдил.Само за 25 минути пристигам на работа... КЕФ!!!!!!!!!!!!!! А мотрисите не са лоши .... ние сме свини !
*****
ВеселоБраво!
Това е една от най-хубавите новини. До този момент нямаше никаква връзка през центъра на София. Сега вече градът е почти наполовина свързан с метро.
Дано построят по-бързо и другите отсечки.
ivanchoLA
Рейтинг: 1416 ВеселоKto vlizate v londonskoto metro vigre koia godina sa povecheto proizvedeni tocno ot liavo na staupaloto na vratata pishe 1976 na povecheto. sega puskat i novi amo dto sa mnogo malko. to e vlak nali znaete shto traka vlaka
... pi*r^2 ...
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Kefete si che go imate shtoto drug nachin za spraviane s trafika niama v LA ni sus razshiriavane na magistrali ni sus srivane an zeli kvartali stana neshto ...
*****
НеутралноСиромах човек и на половин мутреса се радва!
*****
НеутралноМотрисите наистина не са върхът но засега стават И на мен не ми е приятно че избраха точно руски ама нали били два пъти по евтини! Ще дойде време да се сменят Вие сега със здраве се возете на метрото и не му търсете само кусури-системата върши работа а като пуснат и втората линия след няколко години ще стане още по-ефективна и няма да можем вече без нея
indy
Рейтинг: НеутралноВ Япония влак закъснява с 2 минути - транспортния министър подава оставка.
Тук проекта закъснява с 2 години ...
CIA Germany
Рейтинг: 1183 ЛюбопитноA аз си мислех че скоро ще започнат и с тестовете на магнитните влакове стрела л0л
Hope is the first step on the road to disappointment.*****
НеутралноАйде стига с тая Русия бе !!!
Това от Русия, онова от Русия...все едно е най-напредналата държава в полето на технологиите!!!
Оборота ни с Русия е 10 към 1 в наша вреда, което прави финасовите ни взаимоотношения може би най-големия проблем за нашия бюджет...
*****
НеутралноНе се карайте. Скоро ще пуснат и американски мотриси. Има малко неудобство. Ще се движат през една - руска, американска, руска, американска и т.н., та ще трябва да изчаквате докато дойте ВАШАТА мотриса. Но имайте търпение. През следващите години почти всички ще бъдат подменени с US-мотриси. Сега започвало производството им в Турция. Хе, че сгоден народ!
*****
НеутралноВерно, то на тея мрънкала пак много им даваме, ама нема какво да ги правиме, нали требва да ни работат! Мрънкай добитък, и утре пак у офисите да правите сфирки на шефовете!
*****
НеутралноТия мотриси не бяха ли украински?
*****
НеутралноНе съм фен на руската техника,но мотрисите и вагоните им са доказано добри и безопасни.Малко нямат фасон и лукс,но са добри!
*****
Неутрално"доказано добри"... дрън-дрън... ЕВТИНИ са, това е всичко !
*****
НеутралноИма нещо обидно в това, едно метро в Европа да е с руски вагони. Това е като в Америка метрото да е с кубински вагони! Ама пуста сиромашия - и тази обида ще трябва да преглътнем.
*****
НеутралноИзобщо не може да става сравнение между руските вагони и съвременните мотрисите на Alstom, Bombardier или Siemens. Естествено, че в Европа или Америка има мотриси на повече от четвърт век: подвижният състав има дълъг експлоатационен срок. Точно затова метрото ни заслужава най-съвременни вагони, просто те ще ни служат години напред.
Защо трябва да се дават стотици милиони и накрая да се правят незначителни икономии, та да се купува допотопна техника. Защо трябва да се возим на вагони с лоша шумоизолация, с бръмчащи компресори и падащи панели.
А колко е добра руската техника, самите руснаци го показват. Предвид на примитивната си техника, по скоростната линия Москва-Санкт Петербург се пуска подвижен състав на Siemens.
heineken
Рейтинг: 909 НеутралноПодвижните състави на Сименс, с кодовото название "Дезире" бяха закупени от крадителството на Саймън. И ги обогати, много.
*****
НеутралноПозволете да се изкажа за метро мотрисите като един от малкото българи работещ от 10 г.метрото на ЛА. Метровагонмаш е марка на 110 години, имате ли си идея каква надежност на символична цена е това. За мен Алстом и Бомбардие са Мерцедеса, но на каква цена
skara
Рейтинг: 853 Неутрално34
, всекидневно я изпитваме с организмите си. И затова искаме по-съвременни мотриси, а не модел 1975г. Дали пък не са внесли най-новите? Те поне са модел 2008г. .BE.D1.80.D0.B8.D1.8F_5
Прави каквото трябва, да става каквото ще."Метровагонмаш е марка на 110 години, имате ли си идея каква надежност на символична цена е това."
Представи си: имаме
ru.wikipedia.org/wiki/81-740#.D0.98.D1.81.D1.82.D0
Тук са изброени модификациите и че са пращани и на Софийско метро. Има изброени и недостатъците на модела, продължават да са шумни!
*****
НеутралноАбе мрънкалници
я си налягайте парцалите и кажете едно благодаря на ББ.
Аз ще му кажа когато свърже метрото с летището.
*****
Неутрално...имате ли си идея каква надежност на символична цена е това
Да послушаме специалиста от ЛА и да видим, какво пишат за сегашните софийски мотриси тип 81-717.4/714.4 по руско означения, модел 1976г:
....были изготовлены на Мытищинском машиностроительном заводе задолго до открытия «подземки», а именно в 1990 году.
При тях естествено за никаква икономия на електроенергия не става и въпрос: енергията при спиране се разсейва изцяло в топлина. При съвременни мотриси обаче тази енергия се връща обратното в мрежата и в крайна сметка се консумира с 30% по-малко енергия. За обаче това метро-специалистът от Вакарел, не обелва и дума. Икономиите там не са на мода.
*****
Неутрално"Метровагонмаш е марка на 110 години, имате ли си идея каква надежност..."
Той боздугана на Флинстоун е още по-стар, ама колко е надежден?
*****
Неутралноабе ..не знам дали знаете но руското метро е парво в света...не сам русофил но това е факт..така 4е ..по добре грубо но надежно..в лондон са доста по малки вагоните и за по високи хора е много неудобно...
*****
НеутралноХубаво че ще има нови вагони.
Лошото е, че не работи климатика в вагоните откакто пуснаха метрото.
Лошото е, че няма камери в самите вагони и това позволи на вандалите безнаказано с спрей и фулмастери да съсипват интериора и постепенно новите влакове ще станат съвсем противна гледка.
Лошото е, че няма истинско ежедневно почистване на седалките, стените, вратите и пода на вагоните и много ясно се вижда че мъсотията само са я размазали от едно място на друго без реално да бъде почистено 100% както е в Европа, САЩ и Канада.
Дори вагоните на метрото в Москва са по-чисти въпреки че метрото е много старо.
Какво ли ще кажат европейците като видят как новите вагони след 6 месеца ще изглеждат 20 годишни състарени от мърсотия и безхаберие.
Или може би просто нямаме избор.
*****
Неутралноwolfik, първо по какво? по ниво на шум? ако имаш предвид най-старо - това е лондонското - първата линия е открита 1863...
*****
ЛюбопитноМит е че и швейцарските и японските влакове рядко закъсняват. Имат закъснения, всеки ден, не са огромни са зависят от причините - в Япония - главно са от самоубийци хвърлящи се пред влаковете - но тялото се отстранява за до 10мин.; и технически неизправности - семафори, внезапни включени спирачки и т.н..........които се отстраняват понякога с часове. Наскоро ми се случи 2ч. в Токио да чакам във влака докато оправят внезапно включени спирачки при авария.
В Швейцария преди два месеца от 4ри влака, които ползвах два бяха със закъснение от 2-3мин.
А закъснението на японската фирма си е къде техен къде проблем на българските им контрактори. Не може да внасят работници от Япония или Тайван, забравих какво ми разправяха, за да свършат някаква работа.........щото българските контрактори не можели......
*****
НеутралноАбе мрънкала, в Будапеща където е НАЙ-СТАРОТО метро в Европа, мутрисите са сащите като нашите и малко са шумни ама си работят + метрото им е адски ефикасно !!!
ПС А за чистотата в Унгария да не говорим де, там секи пат като се возиш на метрото трябва да се къпеш, та БГ метрото си ечитаво, само да го направят до 2ри терминал и ще са златни !!!
*****
НеутралноРеалните ползи от новата отсечка на метрото ще се видят когато свърже Младост с центъра, а не както е сега - до нац. стадион. Съгласен за климатика, но когато метрото ме откарва до ЦУМ за 15 мин., ще го преживея някак си. Така или иначе в градския транспорт също няма излишък на работещи климатици, нали?
*****
НеутралноРуските метромотриси могат да минат на животинска тяга при спиране на тока , докато западните нямат тази екстра.
*****
НеутралноВ Германия един ден влакът , с който пътувах пристигна и тръгна със седем минути закъснения и тези си чупиха езиците да се извиняват по уредбата на влака.
*****
НеутралноГолям град, не може да не е мръсно.
В Рим не е по-чисто. При цялата паплач от ралични модели чернилки и цигани...
Браво , най-накрая бърз транспорт от Младост до Люлин
И летището наистина трябва да се свърже, че да не си скубят косите гостите на София с изнудвачи - контрольори и таксиджии с 5 евро /км
CIA Germany
Рейтинг: 1183 Весело@Многознайковците
Hope is the first step on the road to disappointment.Пак се започнаха словоблудствията. Мислители къде пак сравнявате Рим със София или Будапеща. Пак сте на женския пазар и сравнявате цената на прасковите с тази на ябълките. Мислете с тези тикви на раменете не ги ползвайте само за балансиране. На умника дето разправя с ирония, че азиатците били прекалено бавни, а нашите изпълнители щели да свършат работата до сега само мога да припомня, че смешното МЕТРО в София, което все още не е МЕТРО, а цели 3 тунела се строи от 70-те години на миналия век и вече са построени цели 16 км уелеееееее майкоооооууууу какъв невероятен напредък средно по 1 км на 2 години и понеже сте невероятни философи и трошите звуковите бариери ще ви дам най-тъпото сравнение възможно, което се вписва идеално в "логиката" ви. Метрото в Мюнхен се строи също почти от по същото време +- 2 години досега са построени приблизително 100км и мисля да замълчите със смешния си плач. А и не разбирам какво толкова хвалите ББ той да не е ходил лично да копае там !? Или 30 години лично оглавява строежа !? Смях, смях, смях и за последно софийското метро се строи по най-примитивната и неандерталска техника възможна, която се е ползвала преди повече от 100 години, а именно наземен изкоп която и фирма да дойде да строи копае ли се над земята по-бързо не става. Когато започнат да копат масово с къртици подземно тогава ще има реален ефект. Но не би и все пак вие всички пак ще ревнете, че вече има една къртица докарана от някъде си сигурно сьс живот малко преди предаване за старо желязо е добре живейте дълго тогава.
*****
ВеселоАбе не знам, ама във вагоните има едни таблеки на които пише "Сделано в СССР" дрън-дрън завод бла-бла 1989.
Stilzhein
Рейтинг: НеутралноРазбирачи сте, разбирачи сте...
Boriaz
Рейтинг: 620 ВеселоВъобще не ме интересува какви са мотрисите! Да го направят и да започне пък ако тия мотриси са лоши на готово метро е къде-къде по-лесно да се сменят.
Искането няма мярка- даването има КРАЙ!И стига сте мрънкали колко време го били строили японци, турци и незнам си още какви. Я идете и вижте фирмите "подизпълнителки"- имената са им написани по камионите и машините. ВСИЧКИТЕ СА БЪЛГАРСКИ!
Безкрайно смешно звучи фирмата "изпълнителка" да наема фирма "подизпълнителка" която да свърши работата. Какво й е "изпълнителното"?
*****
НеутралноТе докато направят метрото в София, трябва да са направили вече метро и по областните градове над 150 хил. жители, както е в Централна Европа напрмер - Швейцария и т.н.
*****
НеутралноБоже, боже, колко простия имало по този свят!
Засрамете се, че като чете човек повечето "компетентни коментари" му става тъжно.
Тестове на трасе се извършват с редовен подвижен състав, а не с дрезини - тества се автоматика, спирачна система, системи за сигурност.
Просто не вярвайте на озлобеното същество, че метрото се строело по неандрталски начин. Това е нагла лъжа : Втори диаметър ще се копае с двупътна къртица на фирмата "Херенкнехт" - какво му е неандерталското?
От Хемус натък се копае по Новоавстрийския метод, да той е минен способ, но там почвите и сигурността определят това - в противен случай трябва да се докара нова къртица за малък по дължина участък.
Дали можем да си го позволим? И защо? И по този метод учасъкът ще бъде завършен едновременно с останалите два и целият Втори диаметър ще бъде пуснат едновременно.
Вагоните са руски, вярно не са супер идеални, но изборът им е предрешен още когато е проектирано метрото : аз предпочитам по-бързо да имаме две линии, по-бързо да се навакса изоставането от времето на социализма, отколкото да купим на многократно по-скъпи цени няколко влака с идеален дизаин.
Сега не можем да си го позволим - ясно е! Ще остане за времето, когато ще започне да се подменя подвижния състав...
И новите вагони не са украински - моля ви, украинските още са експериментални, по-скъпи са и НЕ СА по-добри от Русич
CIA Germany
Рейтинг: 1183 Неутрално@GTI
Hope is the first step on the road to disappointment.Няма нищо злобно фактите сами говорят. В Европа едва ли има по-бавно строящо се метро. Ти си го интерпретирай както искаш и всички останали дебелоглави корифеи. За времето "Ще остане" няма дори какво да се напъвам да мисля може да остане и за времето, когато ще се движим с квантови двигатели. Аре тихо!!!
*****
Неутралнокойто не харесва метрото да не се вози на село на магарето като му харесва да се вози колкото си иска вчера слязоха от каруците и айде у софето и претенции много специалсти
CIA Germany
Рейтинг: 1183 НеутралноПредполагам, че градинката до Ялта я разкопаха, за да могат да вкарат от там къртицата, еххх ама как не се сетих на това му се вика мега модерна техника на строеж!!!
Hope is the first step on the road to disappointment.*****
НеутралноСтартовият котлован на къртицата се намира на Триъгълника.
Не знам какво говорят фактите, но ти ги интерпретираш като дяволът евангелието!
Спомененаването на градинката пред Ялта и коментарът му, говори ясно колко спекулираш с въпроса (а може би толкова и разбираш?).
Ами като можеш да осигуриш пари за подмяна на подвижния състав със западен по поръчка (защото трябва да е съобразен с цялата автоматика) точно сега и в този момент : върви и го купи!
Не разбирам защо плюем сега, когато поне започна да се строи с многократно по-бързи темпове от ВСИЧКИТЕ години на социализма?!
Добре, ясно е, че не можем да си позволим сега западни състави - и да плюем и да не плюем - полза никаква!
Примирете се с фактите : живеем в оглозгана посткумунистическа държава, която продължава да се доограбва от техните наследници.
По- скоро се замислете защо ТЕХНИТЕ бизнес-интереси трябва да закопаят София като искат да заменят Трети диаметър с естакади на "влакчето на ужасите", които да пресекат ЦЯЛА София?
Ето това можем да променим, с критиките си и въпросите си.
А не просто да плюем и да се правим на компетентни по форумите...