Здравната каса е дала 128 хил. лв. за медийно партньорство

Здравната каса е дала 128 хил. лв. на медийни партньори през тази година, за да информират обществото за дейността й, събщиха от институцията. Парите са получени от "ХЕЛТ" ООД, "ФОКУС НУНТИ" ООД, "ПРАЙМ ТАЙМ" ООД и в. "Телеграф". Изборът е реализиран на базата на критерии, утвърдени от НЗОК, като формата на собственост и личността на собственика на медията не е сред тези критерии, подчертават от касата.
Медиите са избрани по опита, който имат в съответната дейност, аудиторията и постигнатите резултати и възможността за мултиплициране на посланията. Затова са предпочетени електронните и безплатните печатни издания. Договорите съдържат ясно разписани ангажиментите на медиите, като възнаграждението за тяхната работа се изплаща въз основа на отчет за реализираната дейност - както по обем, така и по качество и ефективност. Предвидени са и съответните неустойки при неизправност от страна на медийните партньори, заявяват от касата. От институцията твърдят, че при договаряне на финансовите параметри на договорите е постигната не по-малко от 50% отстъпка от средната пазарна стойност на този вид услуги.
По закон НЗОК няма право да извършва и не извършва рекламна дейност за своя сметка и с цел промоциране на самата институция. Касата има за задача да информира постоянно и максимално достъпно всички здравно осигурени граждани и договорни партньори (лекари, лекари по дентална медицина, лечебни заведения и аптеки) за своите действия при изразходването на публичния ресурс, подчертават от НЗОК. Средствата, които институцията изразходва за това, представляват 0,005 на сто от общия размер на приходите от здравноосигурителни вноски. За информация - световна практика е да се отделя не по-малко от 10% за аналогични дейности, но свързани с институционална реклама и имидж.