KPMG: Служители в пътната агенция са били в конфликт на интереси

KPMG: Служители в пътната агенция са били в конфликт на интереси

KPMG: Служители в пътната агенция са били в конфликт на интереси
Служители в пътната агенция на ръководни длъжности са били в конфликт на интереси при възлагане на договори за изграждането на пътища с евросредства по програмите ИСПА и ФАР. Освен това са възлагани договори на техни роднини. Това става ясно от разсекретения доклад на одиторската компания KPMG. Документът обхваща периода от 1 януари 1999 г. до 31 март 2008 г. В него лицата не са посочени поименно, защото е използвана информация от публични източници - публикации в средствата за масова информация и регистъра "Апис". "Фактическата достоверност и точност на тази информация не е проверявана чрез независими източници и поради това не може да гарантираме нейната пълнота и точност", пише в доклада на KPMG, подписан от Гергана Мантаркова, управляващ съдружник на българския клон на компанията.
Заместник изпълнителният директор на бившия фонд "Републиканска пътна инфраструктура", който е отговарял за изпълнението на европроектите през периода 19 юни 2007 г. - 23 април 2008 г., преди това е бил служител на компанията "Луис Бергер", която осъществява надзора на магистрала "Люлин". "Като зам.-шеф на пътния фонд лицето А би следвало да има цялостна отговорност за работата на фонда във връка с този проект", е посочено в доклада.
Мениджър по качеството в гръцката "Продефтики" до юли 2005 г., след това е станал за четири месеца началник на сектор "Координация при изпълнение на проекти" по ФАР в пътния фонд, след което през декември 2005 г. отново се връща на работа в гръцката фирма. Тя трябваше да ремонтира пътя Разлог - Гоце Делчев - Садово, но междувременно фалира. "Лицето Б е било включено в проекта и е подписвало документи както от страна на пътния фонд, така и на "Продефтики", констатира KPMG. Нещо повече - същото "лице Б е подписало и един сертификат за междинно плащане за строителството на тунела Гоце Делчев - Драма, където изпълнител е била отново "Продефтики", е посочено в доклада.
Изпълнителният директор на бившия пътен фонд в периода от 6 февурари 2006 до 18 февруари 2007 е работил преди това за "Луис Бергер", надзирават строителството на "Люлин", както и в консорциума "Биндер Сливен - Пътни строежи Пловдив", които ремонтираха Хаинбоаз. "Според публикация на "Капитал" лицето С е станало служител на "Мот Макдоналд" след напускането на пътния фонд", пише KPMG в доклада си.
Ръководителят на отдел "Инвестиции и строителни програми" в пътния фонд от 28 януари 2001 г. до 7 май 2003 г., след напускането си става управител на "Мостстрой". Дружеството в консорциум с холдинг "Пътища" е спечелило търг по ИСПА за ремонта на пътя Казанлък -  Стара Загора и обходния път на Стара Загора докато Д е бил ръководител на отдел в пътния фонд, е посочено в доклада.
В него са описани два случая на служители, работели едновременно и за пътния фонд, и за строителни фирми, на които фондът е възлагал договори, изпълнявани с европари.  Ключов специалист на избрания строител на проект "Малко Търново", който се реализира по ФАР, е бил по същото време и служител на регионалната пътна администрация във Велико Търново. Той е посочен като лицето Е. Експерт от екипа за супервизия за ремонта на пътя Плевен - Никопол по същото време е бил началник "Лаборатория" към регионалната пътна администрация в Плевен.
В доклада на KPMG са посочени и два случая на договори, възложени на дружества, свързани със служители на пътния фонд чрез роднини, на ръководни позиции в пътните фирми.