Десетина риска е имало за неосъществената концесия на магистрала "Тракия"

Десетина риска е имало пред страната ни при реализацията на концесията на магистрала "Тракия", която не се случи под натиск на Европейската комисия. Това показва разсекретеният доклад, направен от "ПрайсуотърхаусКупърс България" през март 2006 г. Документът е публикуван на страницата на Министерството на финансите в интернет, в секцията "Разсекретени документи": "Концесия на автомагистрала "Тракия" - анализ на възможни рискове при реализация на проекта от страна на Правителството и възможни препоръки за оптимизиране" .
Рисковете са свързани с изграждането на магистралата, финансите, контрола и санкциите. Държавата е била задължена да покрие изцяло загубите на концесионера при недостиг на достатъчно превозни средства по аутобана. В доклада са дадени възможности за оптимизация на концесионния договор.
Концесията за изграждането на магистрала "Тракия" беше подписана от кабинета на Симеон Сакскобургготски през 2005 г. с българско-португалски консорциум. Договорът обаче не влезе в сила, след като под натиск от Европейската комисия правителството на Сергей Станишев не го пусна.