За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате.
Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си. Вход | Регистрация
*****
НеутралноКакто гласи една стара пословица,българска ако не се лъжа,цитирам:
''Всеки от ума си пати''
Kоз
Рейтинг: 641 НеутралноМного адреналин, но същевременно този спорт крие много рискове. Жалко за хората
*****
РазстроеноНякой изобщо контролира ли тези хвърчила?
skara
Рейтинг: 868 РазстроеноБог ще успокои душите им. Млади хора са.
Прави каквото трябва, да става каквото ще.Поне са загинали, докато си правят удоволствието.
1951
Рейтинг: 1147 РазстроеноНикой не контролира мотоделтите. Често стават инциденти, но обикновено ги скриват навреме. Когато има загинали обаче не става.
Цензуриран от "Икономедиа"Ама ГД "ГВА" спи от години и ето го резултата!
*****
Веселосамо на тези не им взех рушвет за пилотски книжки, и ето резултата! ако ги бях изконтролирал с 20000бинки, да са живи... всеки който ми плаща, няма проблеми;
1951
Рейтинг: 1147 НеутралноЗа съжаление Лилчо няма нищо общо тук.
Цензуриран от "Икономедиа"Просто тотален отказ на въздухоплавателната администрация да се занимава с този вид авиация! Всичко е оставено на самотек!!
*****
НеутралноДо коментар [#7] от "1951":
Що да няма нищо общо? Нали е един от най-големите. ГД ГВА като чуят лека авиация и все едно, че ги псуваш. Не са само мотоделтите, цялата лека и ултралека са в гъза. Причината е едно, там няма пари=>няма и хранилка за тлъстите мазни чиновничета. Друго си е да хванеш някой от карго авиацията за топките и да го доиш.
Жалко за загиналите момчета.
*****
НеутралноЗащо веднага почва да се обвиняват някакви чиновници. Това си е опасно занимание и всеки си носи риска - аз се занимавам със скално катерене и си нося риска ако нещо се случи. Ако имаше контрол да не би някой ще ги спре да излетят, ами тои мозе да отиде на някоя полянка и пак да си прави кефа.
*****
НеутралноКолкото повече адреналин, толкова по-голям риск.
Преди час от градината си наблюдавах двама как се рееха в слънчевото небе и им завиждах добронамерено. И сега прочетох това. Твърде скъпо запатено удоволствие. Жалко за загиналите.
*****
НеутралноДо коментар [#10] от "1-1":
Абе ако става за въпрос можеш да си ходиш по улицата да се спънеш да паднеш и да се утрепеш, да те сгази кола, да те ухапе змия, да ти падне дърво...
Не мисля, че е редно хора като тези да се укоряват за това, което правят. Опасно е, но навсякъде има опасности.
Друг е върпосът, когато си търсиш сам белята като да караш с 250 по пътищата или да говориш по мобилния, докато летиш с колата из планински пътища като моя колега вчера!
*****
НеутралноПредлагам те за нобелист-откривател на годината.
Сега сериозно - защо не си зАтвориш гагата поне за малко, без извинение. Телата на хората още не са изстинали.
*****
НеутралноЗагинали са хора, а вие си чешете езиците безцеремонно. Имайте малко уважение.
*****
НеутралноПртосто ми е любопитно какви биха били коментарите, ако починалите бяха турци или араби. За сравнение - статията за смъртта на запалянковци в една северноафриканска дуржава.
*****
НеутралноЛека им пръст на момчетата. Бог да даде покой на душите им и утеха на близките им. Има хиляди начини да загинеш но нито един, който да ти даде пълна гаранция, че при всякакви обстоятелства, ще останеш жив.
*****
НеутралноЛека им пръст! Загиват едни от най добрите, за жалост.....
*****
Веселотакаааа, аз се указах прав! пичовете са без книжки! ако ги бях поизпитвал, щяха да знаят как да летят! виж-как аз карам ту-154-ката, голям ас-съм, и на президента гъто лижа......тия от форума, да не си мислят че гва спи-неееееее ние гледаме от кой да лапаме мънги...другите дето недават, на терена не ги пускаме...те и затова нелегално летят и се трепят...; ние в гва сами си правиме книжките, и лапаме мънги от балъците...ние сме властта, вие боклуците...ще ви стържем докрай...
*****
НеутралноКогато съдействахме на полицията за търсене на изчезнали хора никой не ни питаше дали сме законни а и аз, и иван ловешки сме го правили многократно.И търсехме и в Луковит,и в Троян ,и в планината,защото ТРЯБВАШЕ!Когато спасявахме реколтата през лятото от житна пиявица и пръскахме никой не ни питаше дали сме законни -трябваше да се пръска щото иначе нямаше да има жито тази година.И ПРЪСКАХМЕ!Когато бяха изборите и трябваше да се хвърлят листовки и да се теглят транспаранти никой не ни питаше дали сме законни ,защото трябваше да се спечели властта.И хвърляхме , и теглихме!Когато лятно време по морето няма анимации и трябва да се возят туристи никой не ни пита дали сме законни.И ВОЗИХМЕ!А сега се оказваме най-лошите!Такива ли сме?Хора които летят и помагат на Държавата въпреки нея!Нека най-после и тя да направи нещо за нас за Бога!!!Защото 20 години вече в България мотоделтапланерите летят ВЪПРЕКИ ДЪРЖАВАТА!И вършат черната работа на общата авиация и то незаконно...АЗ СЪМ БЪЛГАРИН!Тази държава е и моя.АЗ НЕ ИСКАМ ЗАКОНОДАТЕЛСТВО,КОЕТО Е УДОБНО НА ДЪРЖАВНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ, А ТАКОВА,КОЕТО Е ДОБРО ЗА МЕН!!!!!?Бог да прости колегите!И лека им пръст!
*****
РазстроеноПод новина за загинали има коментари с определение "весело"...Нямам коментар!!!
*****
НеутралноДо коментар [#18] от "iraev":
Стискам ти ръката приятелю! Много добре го каза. Да си жив и здрав и късметът никога да не те напуска!
*****
НеутралноДоколкото разбрах, "момчетата" са били над 50-така...
Като им е толкова акъла...
Лека им пръст...
*****
РазстроеноДо коментар [#3] от "Илиев":Никоѝ нищо не контролира в тази държава ,за наше съжаление...Бог да ги прости момчетата....
*****
НеутралноБивш /много бивш/ пилот съм. Веднъж трябваше по работа да направя полет /като пътник/ с делтаплан. Избрах си най-кроткия и с достатъчно опит пилот. Тези 20 минути бяха най-дългите през живота ми. По-дълги от едни други 30 минути, когато аз бях пилот, при които летях без да мога да кацна поради повреда в самолета. Оставаха ми още 5-6 минути да намеря решение и го намерих и кацнах, но това с делтаплана беше по-страшно. Тези хора нямат елементарни познания по аеродинамика, да не говорим за техническа поддръжка. Делтапланите се държат къде ли не като мотокултиватори. За тях няма преглед, няма план на полета НЯМА НИЩО. Лети се на късмет. За да ви уверя, че съм прав ще направя една прогноза - това лято предстои да се блъснат във въздуха или делтаплани или параплани /за тях също се отнася горенаписаното.
Всичко това е заради тоталното безхаберие на държавата през последните 15 години.
*****
НеутралноДо Руслан:
ами точно това им е хубавото на мотоделтите - няма план на полета, няма бумаги, няма формалности и ограничения (или по-точно почти няма)! Летиш си свободно, като птица, без половин час да попълваш хартии и да изкаш разрешения и да се обясняваш какъв си и що си.
И усещането от полета е страхотно, радостта от летенето е по-пълна като не си затворен в кабината.
И за познанията по аеродинамика не съм съгласен, повечето си ги имат достатъчно. В случая явно става дума не за липса на опит и знания, а за повреда или нещастен случай.
*****
НеутралноШапка свалям на автора на пост #18!!!
*****
НеутралноЧовек №23, по природа съм "анархист" и много мразя бумащината и ограниченията, но в небето е като на пътя - трябва да има ред, иначе виж статистиките за катастрофите по пътищата. Тук дори няма регламент. Поне технически преглед трябва да има. В случая и аз мисля, че е повреда, а не нещастен случай, защото и да му спре мотора пак си каца. Слушах обясненията на свидетеля и според мен се е повредило управлението и е влязъл в свредел, макар , че не съм чувал делтапланите да могат да влизат в свредел /не съм запознат/. Някой видове самолети също не могат да влязат в свредел, каквото и да им правиш, но тук, в случая го допускам, защото е било "самоделка". За усещането за полета извън кабината няма как да не си ПРАВ. Просто тогава си с птиците горе в тишината /ако не работи двигател/.
*****
НеутралноАбсолютно прав си. Безхаберието на държавата е в дъното на тази смърт. В поста ми № 23, обаче написаното важи за доста твои колеги, но пак подчертавам - вината е на държавата.
Дaни
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#18] от "iraev":
Това което правим за себе си - загива с нас. Това което правим за другите - остава завинаги.Евалата пич, много точно казано.
До коментар [#23] от "Руслан 21":
Ей, лъжльо, по пуберския ти начин на изказване, знам че нямаш и нито 1 минута във въздуха на друго освен на МС флайт симулатор.
*****
НеутралноДо коментар [#26] от "До № 24 от Руслан 21":
Няма самолет дето да не влиза във свредел(чувал съм за Ан-2 че не влиза ама не съм сигурен, пилотирал съм го, ама никога не съм пробвал свредел). Делтапланерите не правят изключение. Стига да си достатъчно напорист влизат.
熊
Рейтинг: 237 РазстроеноЛека им пръст на момчетата!
Baka wa shinanakya naoranai熊
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#18] от "iraev":
Baka wa shinanakya naoranaiИраев, разбирам емоцията ти, но държавата неможе да е единствения отговорен. В коментара след статията е обяснено, че машината е била самоделка и не е сертифицирана. Все пак живеем в ЕС и при наличие на добра воля всеки може да действа според установените от ЕС стандарти. Същото се отнася и за автомобилистите. Да, при техническия преглед масово се злоупотребява, но ако си отговорен човек ще намериш адекватна експертна оценка.
Ако транспортът с делта планери не е регламентиран, то защо до сега от вашето делтаплан съсловие, общество и клубове не сте уредили въпроса? Обществената инициатива е нещо сложно и често пъти неблагодарно начинание, без което обаче обществата не са способни да евоюлират. Надявам се, повечето от вас разбират, че не държавата, а хората (обществото) са тези, които трябва да са в основата на цивилизационните процеси. В идеалния случай държавата не трябва да е нищо повече от регулатор на тези процеси.
Thermobee
Рейтинг: 1441 НеутралноНе смятам че някой е виновен, освен пишман летците. Дори и да се лицензираше тяхното заниимание, дори да имаше глоби и проверки, това може ли да спре някого да си направи собствен летателен апарат и да се пребие за нещастие?
Не на ислямската инвазия в Европа!*****
НеутралноНЯКОГА ИМАШЕ "ВАИ" - ДНЕС ИМА ЛИ Я? НЯКОЙ ВЪЗПИТАНИК НА КЕЙМБРИДЖ ЛИ Я ОГЛАВЯВА? ДОСТА - ЗАКОНОДАТЕЛСТВО ЗА ЗАКОНОДАТЕЛЯ - ДАЙТЕ НОРМАЛНО ФУНКЦИОНИРАЩИ ДЪРЖАВНИ ОРГАНИ. ТОЗИ КРЕАТИВЕН НАРОД СТРОИ - И ЩЕ СТРОИ САМОЛЕТИ - ДОКАТО СЕ ИЗХРАНВА СЪС СЕМКИ - ВЪПРЕКИ ВЛАСТВАЩАТА НЕБРЕЖНОСТ.
*****
НеутралноЛетенето с такова нещо си е много голям риск.Веднъж само веднъж пробвах може би пилотът ми е споменатия Иван от Ловеч.Качи ме еи така да видя какво е.Зарекох се да не повтарям.Това е скъпо удоволствие ако искаш всичко да е изрядно.А с това се занимават далеч не егоистични хора за да имат парите.И нещастията стават.Бъдете сигурни те са били наясно с рисковете,но...................Мир на праха им.Моите съболезнования на близките им.
*****
НеутралноТо доста народ си замина с хвърчилките.
Навремето имахме бривети. Всяка година се подновяваха. Което значеше да минеш на медицински прегледи, ама сериозни. Ако са те хванали да летиш на забранено, примерно над летище София, чао с бривета. Освен това позволяваше, ако има нещо ново през годината, да го научиш, щеш-нещеш.
Полетите се заявяваха, не че нещо особено, обаждаш се в КПУП и казваш къде горе-долу ще летиш, а от там ти казват, да няма нещо опасно или да пречиш на някой, включително и във височина. И метеорологичните им сводки бяха много точни.
Крилата се проверяваха, доста сериозно. От пилота, и от клуба. Но много сериозно. Всеки път. Водеха се технически паспорти, следяха се летателни часове и експлоатационни изисквания на производителя.
И тогава доста народ се изпотроши, ама имаше система, която до голяма степен да те предпази от собствен изблик на идиотизъм.
И тогава , а и сега, си важи правилото на авиацията, че загиналия е виновен, и си го знаеме.
За обучението между другото, да се лети на делтапланер, без мотор, е доста по-различно от моторното летене. Изисква доста знания и колегата въобще не е прав. И много трудно е да научиш моторен пилот да пролети на делтапланер.
От няколко години според мен това, дето става, си е детинско и безхаберно.
А случилото се , според мен , е нещастен случай до голяма степен, но и държавата може да поработи по въпроса за в бъдеще. Иначе може да стане голям сакатлък, не дай си боже някой да нацели голям самолет.
То риска си е на пилота. Безспорно. Но държавата може да помисли и за другите, земните, все пак не е приятно да събираш някой от полето или баира и никой не ти е длъжен да те събира.
Лека им пръст на момчетата