Има опасност България да връща пари от ИСПА за магистрала "Люлин"

Има реална опасност България да връща усвоени средства от програмата ИСПА за изграждането на магистрала "Люлин" (София-Перник). Това заяви зам.министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски пред "Дневник".
В петък той направи внезапна проверка на строителството й като установи, че състоянието на проекта е незадоволително, а на обекта се трудят 10 пъти по-малко работници. От необходимите 1000 души на площадката работят едва 130 души, установила проверката на транспортното министерство.
Магистралата трябва да бъде завършена до октомври 2010 г. Стойността на проекта е 148.4 млн.евро, от които ИСПА отпуска 111.34 млн. евро. Договорът за строителството бе подписан през 2006г., но до момента са изпълнени едва 40% от работите.
"Очаквам от проектния мениджър и изпълнителя график за реализацията на проекта. Имам съмнение, че с темповете, с които се работи, обектът няма да бъде завършен за девет месеца", коментира Московски. Изпълнител на магистралата е турският консорциум МАПА Дженгиз.
С две години закъснява и строителството на втори Дунав мост при Видин-Калафат, съобщи още Московски. През тази седмица предстои среща между изпълнителя - испанската компания FCC, и транспортното министерство.
С пет- седем месеца се очаква да се забави строителството на жп линията Крумово - Първомай, чийто изпълнител е гръцката компания ТЕРНА. "Надяваме се, че италианската "Асталди", която строи отсечката Първомай - Димитровград, до края на 2010 г ще предаде участък от нея, обясни още Московски. Стойността на целия проект е 340 млн. евро, от които 153 млн. евро са по ИСПА.
Той допълни, че по всички проекти, финансирани от ИСПА, изпълнителите искат увеличаване на цената.