Обмисля се нов модел за акредитация на висшите училища

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на професор
    *****
    Неутрално

    Преди да се говори за акредитация, Министерството на образованието, науката и младежта трябва да потърси отговори на следните въпроси:
    1. Понастоящем броя на абитуриентите е по-малък, отколкото преди 20 години. Защо в същото време се увеличава броя на защо?
    2. Има ли изследвания, колко от абсолвентите на дължавните и частните висши училища работят по специалността си? Трябва ли да се харчат държавни пари за поддържане на редки специалности, или за обучение на прекомерно голям брой специалисти с даден профил?
    3. Знаят ли от Министерството, колко от университетските преподаватели осъвременяват материала и колко от тях пълнят главите на студентите със знания, които са били актуални преди десетилетия?
    4.Автономността на висшите училища е нож с две остриета. Академичните съвети често взимат решения за учебни планове и програми, осигуряващи учебни часове за преподавателите, без да се съобразяват с реалните нужди на страната ни. Не трябва ли държавата, финансирайки висшето образование да си даде отговор на въпроса: Средствата за висшето образование трябва ли да бъдат насочени за осигуряване комфорта на преподаватели, които десетилетия наред не си напрягат ума да включат нещо съвремено и актуално в своите лекции?

  2. 2 Профил на Дуле Савич
    Дуле Савич
    Рейтинг: 636 Разстроено

    До коментар [#1] от "професор":
    перфектен коментар

    Forza Lazio!!!
  3. 3 Профил на Академик
    *****
    Неутрално

    НАОА - каква грозна абревиатура - следва да се закрие. Тя така или иначе раздаде своето йес на 51 ВУЗ ове в които се подвизават стотици посредственици, титуловани като учени. Не може същата агенция която раздаде наляво и надясно лицензии на второразрядни висши училища и какви ли не колежчета у нас да роди нещо нормално. Самият и титуляр шеф е на пределна възраст, агенцията има няколко служителки и експерти със въпросителни качества на "оценители". Заплащането за техните експертизи е мижаво и унизително, докато акредитират обикновено са на иждивение на акрадитираните ВУЗ ове. Бумащината е ужасна има 150 "критерия" по които се губи времето на самите тези, които чакат да бъдат акредитирани, като се.....самооценяват, подготвят колички с папки и глупости - половината от които са фиктивни документи, писма от бизнеса и приятелски кръгове колко необходими кадри ще произведат за региона. Така и в последното читалище където се гонят мишките може да се отвори колеж с цел да се "задържат" младите. С този фарс трябва ваднеж завинаги да се приключи.
    Неко ги атестират по известни прости правила, ясни в повечето европейски университети. Пъво да се дефинира какво е университет - то се знае, а не с два три депертамента за по евтино. Второ да им се видят библиотеките. Да се атестират просто и ясно кадрите по публикации у нас и в Европа. Повечето от 89 на сто са никому неизвестни / освен на близките си учени:- да се видят приявлечените средства за изследвания по линия на авторитетни международни организации, в т.ч. Европейски. Да се видят фондовете им за стипендии на стуеденти и аспиранти, колко са и на какво възлизат. Не на последно място и общежитията респ. социално битовите условия които предлагат на своите студенти, които преживявят на банички и воднисто кафе повечето време от следването си. Така ще лъсне истината - като по цял свят университета се прави с пари, а не с един поголовен пи ар като у няс. И защо ще се оценявя по 10 то бална система, кви са тези глупости. Защо не е по 5 обална напр., а. Кви са тези субективизми. У нас може да има не повече от 3-4 университета и Висши училища но когато бъдат субсидирани достойно и са конкурентни на пазара в Европа, а не в локалната среда. Това трябва да се направи - вижте опита на Германия - на Холандия, Дания - навсякъде където науката се издига на равнище, но и се реализира в открития, публикации, практически идеи, пазарни достижения, технологии и пр. Иначе в един хубав ден ще се окаже, че и нашенското висше образование не чине и не се вписва в Европейските критерии. Това не ви ли е ясно. Сега му е нужно преобразование на образованието, а не след дъжд качулка. То прочее много млади хора вече се ориентират по европейските университети, докато нашите вузове неизменно отиват към ...пуцове.

  4. 4 Профил на ха!
    *****
    Неутрално

    Защо в България има 10 юридически факултета? Защо е толкова огромен приема?

  5. 5 Профил на Иван
    *****
    Неутрално

    Ха, това е така, защото вече не сме по пътя към комунизма, където нямаше да има престъпления и нямаше да има нужда от адвокати. Сега сме на обратния път и много ни трябват, но за съжаление излизат калпави и дори големият им брой не помага...





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #