Български пътни компании искат да довършат магистрала"Люлин"

Български пътни компании искат да довършат магистрала"Люлин"

Български пътни компании искат да довършат магистрала"Люлин"
Турският консорциум Мапа Дженгиз, изпълнител на строителството на магистрала"Люлин", да бъде отстранен незабавно и консорциум от български пътни компании да довърши обекта. Това поиска Българска браншова камара "Пътища" в писмо до премиера Бойко Борисов, разпространено в петък.
От 2006 г до момента са извършени едва 40% от строителните работи. "Люлин" трябва да бъде изградена до края на 2010 г."Предлагаме Ви да ги отстраните незабавно според чл.15 от договора. Нека държавата ни възложи да организираме консорциум от български пътни компании, които да завършат обекта качествено и в разумни срокове", се посочва в писмото.
Председателят на камарата Румен Йовчев обясни пред "Дневник", че този текст от договора позволява турският консорциум да бъде отстранен и възложителят да задържи банковата гаранция."Възможно е магистралата да бъде завършена до края на 2010г., ако започнем работа веднага. В консорциума могат да участват"Мострой","Главболгарстрой", "Пътстрой 92", ще поканим и "Пътинвестинженеринг", каза Йовчев.
Магистралата се строи със средства от програмата ИСПА. При неспазване на сроковете, България ще трябва да връща усвоените средства и да завърши магистралата с пари от бюджета, опасяват се от транспортното министерство. От там смятат, че пусковият срок няма да бъде спазен, тъй като на обекта работят десет пъти по-малко от необходимите работници.
Във вторник премиерът Бойко Борисов поиска компанията да представи график за изграждането на магистралата и да се ангажира с конкретен пусков срок. Браншовиците посочват като причини за закъснението препроектирането на мостовете и тунелите по искане на изпълнителя.