"Дейли мирър": България е предала тайни досиета за убийството на Георги Марков

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на сартр
    *****
    Гневно

    Нашите оказали съдействие!? Това не мога да го повярвам! Тия са навързани като свински черва!

  2. 2 Профил на Lambi
    *****
    Любопитно

    Аз предлагам на Дейли Мирър да се разрови и разбере кой и/или кои на остров Джърси (Великобритания) е тормозел, насилвал и убивал сираците в детските домова и психически и физически в цивилизована Великобритания, а не да ровят с клечки по-малко на едно и същои място както пенсионерите ровят с бастун в пръстта след дъжд.

  3. 3 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Аз предлагам на всеки трезвомислещ българин да прочете книгата "Задочни репортажи за България", неофициално заради която Георги Марков бе убит. В нея той дотолкова прецизен начин анализира и представя комунистическото мислене и начин на живот ( а именно липсата на персонално чувство за отговорност, кариеризма по партийна линия без грам покритие, краденето и постоянното залъгване на народа и т.н) че нещата могат да се пренесат 1:1 към днешната действителност, няколко десетилетия по късно особено с оглед на управлението на правителството на комуниста Станишев.
    Книгата си я взех от Славейков но я има и онлайн, ето един откъс за безумните строежи в стил Кремиковци:
    http://chitanka.info/lib/text/2898/19#textstart

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  4. 4 Профил на jean
    *****
    Неутрално

    Ламби, уважавам чуждото мнение, но твоето е като отговора на комунистите от времето на Студената война на обвиненията за липсата на демокрация в Източния блок - Да, ама в Америка бият негрите.
    Разследването за убийството на съвестта на нацията писателя и журналиста Георги Марков трябва да се доведе докрай. Според мен има живи хора в България, които могат да бъдат осъдени за съпричастност в това. Повод за това ми дава упоритостта на някои хора, които са искали да потулят делото и впоследствие да го прекратят. Значи се опитвт да за скрият някой и този някой не е в гробищата, а е сред нас и не бих се учудил да ни нравоучава на демокрация от някой ефир или негов син или дъщеря да ни представляват в европарламента. Държавна сигурност все още управлява България!

  5. 5 Профил на Lambi
    *****
    Любопитно

    До коментар [#4] от "jean":И аз уважавам чуждото мнение, но ми омръзна някакви лигльовци от Дейли Мирър да нравоучават английските селяни за наша сметка. Трябва да си разровят техните си вонящи казани, чиято воня те се правят, че не усещат, а не че не я има. И стига вече с тази превзета самосъжалителност и безпомощност у нас Българите. Но какво говоря - такава няма, има я само в главите на някакви псевдоинтелигенти, които отдавна са забравили българските си ценности и традиции и се прехласват по чуждоземните свирки. Та като не ти изнася или пък като ги знаеш кои са убийците на Г.Марков или другите, като си много ербаб покажи ги с пръст и ги заплюй - ако ти стиска. Или и ти си от тези "красноречивите" дето и сополите немогат да си обършат

  6. 6 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lambi":

    ти правиш ли разлика между държавна политика и деяния на педофили ......

  7. 7 Профил на n
    *****
    Неутрално

    "сумата от 50 хиляди паунда, пише още "Дейли мирър".

    спокойно се купуваше лофт(апартамент) на 3 етажа с площ от 15000 кв. фута = приблизително 1500 кв.метра или декар и половина в SOHO. Днес това е $15-$20милиона!


    30 години давност за убиство!!! Няма давност в демократичния свят за подобно престъпление.
    Какви са тези закони в БГ?!

  8. 8 Профил на Lambi
    *****
    Любопитно

    До коментар [#6] от "capitalist": Ето - не си информиран. Тук на остров джърси са намесени педофили - но от държавната администрация на Великобритания. На въпроса ви отговорих

  9. 9 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Обяснявам го може би вече години, пак ще го обясня. Книгата на Христо Христов "Убийте Скитник" ПРЕДИЗВИКА ИСТИНСКА СЕНЗАЦИЯ ПО СВЕТА! Благодарение на този труд, който е 1200 страници, едва ли вече има грамотен човек в англосаксонския свят, който да не знае, че е разкрито убийството на Георги Марков, разкрит е физическият убиец, разкрити са поръчителите - Политбюро. (И всичко това въпреки, че книгата не е преведена на английски, но беше изключително широко отразена по целия нормален свят.) Но непознаването на случая с Георги Марков и на книгата ""Убийте Скитник" се дължи не само на неграмотността, невежеството и неморалността на голяма част от общата българска популация, тъй като - по мои наблюдения - и изключително много грамотни хора с нормални и демократични разбирания НЕ САМО НЕ СА ЧЕЛИ, НО ДОРИ НЕ ЗНАЯТ ЗА КНИГАТА "УБИЙТЕ СКИТНИК"!

  10. 10 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Това е също толкова нетърпимо положение, колкото беше нетърпим фактът, че след 10.11.1989 г. огромната част от българите не знаеха нищо съществено за убийството на Георги Марков, а ОСОБЕНО ПОЗОРНОТО беше, че се установи, че също толкова неинформирани и неинтересуващи се са така наричащите се български писатели (една сбирщина подлоги на престъпната комунистическа власт, с незначителни изключения). Фактът на невежеството и непукизма на така наречените писатели беше установен от съпругата на Марков Анабел Маркова, която скоро след промените посети Съюза на българските писатели и участва в среща на почти целия състав.
    БЪЛГАРИТЕ В ГОЛЯМОТО СИ МНОЗИНСТВО СА НЕГРАМОТНИ, НЕВЕЖИ И ИЗКЛЮЧИТЕЛНО НЕМОРАЛНИ! Това е единствено верният извод, който може да се направи от гореизброените факти.

  11. 11 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Но тук идва ролята на журналистиката. И аз бих си позволил да помоля всички нормални български журналисти да пишат повече за убийството на Георги Марков и за разкриването на убиеца и поръчителите. Това е правено от доста журналисти, напр. г-н Явор Дачков, но са нужни много повече усилия!
    Аз самият бях в Англия през 1978 г., когато се разбра, че Марков е убит. Описал съм преживяното и фактите около убийството - такива, каквито бяха известни тогава, в книгата си "Перипетии на надеждата":
    http://kkabakciev.blog.bg/politika/2009/10/18/peripetii-na-nadejdata.417885
    ЧЕТЕТЕ, БЪЛГАРИТЕ, ЧЕТЕТЕ!
    ЧЕТЕТЕ СЕРИОЗНАТА ЛИТЕРАТУРА, КОЯТО ЗАСЯГА ИСТОРИЯТА, ПОЛИТИКАТА, ЖИВОТА!
    Не четете вестник "Дума" (например)!

  12. 12 Профил на jean
    *****
    Неутрално

    Ламби, убийците на Марков са: Тодор Живков и всички в ЦК на БКП от това време, служителите на ДС от това време. Много от тях сега са живи за разлика от Тато и им треперят гащите да не би случайно англичаните да ги разкрият кои са. Неминуемо ще стане и отсега ти казвам, че ще ревнат в един глас, че се гордеят, че са служили на Народната Република. Няма да бъдат осъдени естествено, защото в съдебната система са техните синове и дъщери. На мен ми стига и тази награда да чуя от английските медии техите имена. И ще дойде и този ден, както дойде и деня, когато Батето бе разкрит от BBC какъв нещастник е.
    Бог да пази България от ДС и техите отрочета!

  13. 13 Профил на mmm
    *****
    Неутрално

    Сътрудничеството по това дело е тест , за желанието за реални промени.

    Другия такъв проблем е цените на Мицросот които плаща държавата.

  14. 14 Профил на rara avis СУПЕР
    rara avis
    Рейтинг: 165 Гневно

    Георги Марков е светиня! Днес би трябвало вместо знакови булеварди да са назовани "Дондуков", "Граф Игнатиев" и прочие срамно за всички нас руско-съветско идолопоклонство, тези булеварди да са на негово име, би трябвало Георги Марков да е име на театри и културни институти, да е име на голяма литературна награда, Георги Марков би трябвало да е в учебниците и читанките на децата, Георги Марков би трябвало да е пример и герой от ранга на възрожденските герои. Да, ама не! Широките народни маси сигурно и не са чували за него, особено по-младите. Срам и позор!

    Който щади лошите, вреди на добрите
  15. 15 Профил на capitalist
    capitalist
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lambi":

    запознат съм ламби ,това ,че педофилите са на държавна длъжност чиновници и пазачи не значи ,че държавата е замесена и това е политика.

  16. 16 Профил на Lambi
    *****
    Любопитно

    До коментар [#12] от "jean": Не те наричам по име защото не е българско и ми е трудно да го изговоря. Но ще ти дам един жокер.: Чувал ли си за Стефан Маринов. И как е починал. Защо на обвиненията, че е убит от английските тайни служби се отговаря толкова злобно и преднамерено. Или тук Скотланд Ярд не е в спокойни води. Е за това ти пиша, нали си интелигентен, би трябвало малко от малко да събереш 2 и 2

  17. 17 Профил на Petar-Nigeria
    *****
    Неутрално

    -до Ламби-2 и 5.
    Ламби,че си свързан с БКП-ДС престъпниците-това е очеваден факт.Явна е и връзката ти и роднинска-с убийците от 9 септември1944г, изтрепали елита-най-образованата част на бълг.нация.Но за такива непокаяли се престъпници важи максимата на Филип Боков-Вината я поемаме с мезета-и отказа им за осъждане на убийствата след 9/9/44г-е и ти си същия след като защищаваш убийците!

  18. 18 Профил на Da ne zabravim
    *****
    Неутрално

    Не трябва да се забравя, че поне едно синьо, ама много синьо управление в продължение на 4 години също прикриваше убийците и пускаше по пързалката британските следователи.
    За съжаление тогавашният демократичен Командир отново си е избрал да контролира топ ченгеджийска комисия.

  19. 19 Профил на Lambi
    *****
    Неутрално

    До коментар [#17] от "Petar-Nigeria": По начина ти на писане личи че си бифш милиционер. По-добре не си играй. Роднина - милиционер - смях в залата

  20. 20 Профил на NE ZNAM
    *****
    Неутрално

    До коментар [#18] от "Da ne zabravim":

    Аз не знам някога в България да е имало синьо управление.Ти,ако говориш за Костов,нещо си се поубъркал.Не може от червената кочина да се пръкне синьо прасе.

  21. 21 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#18] от "Da ne zabravim":

    "Da ne zabravim" е прав. В "Убийте Скитник" (вече настолна книга за българската история от последните 60 години) е описано в подробности как от млад и напълно зелен юрист този индивид е превърнат от Петър Стоянов за една нощ в генерал - и в качеството си на официално лице УМИШЛЕНО И СИСТЕМАТИЧНО Е СПЪВАЛ РАЗСЛЕДВАНЕТО НА УБИЙСТВОТО НА ГЕОРГИ МАРКОВ - СВЕТЕЦ НА БЪЛГАРСКАТА ДЕМОКРАЦИЯ! Същата оценка - на умишлено спъвал разследването - авторът дава и на самия Петър Стоянов, а изобщо за правителството ясно е посочено, че НЕ СИ Е МРЪДНАЛО ПРЪСТА ДА ПОМОГНЕ ЗА ИЗМИВАНЕТО НА ТОЗИ СРАМ ВЪРХУ ТАЗИ ДЪРЖАВА.

  22. 22 Профил на Брррррр
    *****
    Неутрално

    Страната на торните бръмбари. Ако не се заровите в лайната, не може да живеете. Съответно да се възпроизвеждате.

  23. 23 Профил на Граматиков
    *****
    Неутрално

    До коментар [#19] от "Lambi":
    "По начина ти на писане личи че си бифш милиционер."

    Ламбо, пише се бивш. Ясно кой е милиционер.

  24. 24 Профил на nick
    *****
    Неутрално

    До коментар [#14] от "вълк-единак":

    Абсолютно сте прав - не направиха защото кръвта му е все още по ръцете на палачите му и това е тяхното постояно безсъние.
    Власта им ако не директно все още в техните ръце то поне е техните внуци и синове.
    Аз съм сигурен че те имат куража да страдат но нямат куража да излезнат и си признаят и да поискат божия прошка!
    Тяхната жестокост все още дори се приема като "героичен патриотизъм" от някои техни другари и безкрайно верни слуги.
    ... но жестокоста ги следва и тях като сянка и колкото по дълго живеят толкова по жестока смърт ги очаква. Така е било с много така ще да е и с тях.

  25. 25 Профил на Free Person
    *****
    Неутрално

    Нека всички документи по делото за георги марков бъдат предадени,абсолютно всички,а не само подбрани!Това дължим на Георги марков поне!

  26. 26 Профил на Tom
    *****
    Неутрално

    До коментар [#19] от "Lambi":
    Не стига, яе си пост, но на всичкото отгоре си неграмотен.
    Само илитерат може да напише "бифш".

  27. 27 Профил на ?
    *****
    Неутрално

    До коментар [#16] от "Lambi":

    Би ли писал нещо за С. Маринов?

  28. 28 Профил на Психо
    *****
    Неутрално

    Много идиот

  29. 29 Профил на 4i4o
    *****
    Неутрално

    До коментар [#14] от "вълк-единак":

    Що не светнеш по-младите какъв е бил Георги Марков преди да емигрира, нещо от творчеството му, от хобита му, приятелите му и т.н. ... Много си се разпалил нещо?

  30. 30 Профил на ?
    *****
    Разстроено

    До коментар [#17] от "Petar-Nigeria":

    Тия комунисти са виновни за убийствата на ГЕО МИЛЕВ и ВАПЦАРОВ.

  31. 31 Профил на Lambi
    *****
    Неутрално

    До коментар [#23] от "Граматиков": Граматиков, поне пиши с едни ник. Милиционер винаги връви с биФш. Но ти може би се засягаш лично, тъй като бивши милиционери няма, вие си оставате завинаги такива - демагози

  32. 32 Профил на Lambi
    *****
    Любопитно

    До коментар [#27] от "?": Просто напиши в гоогле Стефан Маринов и ще ти излезе много материал и на руски, немски, английски, френски, италянски. Убит е в Грац през 1996г. Тялото е изгорено и чак след около 14 дни са уведомени близките му в България. Той е много известен учен признат в цял свят, освен в българия и Великобритания

  33. 33 Профил на ск
    *****
    Неутрално

    В КНИГАТА "УБИЙТЕ СКИТНИК", на стр. 691 са изброени документите, които са показани на датските следователи от българските им колеги, които уличават Франческо Гулино, че е бил агент на комунистическата ДС. Въпреки молбата на датчаните тези документи не са предоставени и датчаните не са могли да задържат Гулино за да проведат следствието. Ани Крулева, Татарчев и др. българи са препятствали предавенота на документите уличаващи Гулино в убийствата на Г. Марков и така са навредили на страната ни.

  34. 34 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    В съобщение 21 пиша, разбира се, за лицето с хубавото име Гяуров.

  35. 35 Профил на paris
    *****
    Неутрално

    до 14: вълк-единак

    Напълно съм съгласен, че убийците на Георги Марков трябва да бъдат открити и осъдени, но чак пък светиня?!
    Нека не забравяме комунистическото му минало и неговите приятелчета от СБП.Защо ли си мисля, че не е избягал(баща ми не го пускаха да припари до Драгоман - не виждам как можеше да избяга), а е изпратен от КДС като агент и след като е преминал от другата страна, изродите са го убили.
    Така че булеварди, театри и т.н. на името на бивш комунист: не мерси! Ти да си виждал бивш негър?
    Пак повтарям: убийците му трябва да будат намерени и наказани.

  36. 36 Профил на los
    los
    Рейтинг: 217 Неутрално

    това последното мнение е абсурдно. за да се твърди подобно нещо е добре да се прочетат "Задочните репортажи" и книгата на Хр. Христов - "Да убиеш скитник". Там е описана историята на живота му. Измислици за КДС и агенти са безпочвени.

  37. 37 Профил на Малката Пица
    Малката Пица
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Гледах един филм по Експлорар ТВ, май беше англииски и общо взето 90-те години нашите служби по-скоро са саботирали опитите за изясняване на истината.
    Странно. А може би не.
    То работата е ясна. Кой друг има интерес да убива български писател емигрант през 70-те години. Само властите в БГ.

  38. 38 Профил на АМАН
    *****
    Весело

    До коментар [#10] от "Красимир Кабакчиев":

    Млъкни малко че ни писна от глупостите ти!

  39. 39 Профил на Plamen
    *****
    Неутрално

    Кой уби Георги Марков?
    Кой е поръчителят на това зловещо убийство?

  40. 40 Профил на Lambi
    *****
    Любопитно

    До коментар [#39] от "Plamen":
    И аз това се питам. Настойчивостта на англичаните е показателна, че някой доста силно ги е настъпил по-мазола. Всичките им други приказки са за масова консумация

  41. 41 Профил на сартр
    *****
    Неутрално

    Поръчителят е Тодор Живков! Уби го ПГУ на КДС, с активното съдействие на браЦкия съвеЦки съюз!

  42. 42 Профил на Американчо
    *****
    Неутрално

    Пък после ще искаме да имаме тайни служби...Къде ни е суверенитета?
    Политически убийства са правени и се правят и сега, предимно от "развитите демокрации". Що не поискаме да се разровим в тайните дела на МИ 6 или ЦРУ. Какво ли ще ни отговорят?

    Историята трябва да се разглежда в контекста на времето.

  43. 43 Профил на paris
    *****
    Неутрално

    до 36
    Няма нищо абсурдно и не твърдя абсолютно нищо.
    Просто си задавам въпроса: как един човек може да живее еднакво добре от двете страни на Желязната завеса.
    Не си спомням на Солженицин да му се е случило подобно нощо.
    Иначе и аз мразя комунистите и комунизма, и ненавиждам русофилите.

  44. 44 Профил на MR.420
    *****
    Неутрално

    До коментар [#3] от "NPaine":

    Сърдечно благодаря!!!
    Чел съм книгата, но сега с удоволствие ще я прочета отново!

  45. 45 Профил на muncho
    *****
    Неутрално

    Абе стига с тоя Марков и тия доказателства бе. Английските говеда да си гледат бакийте. Имали били доказателства - абе рапони всички данни бяха в вас и не можаште да фабрикувате нищо смислено - сега какво пак разбутватвате пластовете - явно има какво да криете. Я отворете английските архиви за какви сте ги творили през този период. Цяла Европа живя 50 години в желязна завеса понеже ви се прееба империята и още не сте си избили комплексите

  46. 46 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Логично е чугунени чутури като идиота Lambi, който "не може да прочете чуждо име", но пък пише своето на латиница, да не искат да засягат темата Георги Марков. Първо - убили са го техните хора. И второ - в Задочните репортажи Марков толкова добре е описал тях или техните предци, че няма как да им се иска да го четат. Все ще се познаят, я като Киро партийния секретар, я като Джагаров, я като някой друг комунистически идиот.

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  47. 47 Профил на US
    *****
    Неутрално

    Даааааааа трябва да се чете защото този човек каквото е написъм далечните години на 70-те обясняват днешния 20 годишен преход и кой е виновен за това. Масква могучая раша. Четете българи четете а не пишете глупости. Ето какво казва в първите си редова Марков. Същия преход и след 10-ти даааа
    Ехо от студентските годни
    Решителната и фатална промяна у нас стана през времето на моето студентство. Когато моят випуск постъпи в Политехниката през 1947 година, ние бяхме жители на един свят. Когато завършихме образованието си през 1952 година, ние вече бяхме жители на друг свят. Символично или не, през този период от „господа“ ние станахме „другари“. Кандидатстудентските изпити, през които преминахме, все още отразяваха в голяма степен „буржоазното“ чувство за обективност и справедливост, защото в университетите наистина влизаха най-добре подготвените. Само пет години по-късно вече нямаше и помен от обективна конкурсна система. Настъпи царството на „моя човек“, на връзкаджийството, което и до ден днешен си остава главен метод за подбор на хората и главно качество за постигне на всякакъв личен напредък. Тъкмо в тия пет години беше разрушена вековната стена на народните нравствени скрупули и беше захвърлено завинаги понятието „критерии“.

  48. 48 Профил на US
    *****
    Неутрално

    До коментар [#46] от "Slash":

    Дааа ха ха ха ха така е! Не лесно да си идиот, ама и на хитър се прави. Сам се пита за да се направи на интерсен като например: - Кажи нещо за С. Марионов и после сърдито си отговаря пак с неговия ник - Ами потърис в гуглето аааааааа ха ха ха ха ха ха ха ха шизофреията шизофренията брате не прощава особено русофилската я ги виж наще Сгуню, Амиго и бай Путко и ти стига...... ха ха ха

  49. 49 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    Да ама не.

    Добре помня как тогава /1987/ новината за убийството се коментираше в едно обикновено учрежденско кафене, В БЪЛГАРИЯ, и една колежка злорадстваше, че "така му се пада".

    Lambi
    * 40

    До коментар [#39] от "Plamen":
    И аз това се питам. Настойчивостта на англичаните е показателна, че някой доста силно ги е настъпил по-мазола. Всичките им други приказки са за масова консумация

  50. 50 Профил на mr.420
    *****
    Неутрално

    До коментар [#32] от "Lambi":

    Ти не си биФш, ти си настоящ милиционер!
    "италянски" - още едно доказателство, че си мильо.

  51. 51 Профил на 123
    *****
    Неутрално

    Поправка за годината: 1978

    123
    Неутрално

    * 49
    * 01:06
    * 02 фев, 2010

    Да ама не.

    Добре помня как тогава /1978/ новината за убийството се коментираше в едно обикновено учрежденско кафене, В БЪЛГАРИЯ, и една колежка злорадстваше, че "така му се пада".

  52. 52 Профил на Ганю
    Ганю
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не вярвам убийството да е по нареждане на Москва, но е вероятно да са съдействували с логистика. Въпреки че се говореше, че Марков е бил двоен (троен) агент (под ДС прикритие?), поне докато е живял в Париж. Решението за убийството със сигурност е на шумкарите, щото Марков (писателя) разгласи по света дървеняшкия им начин на мислене и първенюшкия стил живот (т.е. - лична обида). В годините около1989 г. се говореше за някакъв БГ "професор-токсиколог", който уж приготвил отровата (впоследствие получил безброй награди от Политбюро). Това, че са платени 50К паунда означава, че "мократа поръчка" е изпълнена от контрактен убиец, а не щатен сътрудник на ДС.

    Айде сполайте, бай ви Ганя екс- Балкански
  53. 53 Профил на mr.420
    *****
    Неутрално

    До коментар [#21] от "Красимир Кабакчиев":

    Става въпрос за Димо Гяуров.

  54. 54 Профил на mr.420
    *****
    Неутрално

    До коментар [#35] от "paris ":

    Да вземем да кръстим някой булевард на името на баща ти, след като Джеки не бил достоен?!

  55. 55 Профил на mr.420
    *****
    Неутрално

    До коментар [#38] от "АМАН":

    А ти за чий се обаждаш?!

  56. 56 Профил на mr.420
    *****
    Неутрално

    До коментар [#42] от "Американчо":

    Голям си тъпунгер!!!
    Go fuck yourself!

  57. 57 Профил на Ганю
    Ганю
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като съсценарист на популярния сериал "На всеки километър"- възхваляващ шумкарите, Г. Марков е имал широк достъп до архивите на ЦК. Дали е бил член на БКП - не знам, но е бил член на СБП, а това е" клуб", в който да те допуснат трябва да си много верен на "линията на партията". Естествено, в живота на един човек много неща могат да се променят впоследствие. Възможно е още отначалото да е имал за цел формално да им "се хареса", после след като има възможност да им "бие шута". Това сигурно знаят негови бивши колеги и приятели. А на "Дейли мирър" не трябва много да се вярва, щото е таблоид от "жълтата преса" .

    Айде сполайте, бай ви Ганя екс- Балкански
  58. 58 Профил на mr.420
    *****
    Неутрално

    До коментар [#57] от "Ганю":

    Да вярваме на "Труд", "24часа", "Дума", и подобни нали?!

  59. 59 Профил на КРИС
    *****
    Неутрално

    Не е лошо тия от Скотланд ярд, като ровят из архивите на селските апаши, да изровят и информацията за покушението срещу Папата, защото тия кучи синове и него се опитаха да убият!

  60. 60 Профил на edin,koito se iznese
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "сартр":
    Е.....БРАВО на тебе.....Направо си ми взел мислите....!!!! Съдействието е било-"Миене на ръце"...Само,че ПОРЪЧИТЕЛЯТ УМРЯ....!!!!

  61. 61 Профил на edin,koito se iznese
    *****
    Неутрално

    Мамка ви КОМУНИСТИЧЕСКА....!!!!...Винаг ПОДМОЛНО ДЕЙСТВИЕ...!!!

  62. 62 Профил на Ганю
    Ганю
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#58] от "mr.420":

    По света има много по-сериозни вестници от клюкарския Дейли Мирър. Казвам, каква му е репутацията на Запад..... Така, както една "американска журналистка" пусна мълвата, че он'ва българче-педерстче (Антонов) организирало покушението срещу Йоан-Павел-2ри..... Нали знаеш? и папараците търсят пари за ляба.
    Но вие може да се наслаждавате и на "Демокрация" и "Атака" - нали все едини същ им е бил Главния редактор (в определени периоди)

    Айде сполайте, бай ви Ганя екс- Балкански
  63. 63 Профил на agent H2
    *****
    Неутрално

    Всички заловени на по българските митници с наркотици бяха вербувани впоследствие от ДС през онези години на комунизма.
    После те извършваха убийства срещу хора който или бяха разкрити двойни агенти или с нещо бяха ощетили тогавшния строй в някой случаи някой от тях бяха предоставяни за услуга на други соц. страни.
    Заплащането им беше сравнително малко и не винаги пълно много често тези завербувани трябваше да направят още нещо за да си получат обещаната пълна сума, бяха шантажирани през цялото време ако се страхуваха да работят по дълго всичко това е било нещо безкрайно...

  64. 64 Профил на Ганю
    Ганю
    Рейтинг: 8 Весело

    До коментар [#58] от "mr.420":

    Наистина, доста ме озадачава това твърдение на Дейли Мирър и МИ6, че ДС платило 50К паунда за "мокра поръчка" на някой си. Това в ония години са 150-200,000 долара и повече!!! - за един "изконсумиран (двоен) агент"?... Не вървам някое разузнаване да се бръкне в джоба толкова дълбоко! ... В български вариант - биха пратили в командировка един страши лейтенант за 1,000 долара пътни + 200 долара дневни... и работата готова. Има разлика (в парите) - нали?

    Айде сполайте, бай ви Ганя екс- Балкански
  65. 65 Профил на agent H2
    *****
    Неутрално

    99% от тези хора бяха или италианци или турци много малка част от останалите 1% бяха надеждни за да вербуване - употрябяваха наркотици и не можеше да им се гласува доверие
    обикновено ДС стоеше по митниците и си избираше "хората"
    още при тяхното влизане или излизане. Дейсвията им са се наблюдавали през цялото време и тогава се залявяха на излизане.
    С някои народи въобще не се работеше - едни от тях бяха израелците.

  66. 66 Профил на Ганю
    Ганю
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Правдоподобно, не съвсем доказано. Всяко разузнаване върши такова вербуване. Но ми е интересно, как и кой първо изпрати Марков-писателя на Запад. Той сам разказва за Италия, Австрия, Виена и Брюкслел (бая години преди да се установи в Лондон). През ония години иамше само една възможност да пребиваш навън - и те оставям сам да се досетиш. Ето сега се поразрових и ми попадна едно есе от него:

    http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=166&WorkID=4625&Level=1
    Как и къде е срещнал тия младежи (в есето?)? По онова време само човек, който е на специална служба (резидент) да следи новодошли емигранти би имал тази възможност.

    Айде сполайте, бай ви Ганя екс- Балкански
  67. 67 Профил на Авакум
    *****
    Неутрално

    Ганчо, спориш със себе си. Въпросът е, Защо?

    Ганю
    * 66

    Правдоподобно, не съвсем доказано. Всяко разузнаване върши такова вербуване.

    Но ми е интересно, как и кой първо изпрати Марков-писателя на Запад. Той сам разказва за Италия, Австрия, Виена и Брюкслел (бая години преди да се установи в Лондон). През ония години иамше само една възможност да пребиваш навън - и те оставям сам да се досетиш...

  68. 68 Профил на д-р Петрофф
    *****
    Неутрално

    Сега ще вземат най-после да разкрият,че БГслужбите са виновни.Нещо,което си знаехме и преди 10.И славата отново за Б.Б.- европееца.Много обича да го хвалят от Европата и може нещо да стане с това брадясало дело.

  69. 69 Профил на д-р Петрофф
    *****
    Неутрално

    Някой си пътуваха безпроблемно на запад.Богомил Райнов например.На държавна издръжка в дълги,много дълги командировки.Твочески командировки,за да опознават по-добре онова общество.И за да го оплючат по правдиво.За комуняга от ранга на Марков не е било никакъв проблем да си ходи там.НАПОМНЯМ ВИ,ЧЕ ТОГАВА ИМАХМЕ ИЗХОДЯЩИ ВИЗИ,А С ВСИЧКИ ДЪРЖАВИ БЯХМА В БЕЗВИЗОВ РЕЖИМ.Как е бил толкова близък с властта Г.Марков,след като брат му е живеел в Италия?Въпросителни - много.И да ви призная: пълен дървар е като писател.Ст.Л.Костов,Шолохов.....Няма изящното слово...абе предан другар.Предаде ги,а те предателство не прощават...това е/

  70. 70 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Петрофф, не говорете глупости!
    Ограмотете се за историята на Георги Марков, и тогава пишете!
    Прочетете всички негови произведения, прочетете книгата и статиите на братг му за него, прочетете книгата на Христо Христов "Убийте Скитник".
    Вие вършите обратното. Пишете без изобщо да знаете за какво става дума, и това е недопустимо.

  71. 71 Профил на paris
    *****
    Неутрално

    до мр.420

    Ти си пълен идиот

  72. 72 Профил на Ana Pivec
    Ana Pivec
    Рейтинг: 8 Весело

    До Lambi #32#
    Ламбо, не се докосвай с мръсните си пръсти до светлото име на Стефан Маринов. На твоите тъпи болшевишки машинации няма кой да повярва. Ето какво написа Стефан Маринов до колегата на твоя баща генерал Ламби Данаилов, полковник Гогов:

    Стефан Маринов
    виа Пуджа 47
    16131 Генуа

    10.V.1981

    До полк. Ангел Гогов
    Зам. началник на отдел "Паспортен"
    бул. Г. Димитров
    София

    Другарю генерал,

    Нали в последното си писмо те произведох генерал, ще трябва съответното чинопочитание да се спазва.

    Получих, Гогов, преди два дни "Задочните репортажи за България" на Марков. Малко знаех за него. Бях чел "Жените на Варшава", които бая ми харесаха и бях гледал филма "Мъже", от който не помня нищо, не, прощавай, помня, помня - в началото едни идиоти с газови маски лазеха доста продължително време по земята - това го помня. /На киното бях отишъл не заради "Мъже" а заради късометражната "Другарска среща" на Юли Стоянов./ А "Репортажите" ги изгълтах на един дъх.

    Ей, Гогов, с кой акъл убихте този божи човек, бе, с кой акъл? Че гаси ли се туй, що не гасне, бе Гогов? Някой някъде да е успял да угаси негасимото - чул ли си, видял ли си? Всяко усилие да се угаси негасимото е същото както да заливаш огън с бензин. Голям паметник издигнахте на Георги Марков, много голям. До Алеко и до Вапцаров редом го поставихте. Показахте пред цял свят, че тоя български народ не е стадо от мижетурки. И вдъхнахте - вяра и упование вдъхнахте в гърдите на обезверените, на уплашените - не страх, Гогов, а смелост вдъхнахте. Седя и си мисля - да ви ругая ли, да ви благодаря ли? - Че без помощта на дявола светеца кой ще го види! Свясните хора винаги гледат да ги минат я за маниаци, я за нескопосници, я за инфантилни догматици и за месии с болни амбиции. Но когато се разтърчат дяволите и разпънат шантавия на кръст, или го изгорят на клада, или го ликвидират в тъмното с хладен или горещ предмет, прехапват си хората езиците и коленичат: "Я! Светец!"

    Ей, Гогов, ний светците как ще светим, ако ви няма вас дяволите тъмно да правите? Не можем едни без други, брате, не можем. Нас ако ни няма - и за вас работа йок: ще ви изпосъкратят щатните бройки, ще трябва да ходите да си изкарвате хляба с един от ония два инструмента, дето по знамената ги рисуваме и бродираме. А и вас ако ви няма, и ний няма да можем да витийстваме, книжки да пописваме, над сатирични стихове да се подсмиваме, над тъжни елегии да се сополивим, по затвори и по лудници да се излежаваме, и ний, май, ще трябва единия от двата байрашки инструмента в ръце да похванем. Тъй че, Гогов, и ангелите, и дяволите - ний сме си от памти-века братя и роднини. На тоз свят заедно сме дошли, заедно и ще си отидем. А кой ще играе ролята на дявола, кой на ангела - никой не може да предопредели. Като се роди малкото човече, никой не знае какво ще излезе от него - ангелче или дяволче, както и като се роди женско теле никой не може да каже дали ще излезе ялово. Майките, те винаги искат децата им да са ангелчета. Вземи и твойта майчица, горкинката. Виж какво хубаво име ти е дала - Ангел. Някоя майка да си е кръстила детето Дяволчо, Дяволинко, Дяволушко, Дяволачко - чул ли си? - Няма. Но като се роди всяко дете, спуска се дядо Господ от небето и му вдъхва в душицата петдесе. на сто дяволщина и петдесе на сто ангелщина. След туй пак се качва да си додреме дрямката под сенките на райските градини и само попоглежда да види кои петдесе процента ще надделеят[1].
    И поне веднаж да слезе от туй пусто небе, да опъти грешника, да му каже: "Тъй и тъй ще правиш, мойто момче, ангелщината да победи" - това не. Оставя те сам самичък - ти и твойта съвест. И почва човечето да се лута в житейската джунгла, слуша другите, дето цял живот са се борили със съвестите си, до къде са я докарали, тези дето не може да чуе - на тях книжките чете: мери, човечето, премерва, мисли, размисля. Гледа: Тоз извадил билет за рая, ама образование не взел, жена му го зарязала, и обувките му се с дупки, та вода пускат; друг билет I-ва класа размахва, но пред райските порти се дотътрил със счупен крак и само с три кътни зъба и, въобще, защо е живял на земята, след като небето повече през решетка, като бай Добри Терпешев, го е гледал. А оня мръсник, ясно, не в райските градини, не в чистилището, но и до първите шест кръга на ада няма да го пуснат да припари, а какъв живот му е удрял на земята, каква ебан е било, какво лизане на путки. Мисли човечето, претегля, сравнява, избира. Доброто - добро, даже екстра, но много мъка влачи подире си, злото - зло, не се търпи, ама кефа, дето го съпровожда, и той голям, хептен балама трябва да бъдеш от такъв кеф да се откажеш. И един почва да я кара така по ръба - на нечетни дни дяволува, на четни дни ангелува. Друг на седмица мърсуване един ден за молитви и добри дела отрежда, трети гледа нито дяволщини да прави, нито ангелщини, че е най-лесно. И бори се всяка жива твар - първо със себе си, после с ангелите от ляво, подир туй с дяволите от дясно[2], цял живот се бори.


    И случва се често, някой много ангелски започва, а дяволски свършва, друг пък обратното - от черен дявол започнал, сепнал се, обаче, един ден, спрял се и обърнал на 180°. Но в тая вечна борба на ангелското и дяволското в човешката душа, в която минава нашия живот, идват моменти, когато се събират Дяволите на коронен съвет и казват: Тоз там много ангел почва да става, много нетърпимо размахва крила и херувимските химни вместо да ги тананика леко, завуалирано, иносказателно, с цяло гърло ги реве. И решават някоя нощ: Кръст! Това велзевулско решение превръща преборилия дяволското в душата си грешник в светец., Това, Гогов, направихте и вие с Георги Марков. Затуй и не знам - да ри кълня или да ви благодаря от името на народа. Народът, знаем, няма нужда от герои, мъченици и светци, но тежко на този народ, който ги няма. Марков е бил като всички нас - колебаещ се однолошадник - съблазнявай от сладостта на богатството и славата, парен от горящите въглени на съвестта. Могло е да надделее едното, могло е другото /храцни на крупната натура орден, покани я на лов, дай на наложницата я франзела и тя бързичко ще се вдребни/ - съвсем е било възможно да излезе от Марков един Пиер Мердов [3], колко като него са станали Пиер Мердовци. Ще кажеш, Пиер Мердов няма талант. Добре - да речем един български Евтушенко-лоботряс. Евтушенкото талант няма ли - и то какъв. Говно ли е - и то какво! - Но Марков избра друг път. И тръгна по този път, пречиствайки всеки, до когото се докосваше словото му. По този път го застигнахте вие и го проснахте на земята. - Каква диалектична ирония - не на земята го проснахте, а го издигнахте на хребета на нашия страшен век, внесохте го най-тържествено в пантеона на българския дух - и го положихте там - за вечни времена.

    Страшна е на този свят силата на доброто, Гогов - неубиваема, неунищожаема. Няма нужда доброто от брони и от ризници, от хладни и огнестрелни оръжия. Не се нуждае доброто от телохранители, от псета и от телени мрежи. Абсолютно само, абсолютно незащитено доброто може да шествува навсякъде, понеже за него патрони няма открити, няма открити. В това е неговото могъщество. И най-силно тържествува доброто, когато убиват физически носителите му. Никакъв паметник, никакъв бронз и мрамор не го увековечават повече от кръвта, която се струи по него. Паметник на Марков ще има в София - от бронз и от мрамор, но големия, вечния паметник, този, който ще остане в душата на народа, го издигнахте вие.

    Вярвам, че сте разбрали вече страшната си грешка, която направихте, убивайки Марков. Вярвам, че няма да я повтаряте [4].

    На тоз свят без ангели и без дяволи не може. Така е било, така и ще бъде. Но когато дяволите са по-умни, те не стават много черни /виж повече черни и по-малко черни дяволи има - там степените са мно-ого/. Тогава и от въз-бели ангели няма нужда. И става обществото по-човешко, диша се по-леко, всеки с мярка дяволува, с мярка шмекерува, а баламите добрините ги правят като изпълнение на етични норми. Всеки божи човечец хапва, пийва, челяд въди и майстори по нещо с двата байрашки инструмента за своя утеха и за радост на другите.

    Прощавай, братко Ангеле, ако словата ми бяха тежки, но тези слова трябва да се казват - така са ни учили майките.

    Прегръщам те братски: Стефан Маринов

    [1] Не знам само след като по света всяка минута се раждат по хиляди деца, каква ще му е дрямката на дяда Господа, но той сигурно си има заместници да слизат и да се качват, а той ходи само чат-пат на инспекции за проверка на дозировката както ходеше Фюрера на Източния Фронт да види катюшите като дънят и идиотите като се вдигат за атака, дали викат "Хайл" или "Доннерветер"

    Ani
  73. 73 Профил на Ana Pivec
    Ana Pivec
    Рейтинг: 8 Весело

    продължение

    [2]Ангелите, Гогов, са винаги от ляво, дяволите са от дясно - такова е правилото. Макар че често се срещат десни ангели, а през някои объркани исторически епохи левите дяволи почват толкова много да се плодят, че някои хора започват да твърдят, че правилото по начало е кривило и идват до заключението че според по-правилното правило ангелите са десни, а дяволите леви. За дясно и ляво ориентираните ангели и дяволи може много да се спори и говори. Но това дето някои червенобузести диалектици твърдят, че имало черни ангели и бели дяволи - това, Гогов, не е вярно. Ангелите винаги са бели, дяволите винаги са черни. С левите и десните, съгласен съм, стават обърквания, но бял дявол до сега не съм видял и чер ангел също - освен на кино-екран в татковината, ама ти добре си знаеш, че на български кино-екран всяка щуротия може да се види; на нашите кино-селяни (не знам защо им викат кино-работници, като всички са дошли от село) като им наредят от кара-конака да покажат динозавър с кокоша глава или хипопотам да прави салто мортале - и това ще го издокаросат. Аз, Гогов, измислих една нова схема, според която всичко си ляга на мястото като американска протеза и няма нужда от много умувания и филоссфствания. Почвам, примерно, с комунистите и ги деля на две единствени групи - комунисти-рабодяви и комунисти-богомили. "Рабодяв" значи раб на дявола, а "богомил", очевидно, означава мил на бога. И точка. После взимам католиците - и тях на две групи: католици рабодяви (папата, ватиканските кардинали, падре Марцинкус дето оправя капиталите на Светия Престол и на някои други престоли) и католици богомили (майка Тереза, бишоф Ромеро, Ернесто Карденал, макар че за последния разправят, че много ортаклък правел с изпечени рабодяви). После православните - и тях на две групи, будистите - също, индианците от американските резервати - и тях, адвентистите от 37-ия ден - тях понеже много не ги познавам, тия, които са от 37-ия ден до обед - богомили, след-обедните - рабодяви. И какво става - като погледнеш цялото население на майката-планета разделено на две категории - рабодяви и богомили, друго няма. Просто и ясно. Само една малка подробност остава, за която и в текста стана дума. Вземеш един рабодяв - гледаш го - не рабодяв, а рабодяв и половина, като го попипаш по челото, рогцата му като игли бодат, но малко като се поотдръпнеш от него - гледаш нещо много богомилско излъчва, - доближиш се пак до него - рабодяв, поотдръпнеш се - богомил. И пак гледам схемата не съвършена. Не са две категории, Гогов, - една категория е човечеството, цялото - и комунистите, и католиците, и мохамеданите, и пред-обедните и след-обедните адвентисти - и тази категория се нарича "рабобогодявомил" или за по-кратко "човек". И ти си рабобогодявомил и аз съм рабобогодявомил. Затуй сме си братя родни и трябва да си помагаме. Като вземеш да израбодявстваш нещо - върнеш някоя бабичка от прага, недай боже, нашляпаш някого с гумения бич, аз трябва веднага да изприпкам при тебе и да ти кажа: "Недей, Ангелчо, недей така братко, недей името се за срам да правиш. На дявола който е робувал на добро не е изкарвал. Я напиши едно писъмце на бабичката: Бабо, тъй и тъй, направихме ревизия на делото ти и постановихме с цялата комисия паспорт да ти дадем, макар и синчето ти в Хага да заслужава тояга, белким и то малко да се поукроти и толкова да не ни псува, а да си гледа тьрговийката. Ла няма нужда да биеш път до София, прати ни една снимка по пощата, ама да е от по-млади години, та като ти отгръщат паспорта чиновниците по чуждите граници, да цъкат с език и да викат: Брей, тез български бабички на снимка годините им не личат."

    [3]Имаше в Москва един нашенец, Калчо Калчев, на когото, превеждайки името му от руски, българските студенти му викаха Лайне Говненков. А разказват, че на мастития български писател Камен Калчев руската емиграция, като правела по инерция двоен превод, му викала Пиер Мердов.

    [4]Министър Стоянов така заявил по телевизията след убийството на Марков: "Нашата ръка е достатъчно дълга за да стисне за гушата всеки изменник на родината." Да убиеш от засада беззащитен човек, дълга ръка не трябва, трябва ръка мръсна, черна, дяволска. Изменниците не се убиват, изменниците се заплюват, по-скоро дава се възможност на хората да видят как изменниците са се самооплюли. Къде бе, Гогов, къде ще го видиш някого от исусовите апостоли да нарами секира да трепе Юда. Та Юдите сами се бесят. Двайсет века четем туй пусто Евангелие и все се правим на идиоти, че не сме го разбрали.

    Ani




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #