Правителственият авиоотряд ще наема самолети на други превозвачи

Правителственият авиоотряд да може да наема самолети с екипажи от други авиокомпании, предвиждат промени в Закона за гражданското въздухоплаване. В момента промените се съгласуват със заинтересованите ведомства.
"Така ще осигурим резервен самолет след като ресурсът на ТУ-154 изтече. Президентството, правителството и министерствата, които използват наетия самолет трябва да предвидят в бюджетите си средства, за да заплатят полета", коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков пред "Дневник". Той е разпоредил проверка на отряда.
Руският самолет ще лети до юни след като животът му бе удължен. Подръжката му е изключително скъпа и той е излишен разход за "Отряд 28", обясни Цветков. На час ТУ-154 харчи по 5.5 тона керосин, което е почти двойно повече от наетия Ербъс 319. Намерението на министерството е да предложи на правителството да продаде руската машина, която се оценява на 2.5 млн. лв. В удължаването на ресурса бяха инвестирани около 300 хил. долара. Зам.министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Камен Кичев коментира пред "Дневник", че самолетът може да осъществява полети в Азия и Африка.
Одитът на авиоотряда до момента е установил нереално високи разходи и за кетъринг услуги, плащани от бюджета на транспортното министерство. За миналата година са платени 340 хил. лв. само за храна, като например само за кетъринга на полет София - Рим са платени 14 609 лв. Компанията, която доставя храната - ЛКС, е била единствената, явила се на конкурса. Тя обслужвала авиотряда през последните две години.
Министър Цветков обясни, че ще бъде обявена нова обществена поръчка за избор на компания за кетеринга след изтичане през март на договора с ЛКС.