Планът за движението в София попадна в задръстване

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Анджи
    *****
    Неутрално

    Ей това се нарича харчене на народна пара.Цял отдел транспорт има в общината.А тия за половин годена направили анкета и "мерки" , дето и случайно избран столичанин ще ги каже.Същото е като наемането на адвокати по разни дела ,водени от общината , при правен отдел.На това му се вика източване. А за начина на подбор на фирмата нямам думи.При първата процедура нямали необходимите документи?Значи са набавили документите,а сигурно и "благодарили" ЗА КОНСУЛТАЦИИТЕ НА КОГОТО ТРЯБВА?!

  2. 2 Профил на Ignis Fatuus
    Ignis Fatuus
    Рейтинг: 924 Неутрално

    тия бързи мерки и аз можех да ги предложа
    че и на аванта

  3. 3 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Аз пък слушах преди дни как Боко лъжеше по телевизия бтв, че община София има готови планове за северната и южната дъги на околовръстното , за естакадите на натоварените кръстовища и даже за завода за боклук и с тях ще усвоява пари по оперативните програми на ЕС. И пак си рекох, че този не прави разлика между идея за нещо и готов проект.
    Та значи има идея да се отпуши движението в столицата. Хубаво. Кога,как?Неизвестно. Лошо,но традиционно.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  4. 4 Профил на dan
    *****
    Неутрално

    Б.Б. отново не е в час! Като кмет се оказва, че не е направил нищо, освен, че е подарил 2.3 милиона на англичаните!
    Като премиер - СЪЩАТА ИСТОРИЯ!

  5. 5 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Абе, ако се напъна малко и аз ще родя такива мерки. И ще ви взема само 100 хилки. Какво? Далавера, а?

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  6. 6 Профил на svetofar
    svetofar
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Хайде стига с тая София.Само там ли има задръствания?

  7. 7 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1291 Весело

    Леле толкова пари за да им кажат тва, че то по добре да си беха малчали ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  8. 8 Профил на я
    *****
    Неутрално

    Ми да, добре си ни е така! И Титан взе да монополизира боклука, скоро ще почнат новото изнудване и ще се върнем на свинщината отпреди една година! Дано не стане де! Но Титан е купил Заубермахер, помнете ми думата, само името е останало от австрийците

  9. 9 Профил на софиянец
    *****
    Неутрално

    До коментар [#6] от "svetofar":

    Важна е София като образец за несвършена работа, но и като поука за останалите общини!

  10. 10 Профил на софиянец
    *****
    Неутрално

    Ами изхвърлете го тоя ченгесар Мухлю Герджиков от общината бе! Да оди да копа малко, да клевети червеите на кокошките! Той Боко затова го остави, щото слушаше!

  11. 11 Профил на Sofianec
    *****
    Неутрално

    Г-н Анджи,
    вие май по далече от селото ци не виждате!

  12. 12 Профил на Sioux СУПЕР
    Sioux
    Рейтинг: 425 Разстроено

    И преобразувайте най-сетне кръстовищата в кръгови движения, както е решен проблемът с трафика из цяла Европа!

    Стига с тия светофари и зелени вълни. Това доказано не работи!

  13. 13 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1130 Весело

    В бързината прочетох в първото изречение "Гениалният план за движението...", вместо "Генералният план за движението..." и се позачудих той пък какъв е.

    А колкото до добре заплатени съвети от рода на: "Да се асфалтират дупките по кръстовищата, за да може колите да минават по-бързо." можеха да се допитат до учениците от втори клас, щяха да им кажат същото. Безплатно. Както винаги цялата работа много мирише. На познатия стар корупционен немит бардак - Софийската община.

    «Enjoy yourself. It’s later than you think.» - chinese proverb
  14. 14 Профил на arko
    arko
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бързи мерки, предложени от "Мот Макдоналд";;

    - Да се асфалтират дупките по кръстовищата, за да може колите да минават по-бързо.
    - Светофарите да се настроят на "зелени вълни" и според пиковите часове.
    - Да се използват всички 50 камери за следене на трафика по натоварените кръстовища. В момента работят само 10.
    - Да се купят нови тролеи, трамваи и автобуси.
    - Да се построят паркинги около центъра, за да се ограничи движението на коли в него.
    - Да се поставят нови и видими пътни знаци по улиците.
    .......................................................................................................
    А контрола върху уличното паркиране(!) г-да от "Мот Макдоналд"???? ..............................................................
    Ако това е наистина една европейска компания компетентна(имат ли сайт?) по публично(общинско) управление на трафика(вкл. паркирането) питам в тяхната страна кой упражнява контрола(?) разни ЕООД-та производни като бившата "Паркинги и Гаражи" и фирми въоръжили се с паяци ЕООД-та или общинската администрация?
    От 10г. милиционерите от "Паркинги и Гаражи" намират разни консултанти да правят стратегии, концепции и т.н. То не бяха меморандуми за концесии то не бяха стратегии и плащани за тях от наши пари, от данъците ни. НО по интересното, че до сега все нищо не е станало да се реши проблема с хаоса по улиците на С-я и същите(милиционерите) от СО и СОС хора командват парада кой да се наеме за консултан и кой не. Строителната мафия точи зъбки за общински терени в центъра на С-я, а спецовете(милиционерите) от СО и СОС гледат да прокарат такава схема за решение и 100% са си осигурили место в играта с терените които общината благосклонно ще им предостави. Уважаеми г-да общински спецове, администратори това е мисия невъзможна защото едно такова съоръжение т.нар. "building-parking" струва десетки милиони кой ще инвестира в подобно съоръжение и ще чака да си върне инвестицията 10 г.(?) не виждате ли, че тази игра се разиграва в полза на мафията.
    В-к Дневник статия-анализи от 17.05.2004 г. http://www.dnevnik.bg/analizi/2004/05/16/157868_paeshki_resheniia_ili_raboteshta_strategiia/

    Панславизма е отрова за българската нация.
  15. 15 Профил на Преминаващ
    *****
    Неутрално

    Интересно, всеки средно статистически нормален човек би се присетил за такъв род мерки (като предложените от консултантите). Сега да попитам колко пари от нашите данъци ще трябва да платим за този род съвети?

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    АААААААААААААААаааа, хахахахха, значи, от миналия Март досега, за почти една година, тези са анкетирали 2500 души и са установили, че има дупки??? И за това няколко милиона?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Безсмислие
    *****
    Гневно

    Като видях предложенията на компанията консултант, искам да предложа на столична община също да си и наемат компания да им каже как се работи, ходи на работа и от този род, а и най-важното как да НЕ ХАРЧАТ ДЪРЖАВНИ ПАРИ ЗА ГЛУПОСТИ.

    Тези мерки явно са скрити само за чиновниците от общината!

    Като чуя за мерки и действия взети от държавата, общината или друго учреждение се замислям за емиграция! Писна ми от некъдърноста и глупоста на българския чиновник!

  18. 18 Профил на ???$$
    *****
    Неутрално

    Метрото е единственото решение...

  19. 19 Профил на Ха, ха
    *****
    Весело

    До коментар [#6] от "svetofar": Хайде стига с тая София.Само там ли има задръствания?

    В София задръстванията са най-хубави. В провинцията могат само да мечтаят за такива.

  20. 20 Профил на sclera_bg
    sclera_bg
    Рейтинг: 379 Весело

    "Забави се първият етап от плана - изготвянето на анализ на движението в София, тъй като дълго време не знаехме какво точно искаме да се направи. За това за завършването на плана ще трябват още 6 до 12 месеца", обясни съветникът Мартин Заимов, който е председател на комисията от общината, която работи с "Мот Макдоналд".

    Пичага е Мартин. Хвала!!!

    и като каза, рече говорейки...
  21. 21 Профил на Zritel
    *****
    Неутрално

    Да махнат кофите от платната - на много места едната лента е заета от кофи. На бул. Т.Каблешков копаха за канализация или газификация и така го асфалтираха, че от две ленти сега се ползва една.

  22. 22 Профил на селянин
    селянин
    Рейтинг: 162 Неутрално

    По улиците по които се движи градски транспорт да е забранено спирането без всякакви изключения и най-вече това да се следи без компромиси.

  23. 23 Профил на ввв
    *****
    Неутрално

    Имам въпроси:
    1. Като как така, Софийска община подписва договор през м. март 2009 г., на сума, която надхвърля всички известни тавани по Наредби, ЗОП и правила на ЕС?
    2. Кой беше кмет?
    3. Няма ли Прокуратурата да се самосезира за престъпленията в Софийската община и на самия Кмет?
    4. Защо почти всички обвиняват фирмата, а не правят сметка, че от м. април до м. ноември вкл., общината не работи, както сам признава М. Заимов?
    Драги Форумци, имам още много въпроси, но не си струва заради мошениците в Общината да Ви отегчавам.

  24. 24 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 157 Неутрално

    Очевиден факт е,че безразборното паркиране е един от основните фактори,предизвикващи повечето задръствания.Но като зная от ежедневни наблюдения как милиционерите въобще не обръщат внимание на това явно дрено за тях нарушение,имам сериозни съмнения,че нещо ще се промени.Ще дам примерче:по Е.Георгиев посока НДК,преди кръстовището на Графа,има някакви магазини,един от тях за части,пред които задължително има и спрели,и паркирали коли,най-често джипове.Чудя се на шофьорите на автобуси,откъде намират това търпение да не ги блъскат с настървение.В същото време,след кръстовището има хранилка.Обикновено патрулката е спряла в дясното платно,ако има жертви,те са около нея,но винаги досами спирката,та да пречат на автобусите.Досега не съм видял поне веднъж един единствен милиционер да си премести д-то само на 100 метра,за да изгони паркиралите преди кръстовището!Е,може ли някой да твърди,че тези служители,на които ние плащаме заплатите,имат въобще някакво отношение към проблемите на движението в града?Нооо,имат отношение към запалените или незапалени светлини,щото това си е суперважно,нали?И сигурно доходно.Под нас има светофар и ги наблюдавам:ако има спрял 3 метра навътре в кръстовището джип,който и бавничко с движи в очакване на зеленята светлина,защото е в дясната лента,която е само за надясно,и трябва да тръгне бързо,за да изпревари другите две ленти,милиционерът гледа в другата посока.Ноооо,ако някоя ладичка грубо нарушава частта от закона за светлините,ако знаете с каква енергия и строгост се хвърля сред движещите се коли с вдигната палка!Няма милост към тези нагли нарушители!Срам да те хване.

    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  25. 25 Профил на arko
    arko
    Рейтинг: 8 Гневно

    “НАРУШАВАНЕТО НА ГРАНИЦАТА НА ЛИЧНОТО ПРОСТРАНСТВО” КАТО МЕТАФОРА, ИЛИ “СОЦИАЛНОТО НЕРАВЕНСТВО МЕЖДУ ВОДАЧА НА МПС И ПЕШЕХОДЕЦА
    Метафоричноста за “личното пространство” по уличното платно и тротоарите е често дискутирана тема, като образ на афекта при колективните житейски ситуации. С две думи "и афекта и тревогата" от нарушаването на “личното пространство” е един много важен елемент при всекидневния стрес от хаоса по “уличното паркинг-пространство” на централната градска част в по-големите градове на България. В резултат на това, обаче се губи самата способност на гражданите /дали като водач на МПС или пешеходец/ да идентифицират самите себе си, и къде е границата между тях. Тревожноста идва най-вече от това, че малкото пространство по уличното платно и неизменно стоящия до него тротоар, не е урегулирано и идентифицирано за различните смислови и ценностни пътища на пешеходеца и водача на МПС, въпреки бързото нарастване броя на използването на личните МПС –ва в ежедневието на нашето общество. До тук с изложеното правим само един психологически портрет на социалните отношения в публичното пространство между гражданина на четири колела и същия, но на собствен ход. Не трябва да се забравясъщо, че и в двете групи присъства още и една трета и често пренебрегвана социална група каквито са инвалидите. Тревогата се канализира в една и съща роля – тази на защитата от неопределеноста в “КОМУНАЛНИТЕ” им отношения. Отказът на гражданите взаимно да се третират по уличното пространство като хора, а не като враждебни пречки на пътя, им позволява да не приемат “правото” на другия да ползва своето собствено пространство. Забележка: КОМУНАЛЕН виж. Речник на чуждите думи в Българския език КОМУНАЛЕН – ( лат. COMMUNIS, фр. COMMUNAL ) --- 1. Общ , 2. Общински , 3. Комунални дейности …….. които се управляват от местната администрация, грижи за безопастноста и битовите нужди на гражданите Това което изложихме до тук е психологическия анализ на обобщен житейски опит в отношенията и поведението между различните социални индивиди в отредената им улична среда. От тук нататък ще се опитаме да изложим причините и факторите които отговарят и би трябвало да определят правилата за урегулирането на този комунално-социален проблем. Грешно е да се мисли, че правилата за безопастноста на движението са само една суха правна материя. Защото те са тези които обобщават адекватноста в поведението на водача на МПС и пешеходеца и регламентират отношенията им между тях. Реално на водача на МПС-то не са му създанени необходимите условия в публичното паркинг-пространство, като с това той е постоянно в нарушение, в резултат на което той отнема онова пространство на пешеходеца което по право му принадлежи. Трябва да подчертаем, че за решаването на този комунално-социален проблем не е в липсата на висока гражданска култура, липса на инвестиции или друго някакво обяснение за прехвърлянето на отговорноста от Общиската Администрация. По закон паркинг-контрола е публична общинска дейност и е доминантов сегмент от управлението и безопастноста на движениетов един град. В настоящия момент Общинските административни власти изоставили вземането на управленческо решение за урегулирането на този комунално-социален проблем. Възползвайки се от конюктурната ситуация и хаоса в законодателството на Р. България, респ. Законите за : цитираме; “Местното самоуправление и местната администрация”, “Общинските бюджети”, “Местните данъци и такси”, “Общинска собственост” и странното тълкуване на така или иначе несъвършенния основен закон за “Движение по пътищата” в неговият РАЗДЕЛ – ХIХ – “Престой., “Паркиране” Чл. 99 ал. 1,2 и 3, и Чл. 167 ал. 1,2 и 3. По същество в България паркинг-контрола като Общинска дейност е резделен на две едните събират таксите, а други събират глобите. Управлението се извършва от Общински не-администратори(общинска фирма) и (компетентни специалисти) с управленчески умения и познания от старата социкономическа школа. Тези общински служители са със силно развито “социално” чувство да управляват както винаги, като с това те не създават условия за защита на различните смислови ценностни различия между двете социални групи, водачите на МПС и пешеходеца. Всичко това е видно с корумпирането на паркинг дейноста и навлизането в нея на некоректни управители или наематели на публична общинска собственост носеща им баснословни печалби при нулеви разходи. В цитираните закони с изключение на закона за “Движение по пътищата” Чл.99 и Чл.167., в нито един от тях, а те са определящи бюджет, (финанси) събиране на такси и глоби парадоксално липсва някакво упоменаване, че паркинг-дейноста съществува, че има приходи от такси и глоби. Излиза така, че тази комунална дейност се извършва незаконно, но трябва да кажем че има някакви местни наредби взети с решение на Общинските съвети и постоянно променняни в полза на тези които управляват ресора съответно дейноста. Учудващо е, че при наличието на “Наредба №4” на Министерство на Финансите по която всички стопански субекти извършващи стопанска (търговска) дейност включително и услуги са задължени да регистрират оборота чрез фискални апарати. Нека си спомним акцията на въпростното министерство към търговците на сергии, те бяха задължени да се оборудват с фискални апарати. Какво е положението при паркинг-дейноста. Преди (3) три години в София беше направен опит от “Паркинги и Гаражи” АД, или “Паркиране и Гаражи” АД сега „Център за градска мобилност”ЕООД, да въведат такива преносими апарати, което беше едно грешно решение и то естествено се провали сега далаверата им е SMS плащане при престой за паркиране. Сешният начин (метод) за “управление и контрол на уличното паркинг-пространство е съвършенно различен от метода за управление който е приложен в “нормалните” държави членки на ЕС. Фактът, че във времето от започналите т. нар. “промени и реформи”, особено в контекста, че България е член на Европейската Общност, до сега нищо не се е променило по отношение на тази комунална дейност в полза на общиството ни. За да не бъдем разбрани погрешно държим да уточним, че говорим за контрола върху “уличното паркинг пространство” или по-точно местата за кратковременно паркиране на личното (служебно) си МПС в Централната градска част на големите градове, където гражданите паркират личните си автомобили за да отидат до кантора (офис), банка, магазини, бизнес-среща или ресторант за (1) един или (2) два часа. Напълно погрешна е често коментираната в медийното пространство теза, че с построяването на закрити (подземни или наземни) паркинги проблема с пространството ще бъде решен. Никоя от Европейските държави или както ние ги наричаме “нормални”, имайки предвид традиционната практика не е решила този проблем с построяването на т. нар. закрити паркинги. По какъв начин (метод) са регламентирани тези социални отношения за да не се “нарушава границата на личното пространство” в една т. нар. “нормална” държава. В западноевропейските държави с тази публична Общинска дейност се занимават специални общински служби-отдели (не търговски фирми) и има специална методология и технология “контролна-система реално елиминираща 100% субективният (човешкия-фактор)”, която реализира пълният потенциал на приетото законодателство. И както упоменахме вече тя не е, и не може да бъде разделена на две. Ползвателя (водача на МПС) на местото за “кратковременното паркиране” не се чувства ощетен за това, че трябва да заплати такса за престой определена от Общинската администрация, НО след като му са създадени условия да се (САМОТАКСУВА) за желаното от него време за престой. И същевременно отново не се чувства ощетен (рекетиран) при наложената му глоба от общинския контрольор за това, че е просрочил времето определено лично от него (САМОТАКСУВАНЕ) за “кратковременното паркиране”. Сегашните общински власти, а както се очертават и бъдещите администратори в местното самоуправление не разбират, че когато една ОБЩИНА въведе и приложи (виж. “International Parkig Institute”, USA) нормалното методологично и технологично управление на уличното паркинг-пространство, то с приходите от тази публична общинска “комунална дейност” те си решават основната част от общинския бюджет. Това значи, че ще се намали тежеста върху държавния бюджет (субсидиите). Като тези приходи ще бъдат насочвани към други социални дейности и за подържане на инфраструктурата като уличното осветление, ремонт на улици, сфетофарни инсталации и т .н. Неефективноста от сегашното управление на паркинг дейноста в големите градове се вижда от липсата на някакви финансови данни (никакви финансови баланси, фискал и т. н.) от приходите при таксуването и глобяването от нарушаването на общинските наредби в публичното пространство. Дейности като паркинг-контрола която са публична Общинска дейност и е свързана с безопасноста на гражданите, един важен ежедневен психологически елемент от нашият живот. В практиката до сега се е доказало, че когато тази дейност е в частни ръце тя не се е подобрила и няма никакво развитие. Поне в “нормалните” държави това не съществува. И на края все пак ситуацията не би била толкова тревожна, ако не беше факта, че административните общиски власти не работят по този проблем в полза на ОБЩЕСТВОТО не и за неговото развитие. Въпросът е защо този проблем продължава и кога ще бъде решен.
    / А. Гайдов / Специалист-технолог по прилагането на методологично и технологично управление на уличното паркинг пространство.

    Панславизма е отрова за българската нация.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #