Росен Плевнелиев: Юристът Младен Червеняков бави магистрала "Тракия"

Росен Плевнелиев: Юристът Младен Червеняков бави магистрала "Тракия"

Росен Плевнелиев
Росен Плевнелиев
Юристът Младен Червеняков бави работата по магистрала "Тракия", съобщи министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев в интерю за БНТ.
По думите на Плевнелиев строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора ще се забави с десетина дни заради работата на Червеняков (бивш министър на правосъдието в кабинета "Виденов" и член на БСП - б.ред.), който води обжалването на процедурата по избор на надзор за строителните работи на отсечката.
"Не е ли показателно, че юристът забавя внасянето на жалбата и я внася в последния момент? Не е ли показателно, че юристът забавя внасянето на нужната такса от 50 лева и я внася в последния момент?", коментира Плевнелиев на въпрос, свързан с осъществяването на проекта. Според него, ако е имало аргументи срещу работата на министерството му, е трябвало те да бъдат огласени публично. Ако е имало грешка по процедурата, аз съм поел лична отговорност за това, обясни министърът. Според него подобни процедури не би трябвало да се прилагат в едно честно състезание. "Това оставя впечатлението, че някой се опитва да бави този толкова важен проект", заяви още Росен Плевнелиев.
Днес започва строителството на отсечката от Стара Загора до Нова Загора на магистрала "Тракия". Участъкът от 32 км ще се строи от българското обединение "Магистрала Трейс". То спечели търга с цена от 138 млн. лв. За надзорник на обекта беше избрана компанията "Пътинвестинженеринг". Това решение се оспорва от варненското обединение "Национални транспортни оси", в което влизат "Трафикконсулт БГ" и "Рубикон".*
Трите отсечки от магистралата ще се строят паралелно, за да няма забавяне на проекта, обясни още министърът. По думите му се очаква за реализацията на участъка от Ямбол до Карнобат да има още по-голяма конкуренция между фирмите строители.
Убеден съм, че проекти като Водното огледало в Кърджали и "Цанков камък" програмират лошата ситуация на пътната инфраструктура в България. Държавата винаги е приоритизирала енергетиката и затова имаме толкова лоши пътища. Трябват много години - поне 20-25 години, за да се оправят пътищата, обясни Плевнелиев.
"Абсурдно е това твърдение. Аз работя като адвокат от 92-а година, така че с моята професия съм защитавал интересите на редица фирми. Тогава, когато става въпрос за нарушения, аз нямам друга позиция, освен да представлявам моите клиенти", коментира пред БНТ Младен Червеняков обвиненията на строителния министър. "Обжалват фирмите, които са участвали в търга, а не отделни адвокати, още по-малко политически сили. Може би не трябва да си върша работата според министър Плевнелиев, но аз имам друго мнение по въпроса. На второ място срокът за обжалване е 7 дена и той е спазен в подаването на жалбата. Таксата, която е внесена, е 1700 лв., а не 50 лв., както твърди министър Плевнелиев", заяви още Червеняков.
* Статията е коригирана в 13.48. Преди два месеца търгът за надзор беше оспорен и от американската "Луис Бергер", но КЗК отхвърли иска й.