Шефът на "Български пощи" Милен Керемедчиев е освободен
Министърът на транспорта Александър Цветков е освободил изпълнителния директор на "Български пощи" ЕАД Милен Керемедчиев. Информацията беше потвърдена официално.
Решението е било взето вчера, а днес му е връчена заповедта. От пресцентъра на ведомството обясниха, че прекратяването на договора му е по взаимно съгласие.
Пред "Дневник" Керемдчиев заяви, че "няма абсолютно никаква драма и напрежение" в раздялата му с министерството на транспорта, което е мажоритарен собственик на "Български пощи" и потвърди, че прекратяването на договора му е по взаимно съгласие. "След девет години в държавната администрация реших, че е време да поема към частния бизнес, откъдето имам предложения за работа", обясни мотива си за напускането на държавното предприятие Керемедчиев. Той отказа да съобщи в коя компания отива, но каза, че "със сигурност няма да е нищо, свързано с пощенски и куриерски услуги".
"Разделям се с уважение и към министъра на транспорта Александър Цветков и към борда на директорите", каза той и отбеляза, че министерството не е имало критики към работата му в "Български пощи". "Смятам, че съм си свършил работата", каза Керемедчиев. Той добави, че когато е поел дружеството то е било с 4.5 млн. лв. загуба, а сега отчита 1.2 млн. печалба и прогнозира, че до края на 2010 г, дружеството ще продължи да подобрява резултатите си.
Все още няма официална информация за това кой ще бъде новият директор. Най-спряганият за поста е Деян Дънешки - началник на Изпълнителната агенция "Електронна съобщителна мрежа и информационни системи" (това е наследникът на Държавна агенция за информационно технологии и съобщения (ДАИТС). За него от пресцентъра на транспортното министерство казаха, че вероятно това ще новият директор, но все още няма заповед за назначаването му.
Керемедчиев също прогнозира, че Дънешки ще заеме освободения пост. "Той е професионалист, с когото имам добри лични отношения", каза още вече бившият шеф на "Български пощи".
В края на миналата седмица в. "Стандарт" публикува интервю с Керемедчиев, в което той разказва как е подобрил е намалил разходите на предприятието, в което министерството на транспорта е мажоритарен собственик.
"От февруари, въз основа на рестриктивната политика на орязване на разходите и агресивната политика по приходите, имаме малка печалба от 20 000 лева при заложена загуба от 750 000 лева. През март тази тенденция се затвърди - имаме 550 000 лева печалба, а през април тя вече е 1,8 млн. лв. въпреки трудностите заради кризата. Убеден съм, че всяко държавно дружество може да подобри финансовото си състояние, следвайки рестриктивна политика на контролирани ежедневно разходи, на агресивна политика относно приходите и изобретателност в търсене на методи за разширение на своя пазарен дял", казва Керемедчиев.
В интервюто той говори и за бъдещите си цели като изпълнителен директор. "2010 г. е годината на оцеляване за "Български пощи". Ако успеем с всички мерки, през 2011 г. ще можем да мислим и за увеличаване заплатите на екипа, и за връщане на социалните придобивки, които в момента са орязани, и за повече инвестиции в инфраструктурата, в ИТ средата, в униформи, в чанти", казва Керемедчиев пред в. "Стандарт".
Керемедчиев беше назначен на този пост в началото на ноември 2009 г. и замени Енцислав Харманджиев.
Очаквайте подробности.
Деян Дънешки - визитка Директорът на ИА ЕСМИС Деян Дънешки е добре познат в ИТ бизнеса. Преди да заеме този пост, който е първата му длъжност в администрацията, той е бил технически директор и управител на системния интегратор "Нет Ис". След сливането на "Нет Ис" с "Грамма системс" Дънешки става управител на "Грамма Нет Ис". Милен Керемедчиев - визитка Милен Кремедчиев беше заместник-министър на външните работи от квотата на НДСВ в правителството на Сергей Станишев и заместник-министър на икономиката в кабинета на Симеон Сакскобурготски. Бил е генерален консул на България в Дубай и генерален консул на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа. Керемедчиев е работил и в компании, занимаващи се с въздушен превоз на пътници и товари; управление, продажба, закупуване и експлоатация на товарни плавателни средства; превоз и спедиторска дейност. |