Образователна кампания ще намалява абортите при тийнейджърките

България е на едно от първите места в Източна Европа по брой аборти и раждания на момичета във възраст 15 - 19 години. Затова фармацевтична компания съвместно със здравното и с просветното министерство започват през юни образователна кампания сред учениците в средните училища на тема "Съвременна контрацепция".
Тя е част от пилотната програма, която се реализира в 240 училища на територията на 13 града в страната, сред които София, Бургас, Добрич, Монтана, Русе и др. Целта е да се повиши сексуалната култура на учениците и да се запази здравето им.
Тийнейджърите бяха запознати с видовете контрацепция и възможностите за предпазване от нежелана бременност, и с последиците, които крие абортът в ранна възраст.
Прекъсването на бременността може да предизвика различни възпаления, водещи в много от случаите до невъзможност за забременяване или до спонтанни аборти, обясниха специалистите. При по-тежките случаи се стига до отстраняване на матката и невъзможност за раждане на дете, предупредиха те.
След приключване на кампанията в училищата ще бъде обобщена и подготвена информация за информираността на децата и нуждата от провеждане на подобни инициативи.