МВР взе под опеката си дупките по пътищата

МВР взе под опеката си дупките по пътищата

Божидар Йотов, директор на АПИ
С министър Цветанов си говорим по два-три пъти на ден и заедно търсим изход от ситуацията
Фонд "Бедствия и аварии", който премина към МВР след закриването на министерството на Емел Етем, ще отпусне пари за пълненето на най-опасните дупки по пътищата. Това съобщи Божидар Йотов, председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), без да посочи конкретна сума.
След актуализацията на бюджета средствата за текущ ремонт бяха орязани с 25 млн. лв. и към момента има едва  11 млн. лв. за над 20 хил. км шосета, посочи Йотов. На въпрос как възприема идеята на вътрешния министър Цветан Цветанов глобите на шофьорите да отиват за ремонти той отговори: "Приемам с удоволствие всички пари, които влизат в АПИ - от глоби, акцизи, винетки, такси, данъци."
МВР и АПИ са изработили заедно график за ремонт на най-опасните дупки, който вече се изпълнява. Приоритетно работата е започнала с кратерите по пътищата, които са довели до други престъпления. Например - тир попада в дупка и пука гума и докато шофьорът я сменя, го обират.
Другият пример е с шофьори на камиони, които карат много бавно заради лошата настилка, а в това време крадци им разтоварват стоката, обясниха от АПИ. По тази причина първо са изкърпени дупките по пътя между София и Калотина, а в момента се работи край Чепинци.
Йотов заяви, че се чуват много често с вътрешния министър и вицепремиер Цветанов: "Говорим си по два-три пъти на ден и търсим заедно изход от ситуацията." Пътната агенция обаче е в ресорите на другия вицепремиер и финансов министър Симеон Дянков. Цветанов не беше открит за коментар дали е взел ресора за пътищата.
Ново звено към министерството на регионалното развитие, чиято цел ще бъде "координация, контрол, комуникация и командване" на АПИ, ще бъде създадено днес, обяви строителният министър Росен Плевнелиев вчера в Брюксел. По думите му причината за създаването на звеното е, че "Еврокомисията остава изключително притеснена за капацитета на АПИ". Повече подробности за проблемите в пътната агенция се очаква да бъдат съобщени днес.
Междувременно АПИ посочи доставчик на газ за виновник за нагъването на новия участък от околовръстното шосе на София. При газифицирането на Драгалевци и Бояна фирмата правила изкоп за полагане на тръбите, като след дъждовете се получило слягане на изкопа и нямало къде да се оттича водата, обясни Лазар Лазаров, член на управителния съвет на АПИ. Той призна, че проектирането на новия път не е било съобразено с този факт.