Още въпроси към институциите около клипа "Презерватирай се"

Още въпроси към институциите около клипа "Презерватирай се"

Още въпроси към институциите около клипа "Презерватирай се"
Как е избран авторът на клипа на тазгодишната кампания срещу ХИВ/СПИН, как точно са изразходвани 11 хиляди лева, платени за изработката му, и най-вече как така видеото не е минавало за одобрение през Министерството на здравеопазването?
Това са част от въпросите, които 183-ма граждани, вбесени от посланието на видеото, изпратиха днес до Етична комисия на Националния съвет за саморегулация в рекламата, Министерството на здравеопазването, авторите и разпространители на клипа "Презерватирай се" и медиите.
Посланието на тазгодишната кампания срещу ХИВ/СПИН, организирана от здравното министерство и Програма "Превенция и контрол на ХИВ/СПИН", предизвика силна реакция в социалните мрежи и форумите вчера, когато се отбелязваше Световния ден за борба със СПИН. Във "Фейсбук" още във вторник вечерта се появи подписка на граждани, възмутени от представянето на проблема, които искат обяснения от институциите.
Още вчера от здравното министерство отговориха на част от въпросите им, но реакцията на ведомството повдигна нови въпроси. Изработката на клипа струва 11 хиляди лева, финансиран е със средства на Глобалния фонд за борба със СПИН, туберкулоза и малария. Видеото не е минавало през одобрение от министерството, изработено е от "Фен ТВ", ръководител на творческия екип е Камен Воденичаров, съобщиха вчера от здравното министерство.
Днес 183 граждани поставиха нови въпроси:
1. Как е възможно Министерството на здравеопазването да няма контрол над онова, което поръчва и разпространява в името на националния интерес и от национално име? Кой е отговорен за такава безотговорност?
2. Как точно програма "Превенция и контрол на ХИВ/СПИН" на МЗ възложи направата на клип за една от най-важните здравни кампании в България на "Фен ТВ"? След конкурс ли стана това и какви бяха критериите за избиране на изпълнител на поръчката? Кога и къде беше обявен конкурсът и кои бяха участниците в него?
3. След като продукцията стана факт, някой запозна ли с нея организацията, от която са дошли парите?
4. Каква е разбивката на бюджета от 11 хил. лв?
5. Колко голяма беше фокус групата ученици, кога гледаха клипа, и само в това ли се състоеше оценяването му, преди да бъде пуснат в обращение?
Ще се почувстваме напълно удовлетворени единствено след ясни отговори на тези въпроси, както и след спирането на клипа от излъчване. Междувременно готвим писмо със запитвания до Глобалния фонд за борба със СПИН, туберкулоза и малария, съобщават авторите на откритото писмо.