Превозите за собствена сметка се ограничават

Превозите за собствена сметка се ограничават

Превозите за собствена сметка се ограничават
Ново изискване ще принуди фирмите, които правят превози за собствена сметка с машини над 12 т., да се лицензират като превозвачи. То ще засегне най-вече строителните дружества, които притежават тежки самосвали или бетоновози.
Сега превозите с такива машини влизат в графата за собствена сметка, за които не е нужен лиценз. Парламентарната комисия по транспорт обаче прие на второ четене промени в Закона за автомобилните превози, според които за собствена сметка ще могат да се возят товари само с камиони до 12 т. Освен това депутатите от комисията решиха всяка компания, която прави такива превоз, да уведомява еднократно за това изпълнителната агенция "Автомобилна администрация".
Депутатите и от ГЕРБ и министерството на транспорта мотивираха решението с това, че така ще се въведе ред в превозите на товари за собствена сметка. Те обясниха, че в момента няма данни колко фирми извършват такива и освен това не е сигурно дали превозват товари само за свои нужди или и с търговска цел.
Ако промените в закона, бъдат приети и от депутатите в зала, големите строителни фирми, или земеделски кооперации ще трябва да си изкарат лицензи за превозвачи. Според депутатите от ГЕРБ това няма да ги затрудни много, тъй като документът струва 300 лв. и важи за пет години. Освен него обаче компаниите ще трябва да монтират на тахографи, шофьорите на превозните средства да минават на психически тест, да попълват пътен лист и да почиват на строго определени периоди.
От опозицията определиха новите изисквания като дискриминационни, тъй като според тях ще засегнат определени сектори от икономиката като строителството, но няма да се отразят на други като месопреработването, където се работи с по-малки машини. Според Георги Петърнейчев от "Коалиция за България" въвеждането на новото изискване ще оскъпи себестойността на услугите на засегнатите компании.
Представители на строителния бранш се обявиха срещу приетия днес текст още при гласуването му на първо четене в комисията.