Ремонтът на жп линията между Пловдив и Бургас ще струва най-малко 380 млн. лв.

Най-малко 380 млн. лв. ще струва ремонтът на близо 290 км жп линия между Пловдив и Бургас. Това стана ясно след отварянето на ценовите оферти на 12-те фирми, които участват в търга на Националната компания "Железопътна инфраструктура". Проектът се финансира от оперативната програма "Транспорт", като по нея са определени около 254 млн. лв.
Обществената поръчка е разделена на три позиции, като най-голям шанс да спечели и трите има консорциум между италианската фирма GCF и българските "Трейс" и СК-13. Той даде най-ниска цена и по трите позиции и според участници в търга така ще успее да компенсира по-ниска оценка на техническото предложение - 27 точки от 30 възможни.
"Трейс" в момента строи част от магистрала "Тракия", както и отсечки от метрото в София. СК-13 също е работила по подземната железница. Според сайта на италианската компания GCF тя е изграждала високоскоростни жп линии в Италия.
Основен конкурент на консорциума по първата позиция - отсечката Михайлово - Калояновец (21 км), остана обединение около "Главболгарстрой". То даде по-висока цена (близо 41 млн. лв. при 35.6 млн. лв. оферта на "Трейс"), но има максимална оценка от 30 точки на техническата част. Стойността на договора обаче е с по-голяма стойност при крайното класиране и носи до 70 точки.
За останалите две отсечки - Стара Загора - Завой - Зимница (120 км) и Церковски - Карнобат - Бургас (150 км), основен конкурент на обединението с участието на "Трейс" е консорциум между италианската компания "Салчев" и българската "Енергоремонт". За първата отсечка офертата на GCF, СК-13 и "Трейс" е 182 млн. лв. при 217.5 млн. лв., предложени от "Салчев" и "Енергоремонт". За участъка от Церковски до Бургас обединението около "Трейс" предлага 163 млн. лв., като цената на "Главболгарстрой" е с над 30 млн. лв. по-висока.
Предстои комисията по избора да провери офертите на участниците. Крайният срок за обявяването на класирането е 15 януари 2011 г.
Търгът за ремонта на линията от Пловдив до Бургас се обявява за втори път. Първата процедура беше прекратена по настояване на Брюксел, след като комисията получи сигнали за нередности от някои от участниците. Жалбите им бяха предизвикани от решението на изборната комисия да дисквалифицира пет от осемте кандидати. Сред тях беше и консорциум с участието на "Трейс", който сега има най-голям шанс да спечели поръчката. Формалният повод за прекратяването на процедурата беше, че цените на допуснатите до последния етап компании надвишават индикативната стойност на проекта, но един от участниците в комисията беше уволнен.
Десислава Георгиева беше освободена от длъжност като директор "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти" в НКЖИ, която отговаря за проектите по оперативната програма. Тя беше зам.-ръководител на програма ФАР в регионалното министерство и е в сивия списък на Агенцията за обществени поръчки за нарушение при разходването на евросредства.
След приключването на ремонта влаковете между Пловдив и Бургас би трябвало да се движат със средна скорост 130-160 км в час при 80 км в час в момента. Според НКЖИ това трябва да намали времето за пътуване между двата града с повече от час.
Фирма | Техническа оценка | Цена за позиция 1 | Цена за позиция 2 | Цена за позиция 3 |
Консорциум "Светелски-РВП Кьоне" | 30 | 42 млн. лв. | 230.8 млн. лв. | 210.4 млн. лв. |
"Актор" | 27 | 43.3 млн. лв. | 199.58 млн. лв. | 189.5 млн. лв. |
Обединение "БТ-Главболгарстрой" | 30 | 40.69 млн. лв. | 217.52 млн. лв. | 194.6 млн. лв. |
"Терна" | 24 | 43.9 млн. лв. | 206.4 млн. лв. | 201.6 млн. лв. |
"Щрабаг" | 24 | 49 млн. лв. | не участва | не участва |
Обединиение "Азви-СПХ" | 30 | 46.68 млн. лв. | 233.3 млн. лв. | 215.7 млн. лв. |
CLF, Италия | 26 | не участва | 217.5 млн. лв. | 201.2 млн. лв. |
Консорциум "Салчев-Енергоремонт" | 30 | 47.1 млн. лв. | 209.4 млн. лв. | 185.9 млн. лв. |
GCF-СК-13- Трейс" | 27 | 35.6 млн. лв. | 181.8 млн. лв. | 162.9 млн. лв. |
"ПОРР Технобау унд Умвелт" | 27 | 39.6 млн. лв. | отстранен | 211.1 млн. лв. |
CMC Равена | 27 | 45.6 млн. лв. | 231.3 млн. лв. | 196.8 млн. лв. |
Консорциум "Европейска железница" | 27 | 45.8 млн. лв. | 245.2 млн. лв. | 244.7 млн. лв. |