Министър Цветков ще проверява "България Ер" за блокираните пътници в Лондон

Министър Цветков ще проверява "България Ер" за блокираните пътници в Лондон

Александър Цветков
Александър Цветков
Министърът на транспорта Александър Цветков ще провери информацията, че на лондонското летище "Хийтроу, където бяха блокирани повече от 100 пътници на "България Ер", не е имало представител на фирмата и пътниците са били поставени в крайно лоши условия. "Ако това се докаже, авиокомпанията ще понесе съответните санкции", заяви Цветков, цитиран от БТА. По думите му трябва да помогнат и съответните власти на място, защото това не може да бъде грижа единствено на превозвача.
Тази нощ от Лондон пристигнаха около 100 пътници, които бяха блокирани заради лошото време между пет и седем дни. По-рано днес от "България Ер" съобщиха, че ще пуснат допълнителни полети до Лондон, за да се приберат и останалите чакащи пътници.
"Не искам никого да оневинявам, но и да обвиняваме прекалено превозвача ни, не би било коректно", каза още Александър Цветков. Според него, когато има извънредни метеорологични условия, е много трудно да се реагира, защото има динамичен процес, наблюдава се обстановката и не би могло с много добра точност да се установи кога ще стане излитането на самолети. "На това се дължи и липсата на достатъчно информация много често", коментира той.
От ЕasyJet пък съобщиха, че предоставят от днес възможността пътниците, чиито полети са засегнати, да трансферират своите обратни полети безплатно към всяко летище, обслужвано от авиокомпанията. Нискотарифната компания лети до 122 летища в 30 страни и планира по около 1000 полета на ден по празниците. Оттам декларираха, че постоянно информират своите пътници за статуса на полетите чрез уебсайта си или чрез текстови съобщения и съобщения по електронната поща. Над 60 000 имейла и 36 000 съобщения са изпратени през изминалата седмица. Хотелско настаняване също е предоставено на засегнатите пътници, като 36 000 пътници са били настанени в хотели през уикенда.