"Мобилтел": Повечето проблеми със забавянето на сметките са решени

Голяма част от проблемите със забавянето на сметките на клиентите на мобилния оператор "Мобилтел" са решени. Това съобщиха от компанията в отговор на решение на Комисията за защита на потребителите (КЗП) да провери компанията по жалби на нейни абонати.
Недоволството на потребителите е предизвикано от проблемите на компанията при смяната на клиентската й платформа, която започна през септември миналата година. В последните три месеца на 2010 г. в КЗП са постъпили 27 жалби, като те са основно срещу забавянето на сметките им, непредоставяне на услуги, за които се плаща, съмнения за надписване на дължимите суми.
"Мобилтел" ще окаже пълно съдействие на Комисията за защита на потребителите при проверката", казаха от телекома. От там добавиха, че голяма част от трудностите, предизвикани от смяната на системата са преодолени.
"Към момента възможността абонатите да се информират за текуща сметка и оставащи минути е възстановена за почти всички. По-голямата част от 5,2 млн. клиенти на "Мобилтел" са получили сметките си за септември, октомври, ноември и декември още през 2010 година. Заради случаи на забавени фактури сроковете за плащане бяха изместени и удължени с една седмица", казаха от оператора.
От там отрекоха да има "умишлено надписване на сметките" на абонатите. "Възможни са случаи на погрешно издадени фактури, но след проверка на данните компанията коргира сумата и не изисква от клиента плащането на неточно издадената сума", уточниха от компанията. От там добавиха, че месечните фактури се проверяват по няколко пъти и заявиха, че при съмнения за неверни данни всеки клиет може да поиска допълнителна проверка.
Във връзка с оплаквания на клиенти до КЗП, че не им се предоставя услугата "кредите лимит", от "Мобилтел" отговориха, че това на практика не е услуга, а изискване в общите условия на компанията. Това е "възможност и право на оператора да спре или прекрати предоставянето на услуги, в случай че изразходваната сума през даден таксуващ период надхвърли определена стойност".
Междувременно от Комисията за регулиране на съобщенията казаха, че от няколко месеца проверяват "Мобилтел" също по жалби на абонати на оператора. "Ако проверките покажат нарушение на закона, ще бъдат наложени административни наказания", каза председателят на комисията Веселин Божков, цитиран от агенция "Фокус". Оплакванията били за проблеми с преносимостта на номерата и за забавянето на фактурите на потребителите.