До 15% от жалбите на потребителите са в туризма

До 15% от жалбите на потребителите са в туризма

До 15% от жалбите на потребителите са в туризма
Над 11 000 са били жалбите в Комисията за защита на потребителите (КЗП) през миналата година, като между 10 и 15% от тях са в сферата на туризма. Това съобщи главният секретар на КЗП Иван Бъчваров на семинар за решаване на спорове при организирани туристически пътувания, цитиран от БТА.
Според него има тенденция за намаляване на сигналите и жалбите по отношение на пакетните пътувания като некоректност от страна на търговците, но има увеличаване на претенциите на потребителите. Най-голямата група от  жалбите са за непредоставяне на предварителна информация, която би трябвало да се даде на потребителите преди екскурзията.
На второ място са оплакванията от разминаване между предоставената информация и получена услуга. Например - предоставя се информация, че ще бъдем настанени в 4-звезден хотел, а ни настаняват в по-ниска категория, поясни Бъчваров.
В този случай от комисията препоръчват на място да подадем оплакване към туроператора, негов представител или турагент, и това да бъде по някакъв начин документирано. Ако няма реакция от туроператора на място, при връщане в България, можем да се обърнем към комисията и да опишем случая.
 
Практиката на комисията е при получаване на подобни сигнали да се направи среща с потребителите и с търговците. В над 70% от случаите, когато търговците не са прави, те удовлетворяват желанията на потребителите с някаква отстъпка или компенсация.
От КЗП отчитат, че в до 20% от случаите потребителите се оплакват неоснователно. От средата на годината инспекторите от КЗП и от помирителните комисии ще работят по нов наръчник по медиация, който ще ускори решаването на споровете при жалби, свързани с потребителската защита и конкретно с туризма. В момента решаването на потребителските спорове отнема средно до месец и половина.