Администрацията изненадана от големия брой отпаднали кандидати по европроцедура

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1846 Неутрално

    Ето моята история:
    Кандидатствах с проект по "стартиращи иновативни" през 2008 г. След 11 месеца отидох да попитам какво става и научих, че подавайки документите лично в деловодството не съм обяснил за къде са документите. Така документита попаднали в грешна дирекция. Те нямали процедура как да ги изпратят от грешната във верната дирекция, но и на мен не ми се обадиха за да ги препратя където трябва.
    Но аз съм упорит. През 2010 г ги подадох отново с малки промени. Дори си изисках старите оргинални документи и ги приложих. Сега получих писмо, че проектът ми е приет на този етап и продължава с техническаи финансова оценка. И от мен преди няколко месеца поискаха още обяснение и отговорих на тях. Не знам какво ще стане, но очевидно трябва да съм доволен от сегашната администрация.
    Ако някой знае какъв е процентът на допуснатите проекти точно по "стартиращи иновативни", моля да го напише във форума или на [email protected].

    подпис
  2. 2 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 395 Гневно

    Намирам,че чиновниците се хващат за буквите и смятам,че процедурите по подбор на кандидатите трябва да са по- лесносмилаеми и не е задулцително консултанти да правят документите на кандидата,защото бенефициента трябва да му плаща.Освен това,ако случайно кандидатът бъде одобрен следва много кратък срок,за да могат кандидатите ,които искат да участват в процедурата по търга ,да подготвят офертите си,обикновено това са чуждестранни фирми,от които се искат не само оригинални доцументи,а заверени с апостил,освен това и преводът на български трябва да е заверен с апостил и всицхко това трябва да се извърши едва ли не в рамките на 1 седмица,което струва много време и пари.Знам го от горчивия ми опит отпреди 13 месеца.Имам чувството,че всичко се прави,за да се допускат "удобни" не за бенефициента и не за евентуалните чуждестранни партниори-доставчици,процедури.Не могат така да се извиват ръцете на хората.

    Tony
  3. 3 Профил на PETER
    PETER
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Поредното писмо пълно с ЛЪЖИ! Това показва, че УО въобще няма информация или по-скоро си затваря очите за това какво става ИАНМСП! Ще искаме ревизия ДО ДУПКА! Протестната декларация е подписана от десетки ощетени фирми, които нарастват всеки ден! Време е Бойко Борисов, Томислав Дончев и Юлиана Николова да се намесят, защото следват протести!

  4. 4 Профил на qac
    qac
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не съм съгласна с това оправдание на УО. Една от фирмите е отпаднала заради печат на оферта, която не е изисквана да бъде предоставена (ноември), друга е отпаднала защото е попълнила невярна декларация (не е изисквана декларация при искането за доп.документи), трета е отпаднала заради "непредоставена справка от год.отчет", която е приложена в първоначално подадения проект и не е поискана при искането за допълнителна информация, друга въобще не е получила искане за разяснение и отпада заради непредоставяне на документи и т.н. и т.н. Не мога да разбера защо трябва да бъдат отхвърлени фирми със стойностни проекти, които наистина биха довели до развитие на бизнеса им и до увеличаване заетостта и конкурентоспособността на българския бизнес ...

  5. 5 Профил на Мери
    Мери
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Всичко написано за допълнителните механизми в улеснение на бизнеса е вярно на теория, проблемът е, че на практика, тези механизми не работят. Как иначе може да се обясни факта с рекордно отпадналия процент кандидати ВЪПРЕКИ многобройните "улеснения" в процедурите?
    По въпроса с предоставените за обществено обсъждане процедури: факт е, че 5 от последните процедури са дадени за обществено обсъждане дни преди коледните и новогодишните празници със срок 10 календарни дни, в който влизат тези празници. Освен всичко друго, това е период, в който повечето фирми и учреждания са в почивка. Дори и да не е така, даденият срок от 10 КАЛЕНДАРНИ дни е твърде малък, за да може да се постигне реално участие в общественото обсъждане от голям брой фирми. Т.е. имаме едно "улеснение", което обаче е силно формално и е въведено именно с цел да не работи.

    По въпроса с предварителната проверка - имам случай на предварително проверени документи, след което са допълнени съгласно препоръките, но подадени вече в запечатан вид, за да не се губи време в повторна предварителна проверка. Въпреки това, отново имаше допълнително изискани документи. Нека първо Управляващият орган по програмата да си съгласува някак критериите между отделните звена и служители, защото е очевАдно, че различните звена, различните служители и различните оценители използват различни критерии за оценка, откъдето идва и различното третиране на фирмите. Дали това различно третиране е поради некомпетентност или в услуга на определени фирми и консултанти, можем само да гадаем, което и от двете да е - не говори никак добре за администрацията.

    За атрибути на оферти няма конкретизация в насоките и не е вярно, че са приемани оферти без подпис и печат, ако такива са приемани, то фирмата, за която работя, е поставена в неравностойно положение, защото такива бяха изискани повторно от нас, въпреки че имаха подпис и липсваше единствено печат, който съгласно българското законодателство не е задължителен атрибут дори за фактури, камо ли за оферти/!!!

    Разбира се, можем много да си говорим, но видно от оправданията на Управляващия орган, служителите от администрацията или не са прочели съображенията за протеста ни, или са малоумни и не ги разбират, може би трябва някой да им ги обясни бавно и с по-прости думи....

    [email protected]
  6. 6 Профил на srashkov
    srashkov
    Рейтинг: 8 Гневно

    qac, напълно си права! Твърдят, че когато са липсвали документи, "комисията ги е изискала отново от предприятията, но не ги е получила", което не отговаря изобщо на истината. Като консултант имам три подадени проекта по тази схема и 3те са отхвърлени за непоискани повторно документи! Това е пълен абсурд и произвол от страна на Агенцията! Не могат да твърдят, че са улеснили кандидатите и в същото време да правят всичко възможно да отхвърлят, колкото се може повече проекти на административна оценка и на оценка допустимост. В същото време обвиняват консултантите за виновни след като те са си свършили съвестно работата, а проектите изобщо не се гледат по същество.

  7. 7 Профил на Емил Петров
    Емил Петров
    Рейтинг: 720 Гневно

    Снощи прочетох това ПОРЕДНО ОПРАВДАНИЕ, този път от структурата на г-жа Добрева.
    Нещата не стават така Госпожи и Господа! Трябва самокритичност и задълбочен контрол, който ви е предписан да изпълнявате! Ако не са ви известни техниките на контрол, ние "глупавите" консултанти можем да ви научим! Някои от тях са известни от векове, но трябва да ги знаете и, най-вече - да ги прилагате!

    Вижте по-долу моя отговор до МИЕТ:
    .........
    Уважаеми Госпожи/ Господа,

    Възмутен съм от НЕ-истините, които сте писали в Как да се възползваме от улесненията в процедурите за кандидатстване по ОП „Конкурентоспособност", публикувано на сайта на МИЕТ днес (26.01.2011).
    Вашите твърдения, че оценителната комисия от ИАНМСП е направила всичко, за да облекчат фирмите не отговаря на истината!
    Имаме достатъчно обективни доказателства, че:
    1. Независимо от публикувани в Търговския регистър пълен "Годишен отчет за дейността" с всички справки, Комисията е искала копия отново! При не изпращане на същите, въпреки наличието им в Търговския регистър, проекта е отхвърлян. Доказателства са писмата от ИАНМСП с искания до фирмите и обратни писма, записи в Търговския регистър с точна дата за подаване и регистрация - можете да проверите и вие преди да давате такива изявления;
    2. Посочените документи за "професионален опит" не съществуват в административния мир на фирмите. Трудовите книжки отдавна не са задължителен документ, както и референциите от работодателите. Ако ги изисквате, поне напишете кое точно. Това изискване е грешка на разработващите програмата, използвано единствено като претекст за отхвърляне - защо не си го признаете? Въпреки това, Комисията за пореден път иска несъществуващи документи без да указва какви са те и в своите писма. Доказателства са писмата от ИАНМСП с искания до фирмите;
    3. Не е вярно и, че комисията е приемала електронно писмо като заместител на подпис и печат. Нещо повече - имаме случаи, в които нито веднъж не е изисквано отстраняване на допуснат пропуск на атрибут в конкретна оферта, а директно са отхвърляни на цели проект само заради един единствен печат, който например не е ясно копиран!
    4. Конкретно в нашия проект (на представляваната от мен форма) е налице пълно противоположното действие от страна на Комисията на това, което твърдите, във връзка с Декларация за държавни помощи!
    Нито ни е искано да предоставим нова декларация, която ние не сме в състояние да представим, защото ще излъжем, нито са признати реално предоставените от нас документи. Именно чрез нашата счетоводна и документална система доказваме, че нашата фирма не е получавала никаква минимална или държавна помощ!!! Изпращам Ви входящите номера на тези документи, изпратени и до Комисията и до МИЕТ - Управляващ орган - намерете си преписките и ги вижте - тогава отново пишете!!! Същите са изпратени и до други институции.

    Уважаеми господа,

    Идете в предприятията, които са гръбнака на българската икономика и "пипнете" техния пулс!!! Разберете колко труд влагат те, за да отхвърлите вие с лека ръка проектите им!!! Занете ли че дори по-ниска оценка, за тях ще е все пак някакво удовлетворение, че са стигнали до някъде, ще знаят къде проектите са им силни или слаби и ще се стремят да се усъвършенстват!!! По посочения начин ги убивате!!!
    Спрете да се оправдавате с консултантите, защото ние сме консултанти и по други проекти и по други оперативни програми, както и сме консултанти, довели до положителен край редица проекти, които са финансирани от самите предприятия!!!
    Това, че признавате само определени консултанти (защо ли?), създава нови и нови проблеми в изпълнението.
    Влезте във вашите структури и вижте какво става!!!
    Ще ви дам съвет - направете 5% представителна (случайна) извадка от подадените проекти (това са около 30 проектни предложения), направете им независима повторна оценка и ще видите с 95% сигурност какво се е случило!!!
    Това е подход, който е познат от векове на специалистите по качество, стига да искате да го направите, в което се съмнявам. Тогава ще блеснат всички "кирливи ризи"!
    Така например, можете да проверите проекти с номера: 7, 27, 47, 67, 87, 107, 127, 147, 167, 187, 207, 227, 247, 267, 287, 307, 327, 347, 367, 387, 407, 427, 467, 487, 507, 527, 547, 567, 587, 607, 627 или други определени по подобен начин.

    Надявам се, да разбирате добре, че дори по-острия тон е насочен към градивна критика! Разберете, че не се нуждаем от такова оправдание, а от вникване в проблемите и тяхното решаване, защото започнахме 2011 година?! Моля да спрете да ни правите на малоумни!!!
    Надявам се също, че това, което правите е насочено единствено към подкрепа на Правителството, а не обратно, защото аз твърдо го подкрепям и не желая да се получават негативни резултати, водещи до отрицателна реакция на опозицията и политизиране на проблема! Той не е такъв!

    За съжаление, за поредна година разочаровате екипа ни.

    Очаквам все пак някой от тази администрация да ни отговори обосновано. Незная защо, но всички сте се скрили?!


    Петров
  8. 8 Профил на PETER
    PETER
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вече са събрани Протестни декларации от около 100 български фирми! Който желае да се включи да пише тук и ще осъществим контакт!

  9. 9 Профил на gencho
    gencho
    Рейтинг: 606 Любопитно

    До коментар [#8] от "PETER":

    Защо не се организира същата протестна кампания по процедура BG161PO003-2.1.06 „Технологична модернизация в малки и средни предприятия“ - там проблемите са абсолютно същите, като изброените в декларацията, а процентът отхвърлени кандидати на етап предварителна оценка е 57,72% (344 отвърлени от 596 подадени в срок).

  10. 10 Профил на PETER
    PETER
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Здравей gencho,
    Знаем, че много проблеми има в повечето схеми. Решихме на този етап да се фокусираме върху определен брой "издънки", за които може да бъде доказано при съдебен процес, че са незаконни! Все пак трябва да се действа бързо и интензивно. А ако тръгнем да описваме всички слабости в ИАНМС, ще ни отнеме 1 месец организация. В предложенията ни, обаче, ще залегнат по-широк брой необходими промени и предложение в подкрепа на фирмите.

  11. 11 Профил на Мери
    Мери
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В днешния брой на вестник "Пари" има статия за нашия проблем

    [email protected]
  12. 12 Профил на PETER
    PETER
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Министър Томислав Дончев отговори в блога си относно сигналите на фирмите за ОП Конкурентоспособност. Вече е назначена проверка на УО!

    Виж повече тук: http://tomislavdonchev.info/forum/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?14007.30





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #