Енергийният регулатор ще се произнася публично по жалбите на гражданите

Енергийният регулатор ще се произнася публично по жалбите на гражданите

Недоволството на потребителите от качеството на услугите роди ново сдружение срещу компаниите монополисти. В края на 2010 г. активистите му организираха протести пред централите на електроразпределителните и водните дружества и топлофикациите.
Недоволството на потребителите от качеството на услугите роди ново сдружение срещу компаниите монополисти. В края на 2010 г. активистите му организираха протести пред централите на електроразпределителните и водните дружества и топлофикациите.
Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) вече ще се произнася публично по жалбите на потребителите. За това съобщиха членовете на регулатора Анжела Тонева и Милена Миланова, цитирани от БТА. Реално чрез потребителското недоволство може косвено да се въздейства и върху крайните цени на дружествата, поясни Тонева.
До момента тези функции на комисията не са прилагани, въпреки че са предвидени в закона, казаха членовете на ДКЕВР. Очаква се след промяна в структурата на регулатора и на устройствения му правилник да има повече хора, които да се заемат с тази дейност.
По думите на Анжела Тонева досегашната практика сочи, че дружествата отказват да регистрират потребителските жалби, а това е недопустимо.
Според справка на ДКЕВР за първата половина на 2010 г. всеки ден регулаторът получава средно по седем жалби. Най-многобройни са оплакванията на гражданите от електроенергийните дружества, а най-големи съмнения предизвикват уредите за измерване.