Десетина оферти са подадени за строителството на магистрала "Марица"

Десетина оферти са подадени за строителството на магистрала "Марица"

Десетина оферти са подадени за първия лот за строителството на магистрала "Марица" от Оризово до Димитровград. Предложенията ще бъдат отворени днес. Общо 44 компании закупиха тържна документация. Прогнозната стойност на 31-километровата отсечка е 150 млн. лв. Срокът за изграждането й е 25 месеца от сключването на договора.
Всички български компании участват в обединения заедно с чужди. Причината е завишените изисквания към участниците и невъзможността им да покрият критерия за оборот.
"Трейс груп холд" се представя чрез старозагорското си обединение "Би Ес Ай" и участва заедно с хърватската "Конструктор", която игра с други български фирми на търговете за магистрала "Тракия".
Другата голяма българска строителна фирма "Главболгарстрой" е в обединение с българските "Пътстрой 92", "ИСА 2000" и италианската "Инпреса".
"Холдинг Пътища" е единствената от големите български пътно-строителни фирми, които пропускат търга. Контролираното от Васил Божков дружество обаче се готви да участва за втория лот от Димитровград до Харманли, казаха от компанията.
Гръцката "Актор", която строи отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала "Тракия" отново участва. Оферти са подали и гръцките "Терна" и "Джи енд Пи Авакс", която се пробва за първи път на търгове у нас.
Предложения са подали и австрийските "Щрабаг" и "Алпине".
В момента тече и търга за избор на строителен надзор на отсечката от Оризово до Димитровград като 12 фирми и обединения подадоха оферти.
За втория лот на "Марица" от Димитровград до Харманли крайният срок за подаване на оферти изтича в 15 часа на 28 февруари, а на 1 март предложенията ще бъдат отворени. Прогнозната стойност на 34-километровата отсечка е 200 млн. лв., а срокът за строителството й е 27 месеца от датата на подписването на договора.
Съгласно тръжните документи "Марица" едновременно ще се проектира и строи. Все още не са приключили отчужденията, както и археологическите разкопки.
Тръжните условия за магистрала "Марица" бяха завишени в сравнение с тези за "Тракия". Причината беше случая с "Мостстрой", които са част от консорциума, който строи участъка от Ямбол до Карнобат на магистрала "Тракия". Контролираното от Васил Божков дружество поиска обявяване в несъстоятелност. По тази причина в търговете за "Марица" право на участие имат само фирми, които са строили магистрали или четирилентови пътища. Освен това е заложено компаниите, които участват в консорциум, да носят солидарна отговорност за строителството на магистралата.