Маршрутките в София спират през лятото, предвиждат се нови правила

Маршрутките в София спират през лятото, предвиждат се нови правила

Маршрутките в София спират през лятото, предвиждат се нови правила
Познатите като "маршрутки" допълнителни линии на градския транспорт ще се движат в София до лятото, съобщи БТА като с епозова на зам.-кмета на София Любомир Христов. Тогава изтичат договорите на сегашните превозвачи, а общината обмисля да обяви съвсем нова схема за този тип превози, както и нови изисквания към колите, които ще извършват този превоз.
Засега са ясни някои от параметрите, на които ще стъпи конкурсната документация - автобусите да са до 20 метра, да са с две врати, пригодени за превоз на хора с увреждания, да имат климатик. Със сигурност ще се търси и еднаквост на цвета им, ако превозвачите са повече от един.
Ясно е, че общината ще следва регламент 1370, според който или трябва да обяви конкурс или трябва пряко да възложи превозът по новите маршрути на определен превозвач, поясни още заместник-кметът.
Малките автобуси ще заместят бусовете, които в момента извършват превозът на пътници. Основната роля на новите коли ще е да са довозващ транспорт към метростанциите от първия и втория лъч, както и към основните спирки на "по-големия брат" - градския транспорт.
Засега се предвижда маршрутите да се развият в крайните квартали - "Младост", "Люлин", "Надежда", "Дружба" и "Овча купел".
Идеята ни е за спирки да се използват сега съществуващите такива на градския транспорт, както и такива специално за маршрутните коли - обозначени с маркировка и ясно разпознаваеми от пътниците, поясни Христов. По думите му предстои анализ на натовареността на сегашните маршрутни превози до съседните населени места на София - кварталите и селата от общината, а след това ще се решава до кои точно ще има транспорт от този тип и докъде ще карат пътниците - дали по редуцирани градски маршрути или до най-близките станции на метрото.
Картата за цялата градска мрежа ще важи и за допълнителните маршрутни линии.
В момента в София всеки ден пътуват 380 микробуса по 38 маршрутни линии, обслужвани от "ЕГ-6" ООД, ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс трас", "Ант Фарма" ООД и "Сева транс" ООД. От определените от Столичния общински съвет 49 маршрута се обслужват 38, тъй като по останалите няма пътници. След пускането на метрото от "Младост" до "Обеля" беше намален броят на маршрутните коли по част от направленията, а някои се сляха с други.
При сегашните условия общинският съвет определя пределна цена за превоза на пътници, а всяка една от маршрутните коли в София дължи по 60 лева на месец такса на общината. При бъдещият вариант общината има намерение да вкара допълнителните линии в системата на градския транспорт.