Правителството намали инфраструктурните такси за влакове, които возят камиони

С около 30% се намаляват инфраструктурните такси за влакове, които превозват товарни камиони. Това стана с решение на правителството от днес, с което се променя и на тарифата за плащанията, които се събират от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и се плащат от превозвачите.
Целта е да се стимулират комбинираните превози и част от камионите, които минават транзитно през България от Сърбия за Турция или обратно, да пътуват на влак. Тези превози ще станат възможни след откриването на интермодалните терминали в Свиленград и Драгоман и завършването на ремонта на жп линията до турската граница. Според министерството на транспорта реално превози на камиони с влакове могат да се правят от средата на годината. Ефектът от тях ще е намаляване на задръстванията по пътищата и замърсяването на въздуха от автомобилния транспорт.
Досега за превоз на контейнери и на товарни автомобили НКЖИ събираше една и съща такса. С промяната за транспорт на контейнери ще се събират от 0.6331 лв. до 0.6998 лв. за влаккилометър, а за вагони с камиони ще се плащат от 0.3392 лв. до 0.3749 лв. за влаккилометър. Точната тарифа ще бъде определена от ръководството на НКЖИ.
Правителството позволи на другата държавна компания в железопътния сектор - превозвачът холдинг "Български държавни железници" (БДЖ) да продаде работилница в Търговище, която не използва. Сградата ще бъде продадена чрез търг или конкурс. Това е първият ненужен актив на БДЖ, за който има решение да бъде продаден. Програмата за преструктуриране на дружеството включва освобождаване от ненужни вагони, локомотиви и сгради, от което предвижда приходи между 30 и 60 млн. лв. Анализът на компанията показва, че в момента има поне 250 излишни локомотива от над 550 и 6600 ненужни вагона (товарни и пътнически) от над 11 600.